Min man är död

Tack. Det ska jag göra.
Den första födelsedagen utan min J. Sisådär 28 födelsedagar har vi haft varandra. Så oändligt sorgligt....
Förstår att det är en tung dag. Allt du upplever just nu är ju den första utan J. Det kommer ju vara så ända tills du hunnit uppleva allt och skapa nya minnen. Du är ändå duktig på att se mycket ljust i allt det mörka tycker jag. Det är en styrka <3
 
Idag är det min födelsedag.
Idag är själen spröd likt isen på vattenpölarna i skogen var igår morse.
Skalet till kärnan är skirt och genomskinligt. Likt de tunna tyget i sommargardinerna, fladdrar mitt inre i vinden.
Tacksamheten för allt jag har och har haft uppfyller mig.
All kärlek jag får och som jag känner sprakar som en lägereld i natten.
Men idag är en dag för att gömma sig i lyan. En dag för att låta sorgen skölja över mig och stilla slicka mina sår i mörkret.

Mina kollegor skickade hem mig tidigare i morse, så jag kunde krypa ner under täcket och bli uppvaktad av barnen. Och SOM jag blev uppvaktad. Lillebror J och Stora V hade bakat VARSIN tårta. Och de hade köpt så fina och omtänksamma presenter.
Vi bestämde att min mamma skulle åka hem till sig efter att ha nattat lilla v igår kväll. Vi behövde få vara bara vi, i vårt nya, lilla sammanhang. Det kände vi så starkt, både de stora barnen och jag.
Att vi behövde hitta något välbekant och ändå nytt i vår tradition. Jag tror att det är bra för barnen. Att få ta ansvaret och göra det fint för mig. Det är läkande och ger dem självkänsla och stolthet. Mina underbara, fina ungar, som jag älskar dem.
I söndagskväll var vi till graven en liten stund. Det var fint. Som ett litet andetag av stillhet innan vardagen drar igång...
Visa bifogad fil 102859

.
Du skriver så vackert och talande om det svåra.
Stort grattis och en stor kram på din dag.
 
Stort grattis och jag önskar det här året är extra snällt med dig. Så fint dina barn ordnat åt dig. Stor kram från mig. :heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 992
Senast: miumiu
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 377
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp