Min man är död

Nu skäms jag lite över mitt förra inlägg. Som att jag satte mitt ego i första rummet och som om jag tror att jag är centrum i världen eller nåt... där har vi Galna änkan igen...
Vännen som kom är naturligtvis en gemensam kompis -som var vän med J innan jag kände någon av dem. Sedan råkar han vara min första kärlek också, men dert var ju inte i egenskap av det som han kom för att visa sitt deltagande.... aja. Kände bara att jag måste förtydliga lite...blev lite pinsam...
Åh fina du. Inte behöver du be om ursäkt för något så fint. Du ska få vara i centrum också. Inte bara tänka på andra. Tänk lite på dig själv också mitt i allt detta.
Jag blev bara rörd av det du skev.
 
Hoppas att du kan finna lite energi inför den här tuffa dagen. Vet att vi allihop står bakom dig!

(och jag tyckte också att det där inlägget var fint. Det är ju underbart hur så många kommer och visar sitt stöd <3 )
Tack snälla. Jag sov lite efter morgonrasrningen av hunden i alla fall. Är uppe nu och ska ta mig an vårt krånglande köksavlopp innan prästen kommer...
 
Ja... vet inte vad jag ska skriva. Det har varit tufft. Lite överväldigande mycket på alla fronter, så jag har haft en del stark ångest på nätterna emellanåt. B la. på midsommarafton. Det kommer när nära och
kära har det jobbigt med andra saker. Jag kan processa att andra sörjer J. Men andras sorger och bedrövelser klarar jag inte av att lyssna på. Då blir det overload, men jag känner mig taskig och har svårt att säga ifrån när någon säger något som blir jobbigt...

Jättetack för till er som reagerat och kommenterat så fint ❤; Onsdagen gick ändå över förväntan, måste jag säga.
Först kom prästen på sitt andra besök och begravningen blev färdigplanerad. Det kommer att bli så fint och alla kommer att få fokusera på sin egen sorg, precis som jag vill ha det. Vi i familjen går fram till kistan och sedan börjar uttåget, så vi behöver inte sitta kvar och möta de andra sörjande och de behöver inte möta oss. Alla ska få ha sin egen stund... Får se om vi åker hem direkt. Klockorna ringer när alla gått ut, men vi hör ju klockorna hemifrån. Vi närmaste åker hem efteråt för lite kravlöst sorghäng. Jag tänker att någon får åka och köpa pizza. Det ska inte vara något värdskap som någon måste noja över.
Jag har skrivit att jag önskar att våra vänner kommer på fest för J senare i sommar så att vi får umgås, kramas, lyssna på musik, titta i gamla album och bara vara.
Sedan var det besök hos juristen. Det gick bra och jag kände mig inte helt tappad bakom en vagn, konstigt nog. Svåger var med som stöd.

Svåger och vän H tog med Stora V och lillebror J till "torpet" över midsommarhelgen. Det gav både vuxna och ungar ny energi...
Jag, lilla v och hunden firade hos mamma/syster (de bor grannar). A och tjej var med och åt på kvällen. Mysigt. Men lite jobbigt också.

Har försökt bocka av två saker per dag från listorna, med vila under helgen, men i måndags orkade jag inte med något alls. Igår ringde jag ett samtal om en faktura och tog ett samtal från facklig representant som ska vara fanbärare. Hen ringde och presenterade sig.
Har flyttat hästarna till sommarhagen. Vi har varit och badat ett par gånger i värmen. Jag och A har övningskört en del.
Nu ska jag gå upp och göra en enhörningstårta. Lilla v fyller 7 år idag! I morgon fyller lillebror J 17 år! Syster har planerat och fixat ett litet kalas för de båda i eftermiddag.
På fredag är det dagen D...
 
Jag fixade fyllningen och Stora V dekorerade. Visst blev den fin!
Födelsedagsbarnet blev mycket nöjd med tårtan och uppvaktningen och det är ju huvudsaken såklart .
Huset är KAOS minst sagt. Vi sover fortfarande på soffan där uppe eller här nere, mest här nere när det är så varmt som det varit nu. Förutom att fixa det ekonomiska och få in alla försäkringsansökningar efter begravningen blir det prio att göra iordning i sovrummet så att vi vill sova där. Vi har inte fått bukt ned stoppet i köksavlopoet heller så törs inte köra diskmaskinen. Tur att det är sommar så att det är rimligt att leka semester och diska ute i balja och skölja med vattenslangen.
Svårt det här med att skriva födelsedagskort, känner jag... Duckade lite och skrev under med "Din familj" ...
Men idag ska jag/vi bara fira vår lilla älskling och njuta...
 

Bifogade filer

  • 20220629_081808.jpg
    20220629_081808.jpg
    250,6 KB · Visningar: 111
@Tualma fin tårta skönt att dagen blev bra för födelsedagsbarnet. :) Jag tycker inte du ska vara rädd för att säga ifrån när det blir för mycket för dig med andras jobbiga situationer. Du har gått igenom enorm sorg och stor chock. Du kan bara förklara att just nu är det för mycket för dig att lyssna på andras problem och sorger då du själv har fullt upp med att bearbeta den egna chocken och sorgen. Riktiga vänner kommer att förstå och finnas kvar vid din sida ändå.

Låter väldigt fint med hur begravningen är planerad. Ta hand om dig och familjen :heart
 
@Tualma det finns en väldigt fin grej man kan säga till andra och det är att man ska tänka på ringarna och alltid vända sig utåt. Den som är närmast drabbad, dvs. du och dina barn i det här fallet, ska enbart behöva ta hand om dig och dina minderåriga barns sorg och ni får alltid vända er utåt men de som är utanför den innersta ringen får aldrig vända sig inåt. Jag menar alltså att din familj är en ring i det här fallet. Hans vänner, släkt, din släkt osv. är i nästa ring eller nästa ring igen beroende på hur nära de var och de bör aldrig vända sig till dig eller någon annan i den inre ringen och lämpa över sin sorg på dig och dina barn utan de får vända sig till de som inte stod riktigt så nära som de själva gjorde/gör eller till någon som stod lika nära. Tänk en sten som faller i vattnet, likt ringarna på vattnet får man tänka. Det här gäller oavsett vad den drabbade råkat ut för, sjukdom, olycka, dödsfall eller annat sorgligt som drabbar oss. Man vänder sig aldrig inåt utan alltid utåt med sin sorg för den som är hårdast drabbad ska aldrig behöva bära andras sorg ovanpå sin egen.

Ta hand om dig <3
 
Ja... vet inte vad jag ska skriva. Det har varit tufft. Lite överväldigande mycket på alla fronter, så jag har haft en del stark ångest på nätterna emellanåt. B la. på midsommarafton. Det kommer när nära och
kära har det jobbigt med andra saker. Jag kan processa att andra sörjer J. Men andras sorger och bedrövelser klarar jag inte av att lyssna på. Då blir det overload, men jag känner mig taskig och har svårt att säga ifrån när någon säger något som blir jobbigt...

Jättetack för till er som reagerat och kommenterat så fint ❤; Onsdagen gick ändå över förväntan, måste jag säga.
Först kom prästen på sitt andra besök och begravningen blev färdigplanerad. Det kommer att bli så fint och alla kommer att få fokusera på sin egen sorg, precis som jag vill ha det. Vi i familjen går fram till kistan och sedan börjar uttåget, så vi behöver inte sitta kvar och möta de andra sörjande och de behöver inte möta oss. Alla ska få ha sin egen stund... Får se om vi åker hem direkt. Klockorna ringer när alla gått ut, men vi hör ju klockorna hemifrån. Vi närmaste åker hem efteråt för lite kravlöst sorghäng. Jag tänker att någon får åka och köpa pizza. Det ska inte vara något värdskap som någon måste noja över.
Jag har skrivit att jag önskar att våra vänner kommer på fest för J senare i sommar så att vi får umgås, kramas, lyssna på musik, titta i gamla album och bara vara.
Sedan var det besök hos juristen. Det gick bra och jag kände mig inte helt tappad bakom en vagn, konstigt nog. Svåger var med som stöd.

Svåger och vän H tog med Stora V och lillebror J till "torpet" över midsommarhelgen. Det gav både vuxna och ungar ny energi...
Jag, lilla v och hunden firade hos mamma/syster (de bor grannar). A och tjej var med och åt på kvällen. Mysigt. Men lite jobbigt också.

