Tualma
Trådstartare
❤Tänkvärt. Ska läsa några gånger till och ta till mig... Och jag tar tacksamt emot reflektioner om allt i tråden. Jag är så glad (?passar inte in i sammanhanget, kanske, men ändock...) tacksam för det här forumet att ventilera och att ni läser och kommenterar. Vilken ynnest i den här situationen❤!Nu kanske jag svamlar lite. Jag hoppas att du ändå får ut något av det. Annars är det bara sluta läsa och tänka att jag vill väl.
Det känns rimligt att sådana funderingar kommer, men om jag får gissa lite så hade jag sagt att det är en bearbetning av den nya situationen. Ett sätt att släppa in den nya verkligheten och
Nu kan man väl inte så bra säga det från texter eftersom skrivet ord kan misstolkas. Jag känner dig ju inte IRL.
Men det jag får av dina vackra texter är en grundtrygg person med en bra självkänsla. Upplever inte ett bekräftelsebehov här.
Och ärligt talat, vem skulle inte få något slags bekräftelsebehov i en sådan här situation? I alla fall en bekräftelse av att man är klok, en lejonmamma som vakar över barnen eller vad det nu må vara man behöver höra just då.
Jag får ett visst behov när jag kämpar och då har jag ändå inte varit med om en sådan chockartad händelse.
Kram