Min sambo kallar mig tjock

rombing

Trådstartare
För någon månad sen såg jag att min pojkvän hade skrivit med en vän till honom, min kille hade skrivit "....... är 5 gånger fetare än vad din flickvän är" och den konversationen gick ut på att kompisens tjej inte heller var en planka men återigen; jag var FEM gånger fetare än henne.

Sen så lyckades han även säga till kompisen att jag aldrig gjorde någonting, jag ville alltid äta onyttigt, jag ville aldrig träna, jag umgicks bara med min mamma osv mm..

Korten på bordet. Jag är inte smal, jag ÄR överviktig och kurvig. Men under de åren som vi känt varandra och varit kära så har jag "alltid" sett ut som jag gör. Och orden ovan som han sagt, de stämmer inte - jag är den som alltid försöker laga nyttig mat, låta bli gosaker, försöker få med honom ut på promenader. Men han jobbar sent så han har ofta ingen energi över till det. Och att han säger något sånt här om mig gör mig så besviken för han är min soulmate.

Efter den incidenten så konfronterade jag honom med det. Vi pratade lite om det men jag fick inga bra svar. Kanske finns det inga bra svar men hans svar var lite som "Jag är ledsen för sånt jag skriver med min kompis", "Jag vill att du ska förstå hur ledsen och full av skam jag är" mm. Han var ångerfull, det märkte jag på honom. Men vi gick vidare från det. Jag lovade att försöka glömma det & han lovade att han inte skulle prata skit bakom min rygg igen.

Allt har vart fint tills idag - då jag skulle googla lite & började skriva in mitt sökord, då kom raden "Min flickvän är tjock upp"

Jag är jättebesviken och ledsen. Känns som ett slag över fingrarna, igen.

Oavsett om jag är fet eller inte. Hur kan man säga sånt om människan man älskar och hur kan man komma över att människan man älskar säger en sådan sak? Hur ska jag kunna känna att vi är jämlikar igen?

Vi har vart tillsammans ett bra tag, det gör det här extra tråkigt.

Senast ändrad:
Sv: Min sambo kallar mig tjock

Vilket svin rent ut sagt!

Hade min man sagt så till sin vän så hade han fått en smocka.

Han saknar helt klart respekt för dig. Tycker han att du är för stor för hans smak så får han antingen lämna dig om han inte kan leva med det, eller respektera dig och stötta dig till att gå ner vikt om du vill det. Älskar han dig så tar han dig som du är, oavsett skavanker.

Förstår att du känner dig sårad. Skulle själv gå och dö någonstans om min man höll på så.

Oj. Aj fan. Inte schysst alltså, eller verkligen elakt faktiskt.
Vill du spendera resten av ditt liv med en människa som säger såhär om dig till sina kompisar?
Jag skulle inte vilja.. Du är värd bättre!

kl

Jag skulle nog inte heller vilja leva med någon som uttryckte sig så om mig.

Det är ju klart man kan tycka sin partner är överviktig/tjock osv men man kan hantera det respektfullt.

Väldigt dålig stil, och mycket taskigt gjort :( hade blivit väldigt ledsen om min sambo gjort så.
Om min vikt skulle störa honom finns det trevligare sätt, t.ex "ska vi försöka testa något nytt, typ tennis ihop?"

Måste dock flika in att på alla sökmotorer är det inte nödvändigtsvis det du redan sökt på som kommer upp. Skriver jag in en bokstav kommer de populäraste förslagen upp, inte det jag redan sökt på.

Efter den incidenten så konfronterade jag honom med det. Vi pratade lite om det men jag fick inga bra svar. Kanske finns det inga bra svar men hans svar var lite som "Jag är ledsen för sånt jag skriver med min kompis", "Jag vill att du ska förstå hur ledsen och full av skam jag är" mm. Han var ångerfull, det märkte jag på honom. Men vi gick vidare från det. Jag lovade att försöka glömma det & han lovade att han inte skulle prata skit bakom min rygg igen.

Allt har vart fint tills idag - då jag skulle googla lite & började skriva in mitt sökord, då kom raden "Min flickvän är tjock upp"

Jag är jättebesviken och ledsen. Känns som ett slag över fingrarna, igen.

Om det är just googleincidenten som gör dig ledsen och besviken så tror jag inte att du behöver oroa dig. När jag börjar skriva "min flick.." så är första förslaget "min flickvän är tjock". Förslag nummer två är "min flickvän är en sexrobot.

Jag LOVAR jag har aldrig googlat på något av ovanstående :p

Men sedan kan ju problemet vara bra mycket större än så med tanke på vad du beskrivit i övrigt...

Jag fick "..är för snygg" "...är gravid" "... är tråkig"
Vad har din respektive googlat på?:cautious:

Vet att det fanns en populär tråd om detta på famniljeliv för ett tag sedan, en kille som tyckte det då.

Jag vet inte riktigt hur jag känner än, men det känns som en smäll över fingrarna. Det är många olika blandade känslor.

Är det inte så att det man googlat någon gång blir lila markerat & förslagen som kommer upp är blå-markerade... så verkar det i alla fall vara på firefox.. Men någon kanske kan rätta mig om jag har fel?

Har jag googlat något så blir förslagen lila, annars är dom svarta.

Jag fick "..är för snygg" "...är gravid" "... är tråkig"
Vad har din respektive googlat på?:cautious:

Skulle bli rätt förvånad om han valde att gå in på min telefon och googla på att min flickvän är tjock :D

När jag skriver in "min fru.." (som jag egentligen är) kommer förslaget "min fru är en utomjording" O_o

Förlåt inte meningen att skämta bort ts tråd!

På min telefon blir det lila länkar om man googlat men inte på min dator. Verkar vara lite olika :)

Om min vikt skulle störa honom finns det trevligare sätt, t.ex "ska vi försöka testa något nytt, typ tennis ihop?"

Fast sånt där fattar jag inte helt, varför ska den andra parten bli indragen och också börja "motionera" bara för att den andra behöver det i större utsträckning?
Göra saker ihop för all del, men inte allt!

Man kan faktiskt ta sitt egna ansvar utan att behöva tvinga sin partner på det eller rent av förvänta sig att ens partner ska komma med ett tillräckligt lockande aktivitets förslag ihop.

Klipp navelsträngen!

Men om det nu är partnern som i första hand har problem med vikten så får väl denne engagera sig om det är viktigt för denne att partnern går ner i vikt tycker jag.
Skulle jag vara fet och min man vill att jag går ner, då får han laga maten och motionera med tillsammans med mig. Inte bara säga att jag är fet och behöver motionera annars kommer han tycka att jag är oattraktiv och fet.
Det finns olika sätt att lägga fram det på.

Nu skulle dock min man aldrig säga så även om jag vägde 100 kg. Han är den som skulle erbjuda sig att gå på promenader med mig.

Fast sånt där fattar jag inte helt, varför ska den andra parten bli indragen och också börja "motionera" bara för att den andra behöver det i större utsträckning?
Göra saker ihop för all del, men inte allt!

Man kan faktiskt ta sitt egna ansvar utan att behöva tvinga sin partner på det eller rent av förvänta sig att ens partner ska komma med ett tillräckligt lockande aktivitets förslag ihop.

Klipp navelsträngen!

För att det är hens problem. Stör det hen så mkt att jag väger för mycket får hen allt hänga med ut. Sen att jag inte hade varit med någon som störde sig så enormt är en annan sak.

Och här kommer ett svar från en evig singel (eget val, ledsnade för fem år sen och är supernöjd ensam).
Jag skulle aldrig tillåta att någon behandlade mig så! Antingen visar(!) han att han gjorde ett misstag och ångrar sig eller så skulle jag hellre vara själv...

Jag hoppas det löser sig för dig! Lycka till!

Hur gammal är han/ni? Jag får en känsla av att det han skrev med sin kompis var en omogen och osmaklig jargong som inte du skulle se, och inte något han menade på allvar. Jag skulle dock bli väldigt sårad ändå, för det var verkligen inte snällt skrivet av honom. Så jag förstår din känsloreaktion på det hela och bra gjort av dig att du faktiskt konfronterade honom om det!

Det om google har ju flera skrivit om, man får upp massor med sökalternativ som inte behöver ha något med tidigare sökningar att göra. På min privata dator får jag t ex förslagen "är gravid", "är ful" och "slår mig" när jag inleder med "min flickvän"...

Vad gäller just det här med att säga till någon att denne är tjock ser inte jag som värst laddat, det är sättet man säger det på som är viktigt för mig. Om jag skulle börja öka i vikt, eller om min partner tyckte jag är tjock, så ser jag hellre att han uttrycker det åt mig än tiger ihjäl det "för att han älskar mig". Däremot är det fasiken inte okej och sitta och driva om sin partners övervikt med vännerna, verkligen inte okej!

hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen henhen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen henhen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen hen

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 850
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 291
Senast: mars
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 454
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka