Mindfulness 🧘

Det gör de tvÀrtom sÀllan skulle jag vilja sÀga, dÀremot kan de motsÀga varann. Vilket, som @escodobe Àr inne pÄ, inte Àr sÀrskilt problematiskt nÀr det gÀller vetenskap.

Du ska gĂ„ en ”mediumutbildning” sĂ„g jag
I en annan trĂ„d, sĂ„ vetenskap Ă€r nog Ă€ndĂ„ inget du behöver bekymra dig om 🙂
Ok nĂ€r argumenten tryter blir det pĂ„hopp🙄

Nej jag har inte skrivit om mediumutbildning
Du har nog snokat runt liteđŸ€ŁđŸ€Ł
 

Bifogade filer

  • IMG_3788.jpeg
    IMG_3788.jpeg
    63,7 KB · Visningar: 122
Är det du vill med trĂ„den egentligen att promota dig sjĂ€lv, dina meditationer och författarskap?
Nej det var inte tanken. DĂ„ hade jag skrivit om det mer direkt.

TrÄden handlar om hur olika vi kan uppfatta ordet mindfulness

sen utvecklar sig Àmnet vi Àr ju pÄ ett forum

💖
 
Nej det var inte tanken. DĂ„ hade jag skrivit om det mer direkt.

TrÄden handlar om hur olika vi kan uppfatta ordet mindfulness

sen utvecklar sig Àmnet vi Àr ju pÄ ett forum

💖
Ok. Jag uppfattar tvÄ betydelser. En som Àr nÀra kopplad till vÄrd och forskning. En som mest Àr nyandligt sjÀlvhjÀlpsblaha. Den betydelsen och din anvÀndning av ordet meditation, ser ut att ligga vÀldigt nÀra varandra (i stort sett helt överlappande).

(Jag behöver i smÄ hjÀrtan i kommentarerna. De kÀnns lite grÀnslösa, faktiskt.)
 
Ok. Jag uppfattar tvÄ betydelser. En som Àr nÀra kopplad till vÄrd och forskning. En som mest Àr nyandligt sjÀlvhjÀlpsblaha. Den betydelsen och din anvÀndning av ordet meditation, ser ut att ligga vÀldigt nÀra varandra (i stort sett helt överlappande).

(Jag behöver i smÄ hjÀrtan i kommentarerna. De kÀnns lite grÀnslösa, faktiskt.)
Ok

Tack för input đŸ™đŸ»
 
Vad betyder ordet mindfulness för dig?

Är det nĂ„got som finns nĂ€rvarande i ditt liv? Beskriv gĂ€rna hur!đŸ’«đŸ’–
Mindfulness för mig som jag lÀrde mig pÄ DBT:n Àr att man ska i en kaotisk kÀnslosituation stanna upp och tÀnka till och inte lÄta tankar och handlingar flÀnga ivÀg. SÄ man hinner stoppa orationella beslut och se det logiska i situationen.

Det Àr ett litet mÄste för mig som lÀtt gÄr Ät det destruktiva och impulsiva hÄllet och lÀtt agerar pÄ kÀnslor trots att det leder mig pÄ fel vÀg. En hjÀlp helt enkelt att stanna upp och fokusera pÄ nuet och se rationellt pÄ en situation.
 
Mindfulness för mig som jag lÀrde mig pÄ DBT:n Àr att man ska i en kaotisk kÀnslosituation stanna upp och tÀnka till och inte lÄta tankar och handlingar flÀnga ivÀg. SÄ man hinner stoppa orationella beslut och se det logiska i situationen.

Det Àr ett litet mÄste för mig som lÀtt gÄr Ät det destruktiva och impulsiva hÄllet och lÀtt agerar pÄ kÀnslor trots att det leder mig pÄ fel vÀg.
Det lĂ„ter jĂ€ttebrađŸ™đŸ»
 
Det lĂ„ter jĂ€ttebrađŸ™đŸ»
Det Àr bra, men det krÀver lÄng trÀning för att fÄ till. Jag höll pÄ med DBT i ett Är och trÀnade pÄ mindfulnessen flera gÄnger i veckan plus hemma och tycker trots det att det kan vara svÄrt nÀr jag Àr i högt kÀnslolÀge. Men det hjÀlper en att se klarare iallafall. Det tar sin tid att lÀra sig att behÀrska.
 
Mindfulness Àr flum för mig. Att jobba med sjÀlvmedvetenhet kan dÀremot vara bra. Begreppet Àr urvattnat och jag tycker folk generellt anvÀnder det fel.
Vad exakt Àr det som Àr flummigt med det? Det har rÀddat otroligt mÄnga liv.

Iofs kom jag pÄ nu att dom som tycker det Àr flummigt kanske inte varit i dom starka kÀnslolÀgena dÀr det ofta blir ganska avgörande för om konsekvensen blir livsavgörande eller inte.
 
Hur tÀnker du dÄ?

Meditation krÀver ingen kontroll
Meditation Àr att bli stilla
Det kan kÀnnas otÀckt för mÄnga. DÄ tystnad Àr ovanligt i bruset. Tankarna hörs mer

Meditation Àr för alla
Inget att vara rĂ€dd för 💖
SĂ€ljer du kurser? ;)

Varför skulle man vara rÀdd för det??
 

Liknande trÄdar

GnĂ€gg Vad betyder HĂ€stlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat nĂ„got du gör eller Ă€r...
Svar
0
· Visningar
233
Kropp & SjÀl Det hÀr kan vara ett kÀnsligt Àmne för vissa, men jag kÀnner att jag behöver prata om det hÀr och kanske fÄ nÄgra kloka ord/rÄd... För...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet nĂ€r man hela tiden fĂ„r höra att ”du Ă€r sĂ„ stark” och hela kroppen och sjĂ€len skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 948
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel
HÀstnyheter Ordet medmÀnniska för oss gÀrna till familjen, slÀkten och de nÀrmaste vÀnnerna. Vilket stÀmmer förstÄs. Men vi glömmer ocksÄ lÀtt bort...
Svar
0
· Visningar
439
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp