Mini-agility!! *bilder*

Ramona

Trådstartare
Vi har precis börjat träna agility och jag hävdar att det går väldigt bra! På begäran lägger jag ut lite bilder för att bevisa det hela. :)
Även en tuff chihuahua-tik från centrum kan!! ;)

Hoppa:
normal_img_024.jpg

Vippbrädan:
normal_img_008.jpg

Slalom:
normal_img_019.jpg

Bordet:
normal_img_003.jpg

Sv: Mini-agility!! *bilder*

Tunnel:
normal_img_020.jpg

normal_img_025.jpg

Vila: :angel:
normal_img_013.jpg

Vi vill jättegärna ha synpunkter från er som tävlar agility på högre nivå! Och andras också förstås! :)

:love: Jättesött!
Bara en *dum* fråga; hoppar hon själv upp på bordet? :p

Men gud så söt! :love:
Själv längtar jag verkligen efter att komma igång med träningen igen. :bump:

Ser ju kanon ut, otroligt söt vovva :love:

Ännu en lite dum fråga: Fixar hon den platta tunneln? De kan ju vara ganska tunga, min phaléne kan tycka den är kämpig emellanåt. Tung att trycka sig igenom när man börjar bli trött.

Vilken mysig liten sötnos! Fasen - trodde aldrig jag skulle säga det men man blir ju nästan sugen på en chihuahua;)

Vi har inte riktigt kommit så långt ännu utan jag håller fortfarande upp den lite grann. Bara för att göra det lätt och positivt. (Hon är inte den hunden med mest framåtanda precis).
Men jag tror inte att det kommer att bli några större problem faktiskt, hon bökar sej under täcket i sängen ganska så bra! Och vårat täcke är tungt för det är ett dubbeltäcke som täcker hela dubbelsängen.

Vilken mysig liten sötnos! Fasen - trodde aldrig jag skulle säga det men man blir ju nästan sugen på en chihuahua;)
Hade du sagt till mej för 5 år sedan att jag skulle skaffa mej en chihuahua hade jag skrattat åt dej - jag hade ju Jack Russell terrier. Men sen upptäckte jag vilken liten och behändig hund det är, samtidigt som de är aktiva och roliga hundar. Hon kan sova hela dagen och må primafint av det och hon kan hänga med på en joggingtur och må primafint av det också. Hon kräver inte så mycket mer än gos och kel, men det har man ju alltid tid med.
Hon är prefekt nu när jag flyttat från landet in till stan. :) Fast det tänkte jag ju inte på när jag skaffade henne för då trodde jag att jag skulle bo på landet tills jag dog av ålderdom.

Chihuahuas are like Pringles - once you pop you can't stop!

Vilken söt rackare.. Jag testade lite lite agility hinder då min kille var mindre men han tyckte indet det var kul :( Men han är ju äldre nu. Kanske ska testa igen :D

Jag är impad över din hund!!! En så liten som kan allt det där:D:angel: Jag är ju van vid stoora hundar så att hon kan det där tycker jag är häftigt!!! Och visst tusan är hon söt!!!:love:

Nog för att jag tränar små hundar (dvärgpudlar) men en sån liiiiiten!! Jag hade trött (trampar) på den :angel:

/Jenny

Men åh. Lilla hon :)
Jag tränar och tävlar agility med min LILLA phaléne tik. Hon ser ut att vara i storlek med din. Och vi har inga som helst problem med vare sej säcken eller gungan nu för tiden. Gäller ju bara att dom kommer på att kämpa sej ut säcken. Och att dom måste våga ut längre fram på gungan för att orka tynga ner den. Men det går. Jag lovar :)
Såg i alla fall riktigt trevligt ut. Lycka till med träningen :)

Din lilla trendkossa :love: :love:
Paris Hilton kan slå sej i väggen!! ;)

Nä, Gud, hade trendnissarna sett mej hade de dött och ansett att jag var en skam i samhället. Det är av andra anledningar jag skaffade mej en chihuahua. :)

Och att dom måste våga ut längre fram på gungan för att orka tynga ner den.
Vi har inga som helst problem med att tynga ner den. Stacey väger 2 kg på pricken och hon vippar över så fint.

Däremot är däcket alldeles för högt för att hon ska hoppa det. Men jag antar att på riktig tävling så har de ett lägre för minisar som Stacey.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: Blyger
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 497
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar