@Blyger,
@Nahar,
@Islandshästryttare och
@Exit. Tack för era svar ang. sakerna ned symbolvärde. Jag läser, tar tacksamt till mig av era klokheter och det hjälper absolut i processen. Även om jag i vanlig ordning dröjer med svaren...
Ljuset står bredvid solglasögon på skänken. Lite casual, sådär. Han finns med därinne, men lite mer nedtonat. Annars hade vi nog inte fått riktig ro där... Men nu blev det bra.
Vi ska bara enas om vilken nyans det ska vara på väggarna, måla och sätta upp tavlor och lampor. Sedan kan vi gå vidare till nästa rum. I stället för J:s och mina beslut -hela familjens, blir det mina och barnens...
Vi hade inte hunnit göra om huset till vårt riktigt ännu. Även om vi älskar det väldigt mycket, precis som det är och var när vi köpte det, så är det mycket kvar...
Det är så vemodigt och sorgligt att vi inte får chansen att göra det tillsammans...
Och alla minnen av barnen som små, som man delade. Han kom ihåg en grej och jag en annan. Mina minnen har liksom splittats itu. Och barnens framtid... Att dela den, med den andra föräldern... Det är så outsägligt sorgligt.
Jag antar att den sorgen, som jag är i nu, det här låga, nedstämda som är mitt nya känsloläge, är liknande vad en kan uppleva vid en skilsmässa också. Inte bara vid ett dödsfall...
Men jag kämpar. Barnen kämpar. Vi fixade ute i helgen. Började ett litet ogräs och gräskrig. Lillebror J är en jäkel med lien! Storebror A kör gräsklipparen och jag hackar ogräs... Skönt att jobba lite fysiskt. Stora V har varit i torpet igen.
Jag och lilla v har städat hennes rum och varit till badhuset.
Jag fnular på ekonomiska lösningar.... Bara jag nu blir beviljad att ta över lånen... är i limbo just nu, innan jag vet...
Kanske kan bli dagmatte, ha en inneboende när A åker bort ett år... skaffa en inackordering... Vi får se... fnular på.