EmmaW
Trådstartare
Det finns många tankar om detta som jag inte reder ut...Försök och släppa skulden. Du gjorde vad som just då kändes rätt. Det är alltid lätt att vara efterklok o det är plättlätt o lägga all skuld på sig själv. Men. Försök att släppa den.
Jag har sen tidigare svårt att lita på män.... numera efter allt detta är jag på riktigt rädd för dom. Det blir komplicerat eftersom jag känner rädsla även för män i min närhet som jag känner.
Jag har haft x som försökt förändra mig till något jag inte är. Försökte han med samma sak? Var jag hans lilla experiment som slog fel? Ibland känns hela grejen som ett slags sjukt övergrepp. Jag skäms över att jag litade på honom. Hur kunde jag gå på den niten? Jag borde ju veta bättre, fast jag vet ändå att jag egentligen ska kunna lita på någon i den positionen.
Jag ser just nu alla män som farliga med möjligheter att orsaka mig smärta och obehag. Jag vet att det inte är normalt. Jag vet att det finns bra män därute, jag känner flera men ändå blir jag numera livrädd när jag möter dom och vill bara försvinna och fly.