Min nya UNDERBART söta kanin...

Alfakrulls

Trådstartare
Han är helt underbar!
Av rasen Teddy Dvärgvädur.
Extremt charmig och söt!! Extremt Social! Vill vara med hela tiden, och sitter gärna i knät på än!! :love: :love:

Faxe charmar in sig!! ^_^
HPIM0954.jpg

Faxe tvättar lilla Tassen
HPIM0965.jpg

Faxe på språng...
HPIM0952.jpg

Söta Faxe.
HPIM0971.jpg

Allt från oss!! :banana:

Sv: Min nya UNDERBART söta kanin...

Ojjj vad päls han hade. Så söt! :love:

vad söt :)
men rätt mycket jobb med den pälsen va? :D

jag har en angora, han är ju ganska lik din, och det är ju rätt mycket jobb med hans päls :p ..

Men baaajz vad söööt :love: :D

Nu är jag rysligt avundsjuk:devil: Exakt en sån vill jag ha men istället blev det een svart så kallad dvärgvädur med inga hängande öron som rä rädd för allt och alla :rofl:

;)

:love: Så söööt!
Fast jag säger som de andra, mycket jobb med pälsen va? ;)

Åhh, jättefin. Är den renrasig? isåfall är det nog en dvärgvädur fuschs eller en dvärgvädurslöwen.

Om det är en dvärgvädurslöwen kan den väl inte vara renrasig? Det är väl en korsning, och ingen ras?

Det är en teddydvärgvädur och det är ingen godkänd ras. Men den är ändå så att säga "renrasig" :)

Kommer du testa att hoppa med honom Sanna?

/Anna(Paradiset)

Det är en teddydvärgvädur och det är ingen godkänd ras. Men den är ändå så att säga "renrasig" :)

Kommer du testa att hoppa med honom Sanna?

/Anna(Paradiset)

Japp de tänkte jag! Han har redan testat på 1 hinder här hemma, och han fattade nästan direkt va han skulle göra...
Han älskar att hoppa, hoppa gärna upp på saker!! :rofl:

Ja, som anna skrev här uppe, de är en TeddyDvärgvädur, inte godkänd i Sverige, men är endå en renrasig ras. Godkänt i tyskland tror jag de är!!

När de är yngre och fortfarande har bebis pälsen kvar krävs de en del pälsvård, men sen när de blivigt lite större räker de med en bort ca 1-2 gånger i veckan!! Inte så falrigt tycker jag!
Min lilla Faxe har ganska så bra päls oxå, tovar sig inte allt för lätt....har man borstat igenom den ordentligt varje gång tovar den sig inte alls knappt!! :)

Oki.. men om de hade vart en dvärgvädurslöwen så kan man väl inte kalla de renrasig iaf? Får då borde väl då vara en korsning mellan dvärgvädur och löwen isf?

Nej, vet att det finns många som kallar sina korsningar mellan Lejonhuvade och Dvv för Dvärgvädurs Löwen (lejonhuvad dvv är det korrekta namnet nuförtiden :P ) men de är ju inte renrasiga. En Lejonhuvad Dvärgvädur är sålänge som den håller sig inom standarden för rasen Dvärgvädur, renrasig. Fast självklart inte godkänd då den ju har Lejonman.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 758
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 626
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 303
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka