Tualma
Trådstartare
Tack för det. ❤Det var inte alls pinsamt, det var fint
Jag såg inget annat i ditt inlägg i alla fall!
Edit. Jag har sovit under timmen så allt känns lite off... Blir jobbigt idag. Både präst och jurist, så...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för det. ❤Det var inte alls pinsamt, det var fint
Samma härDet var inte alls pinsamt, det var fint
Jag håller med, det var bara fint.Det var inte alls pinsamt, det var fint
Försöker skicka lite styrka och energi.Tack för det. ❤
Edit. Jag har sovit under timmen så allt känns lite off... Blir jobbigt idag. Både präst och jurist, så...
Åh, tack, snälla du! ❤Försöker skicka lite styrka och energi.
Åh fina du. Inte behöver du be om ursäkt för något så fint. Du ska få vara i centrum också. Inte bara tänka på andra. Tänk lite på dig själv också mitt i allt detta.Nu skäms jag lite över mitt förra inlägg. Som att jag satte mitt ego i första rummet och som om jag tror att jag är centrum i världen eller nåt... där har vi Galna änkan igen...
Vännen som kom är naturligtvis en gemensam kompis -som var vän med J innan jag kände någon av dem. Sedan råkar han vara min första kärlek också, men dert var ju inte i egenskap av det som han kom för att visa sitt deltagande.... aja. Kände bara att jag måste förtydliga lite...blev lite pinsam...
Sitter och gråter nu när jag läst ditt inlägg. Återigen har jag fått tröst och lite mer ro i själen via denna tråd... ❤ Innerligt tack...Åh fina du. Inte behöver du be om ursäkt för något så fint. Du ska få vara i centrum också. Inte bara tänka på andra. Tänk lite på dig själv också mitt i allt detta.
Jag blev bara rörd av det du skev.
Tack snälla. Jag sov lite efter morgonrasrningen av hunden i alla fall. Är uppe nu och ska ta mig an vårt krånglande köksavlopp innan prästen kommer...Hoppas att du kan finna lite energi inför den här tuffa dagen. Vet att vi allihop står bakom dig!
(och jag tyckte också att det där inlägget var fint. Det är ju underbart hur så många kommer och visar sitt stöd )
Kära du, du vet var jag finns på fredag och du tänker helt rätt tycker jag. Vi åt bara Ms favorittårta och pratade minnen efter begravningen. Dock på lokal eftersom vi var så många. Men det blev en trevlig stund liksom. Man behöver inte vara så pretentiös och följa alla normer!Ja... vet inte vad jag ska skriva. Det har varit tufft. Lite överväldigande mycket på alla fronter, så jag har haft en del stark ångest på nätterna emellanåt. B la. på midsommarafton. Det kommer när nära och
kära har det jobbigt med andra saker. Jag kan processa att andra sörjer J. Men andras sorger och bedrövelser klarar jag inte av att lyssna på. Då blir det overload, men jag känner mig taskig och har svårt att säga ifrån när någon säger något som blir jobbigt...
Jättetack för till er som reagerat och kommenterat så fint ❤; Onsdagen gick ändå över förväntan, måste jag säga.
Först kom prästen på sitt andra besök och begravningen blev färdigplanerad. Det kommer att bli så fint och alla kommer att få fokusera på sin egen sorg, precis som jag vill ha det. Vi i familjen går fram till kistan och sedan börjar uttåget, så vi behöver inte sitta kvar och möta de andra sörjande och de behöver inte möta oss. Alla ska få ha sin egen stund... Får se om vi åker hem direkt. Klockorna ringer när alla gått ut, men vi hör ju klockorna hemifrån. Vi närmaste åker hem efteråt för lite kravlöst sorghäng. Jag tänker att någon får åka och köpa pizza. Det ska inte vara något värdskap som någon måste noja över.
Jag har skrivit att jag önskar att våra vänner kommer på fest för J senare i sommar så att vi får umgås, kramas, lyssna på musik, titta i gamla album och bara vara.
Sedan var det besök hos juristen. Det gick bra och jag kände mig inte helt tappad bakom en vagn, konstigt nog. Svåger var med som stöd.
Svåger och vän H tog med Stora V och lillebror J till "torpet" över midsommarhelgen. Det gav både vuxna och ungar ny energi...
Jag, lilla v och hunden firade hos mamma/syster (de bor grannar). A och tjej var med och åt på kvällen. Mysigt. Men lite jobbigt också.
Har försökt bocka av två saker per dag från listorna, med vila under helgen, men i måndags orkade jag inte med något alls. Igår ringde jag ett samtal om en faktura och tog ett samtal från facklig representant som ska vara fanbärare. Hen ringde och presenterade sig.
Har flyttat hästarna till sommarhagen. Vi har varit och badat ett par gånger i värmen. Jag och A har övningskört en del.
Nu ska jag gå upp och göra en enhörningstårta. Lilla v fyller 7 år idag! I morgon fyller lillebror J 17 år! Syster har planerat och fixat ett litet kalas för de båda i eftermiddag.
På fredag är det dagen D...
Jag tycker du resonerar klokt.Ja... vet inte vad jag ska skriva. Det har varit tufft. Lite överväldigande mycket på alla fronter, så jag har haft en del stark ångest på nätterna emellanåt. B la. på midsommarafton. Det kommer när nära och
kära har det jobbigt med andra saker. Jag kan processa att andra sörjer J. Men andras sorger och bedrövelser klarar jag inte av att lyssna på. Då blir det overload, men jag känner mig taskig och har svårt att säga ifrån när någon säger något som blir jobbigt...
Jättetack för till er som reagerat och kommenterat så fint ❤; Onsdagen gick ändå över förväntan, måste jag säga.
Först kom prästen på sitt andra besök och begravningen blev färdigplanerad. Det kommer att bli så fint och alla kommer att få fokusera på sin egen sorg, precis som jag vill ha det. Vi i familjen går fram till kistan och sedan börjar uttåget, så vi behöver inte sitta kvar och möta de andra sörjande och de behöver inte möta oss. Alla ska få ha sin egen stund... Får se om vi åker hem direkt. Klockorna ringer när alla gått ut, men vi hör ju klockorna hemifrån. Vi närmaste åker hem efteråt för lite kravlöst sorghäng. Jag tänker att någon får åka och köpa pizza. Det ska inte vara något värdskap som någon måste noja över.
Jag har skrivit att jag önskar att våra vänner kommer på fest för J senare i sommar så att vi får umgås, kramas, lyssna på musik, titta i gamla album och bara vara.
Sedan var det besök hos juristen. Det gick bra och jag kände mig inte helt tappad bakom en vagn, konstigt nog. Svåger var med som stöd.
Svåger och vän H tog med Stora V och lillebror J till "torpet" över midsommarhelgen. Det gav både vuxna och ungar ny energi...
Jag, lilla v och hunden firade hos mamma/syster (de bor grannar). A och tjej var med och åt på kvällen. Mysigt. Men lite jobbigt också.
Har försökt bocka av två saker per dag från listorna, med vila under helgen, men i måndags orkade jag inte med något alls. Igår ringde jag ett samtal om en faktura och tog ett samtal från facklig representant som ska vara fanbärare. Hen ringde och presenterade sig.
Har flyttat hästarna till sommarhagen. Vi har varit och badat ett par gånger i värmen. Jag och A har övningskört en del.
Nu ska jag gå upp och göra en enhörningstårta. Lilla v fyller 7 år idag! I morgon fyller lillebror J 17 år! Syster har planerat och fixat ett litet kalas för de båda i eftermiddag.
På fredag är det dagen D...
Exakt, man kan nog aldrig göra fel vid en begravning, den är ju till för er efterlevande.Kära du, du vet var jag finns på fredag och du tänker helt rätt tycker jag. Vi åt bara Ms favorittårta och pratade minnen efter begravningen. Dock på lokal eftersom vi var så många. Men det blev en trevlig stund liksom. Man behöver inte vara så pretentiös och följa alla normer!