Har försökt bocka av två saker per dag från listorna, med vila under helgen, men i måndags orkade jag inte med något alls. Igår ringde jag ett samtal om en faktura och tog ett samtal från facklig representant som ska vara fanbärare. Hen ringde och presenterade sig.
Har flyttat hästarna till sommarhagen. Vi har varit och badat ett par gånger i värmen. Jag och A har övningskört en del.
Nu ska jag gå upp och göra en enhörningstårta. Lilla v fyller 7 år idag! I morgon fyller lillebror J 17 år! Syster har planerat och fixat ett litet kalas för de båda i eftermiddag.
På fredag är det dagen D...
Kära du, du vet var jag finns på fredag :heart och du tänker helt rätt tycker jag. Vi åt bara Ms favorittårta och pratade minnen efter begravningen. Dock på lokal eftersom vi var så många. Men det blev en trevlig stund liksom. Man behöver inte vara så pretentiös och följa alla normer!
 
Ja... vet inte vad jag ska skriva. Det har varit tufft. Lite överväldigande mycket på alla fronter, så jag har haft en del stark ångest på nätterna emellanåt. B la. på midsommarafton. Det kommer när nära och
kära har det jobbigt med andra saker. Jag kan processa att andra sörjer J. Men andras sorger och bedrövelser klarar jag inte av att lyssna på. Då blir det overload, men jag känner mig taskig och har svårt att säga ifrån när någon säger något som blir jobbigt...

Jättetack för till er som reagerat och kommenterat så fint ❤; Onsdagen gick ändå över förväntan, måste jag säga.
Först kom prästen på sitt andra besök och begravningen blev färdigplanerad. Det kommer att bli så fint och alla kommer att få fokusera på sin egen sorg, precis som jag vill ha det. Vi i familjen går fram till kistan och sedan börjar uttåget, så vi behöver inte sitta kvar och möta de andra sörjande och de behöver inte möta oss. Alla ska få ha sin egen stund... Får se om vi åker hem direkt. Klockorna ringer när alla gått ut, men vi hör ju klockorna hemifrån. Vi närmaste åker hem efteråt för lite kravlöst sorghäng. Jag tänker att någon får åka och köpa pizza. Det ska inte vara något värdskap som någon måste noja över.
Jag har skrivit att jag önskar att våra vänner kommer på fest för J senare i sommar så att vi får umgås, kramas, lyssna på musik, titta i gamla album och bara vara.
Sedan var det besök hos juristen. Det gick bra och jag kände mig inte helt tappad bakom en vagn, konstigt nog. Svåger var med som stöd.

Svåger och vän H tog med Stora V och lillebror J till "torpet" över midsommarhelgen. Det gav både vuxna och ungar ny energi...
Jag, lilla v och hunden firade hos mamma/syster (de bor grannar). A och tjej var med och åt på kvällen. Mysigt. Men lite jobbigt också.

Har försökt bocka av två saker per dag från listorna, med vila under helgen, men i måndags orkade jag inte med något alls. Igår ringde jag ett samtal om en faktura och tog ett samtal från facklig representant som ska vara fanbärare. Hen ringde och presenterade sig.
Har flyttat hästarna till sommarhagen. Vi har varit och badat ett par gånger i värmen. Jag och A har övningskört en del.
Nu ska jag gå upp och göra en enhörningstårta. Lilla v fyller 7 år idag! I morgon fyller lillebror J 17 år! Syster har planerat och fixat ett litet kalas för de båda i eftermiddag.
På fredag är det dagen D...
Jag tycker du resonerar klokt.
Låt era närmaste ta hand om ER på fredag. Det brukar alltid finnas någon som erbjuder sig att köpa käk.

Vad fin tårtan var. Härligt att kunde fixa så fint med den mitt i all röra.
Ska skicka lite tankar och energi över länsgränsen med kursen inställd på er på fredag.
 
Kära du, du vet var jag finns på fredag :heart och du tänker helt rätt tycker jag. Vi åt bara Ms favorittårta och pratade minnen efter begravningen. Dock på lokal eftersom vi var så många. Men det blev en trevlig stund liksom. Man behöver inte vara så pretentiös och följa alla normer!
Exakt, man kan nog aldrig göra fel vid en begravning, den är ju till för er efterlevande.
När sonen dog spelades Kapten Röd i kyrkan, prästen sa att det nog var första gången de spelats där, men eftersom de var hans idoler kändes just DET rätt.
Min poäng är att du/ni ska göra så som NI vill, för att ni ska få en bra fin stund mitt i er sorg♥️

För övrigt tycker jag att du är fantastisk som lyckas hantera dina barn sorg på ett så fint sätt♥️
Kom ihåg att det är ok att bryta ihop, det måste man för att kunna ha bra stunder med.
Massor av kramar till Dig 💖
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 993
Senast: miumiu
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 378
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp