Tualma
Trådstartare
Tack för omtanken .Hoppas tabletten hjälper så du kan somna och sova gott ett tag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för omtanken .Hoppas tabletten hjälper så du kan somna och sova gott ett tag
Då: Arga bonden i BergaSkämtade med Stora V nyss; Alltså jag kommer att få epitetet Galna Änkan i Skålby!
Tänk er synen när jag stövlade fram längs landsvägen nyss, i gummistövlar, pyjamasbyxor och vinterkappa, med håret som ett virrvarr av trassel och lockar och med en glad hund i spetsen. Destination: Sommarhagen för att plocka liljekonvaljer åt mamma. Stora V fattade precis och hängde på...
Eller hur!!!! Någon måste ju axla manteln.Då: Arga bonden i Berga
Nu: Galna änkan i Skålby
Alltid nåt som ska sätta skräck i bygden!
Så klok du är som låter barnens sorg ta plats!❤ Det finns många vuxna som inte vågar prata om död och sorg. Kanske för att man som vuxen verkligen kan omfatta och förstå hur höga insatserna i livet verkligen är och därför inte vågar möta sina egna rädslor kring ämnet. Tyvärr är ju döden en del av livet, ofrånkomlig. Du får vara stolt över det du ger åt dina barn just nu! Du ger dem trygghet och säkerhet inför resten av vuxenlivet, något som de sen i sin tur kommer att ha större möjligheter att föra vidare än om de varit utan dessa ärliga samtal. Det kommer sprida sig som ringar på vattnet, era samtal och J:s tårar när han läste om herr Muffin❤ Håller tummarna för lite vila och sömn för er alla och kraft till att fortsätta, en stund i taget, imorgon också. God natt!❤Nu har vi läst lite jag och lilla v....
https://m.facebook.com/photo.php?fb...eneric¬if_id=1653831323933684&ref=m_notif#
Tack . Jag är tacksam för att åtminstone barnen sover.Så klok du är som låter barnens sorg ta plats!❤ Det finns många vuxna som inte vågar prata om död och sorg. Kanske för att man som vuxen verkligen kan omfatta och förstå hur höga insatserna i livet verkligen är och därför inte vågar möta sina egna rädslor kring ämnet. Tyvärr är ju döden en del av livet, ofrånkomlig. Du får vara stolt över det du ger åt dina barn just nu! Du ger dem trygghet och säkerhet inför resten av vuxenlivet, något som de sen i sin tur kommer att ha större möjligheter att föra vidare än om de varit utan dessa ärliga samtal. Det kommer sprida sig som ringar på vattnet, era samtal och J:s tårar när han läste om herr Muffin❤ Håller tummarna för lite vila och sömn för er alla och kraft till att fortsätta, en stund i taget, imorgon också. God natt!❤
Ja det förstår jag! Hjärtat brister juMen när hennes lilla ansikte skrynklar ihop sig och hon kvider "pappa" så är det fanimig för mycket.
Å, @Fibusen. Sånt inlägg som jag ska gå tillbaka och läsa när jag tvivlar och det känns mörkt.. ❤Åter igen, jag beklagar verkligen eran stora förlust, men OJ vilken klok människa du är mitt i allt. Jag blir alldeles varm i kroppen av din kärlek och vishet. Det är tufft nu, men det kommer gå hur bra som helst för dig och barnen. Det har du redan visat här.
Så himla viktigt, ditt FB-inlägg. En person fick hjärtstopp i marinan där vi har båten, och de gjorde HLR i över en halvtimme innan ambulansen kom. Efter det skramlade hela samhället till en hjärtstartare. Men HLR är verkligen något som alla bör lära sig.Nu börjar vi bli utmattade... Flickorna var i skolan i måndags och båda var helt paj på kvällen. Stora V orkade knappt prata och igår blev hon förkyld och i lilla v har sorgen satt sig i kroppen. Hon har väldigt ont i huvudet och i magen. Lillebror J orkar inte gå till skolan. Så igår var vi hemma. Bara storebror A som var iväg på sitt.
Lilla v sa i måndagskväll att hon slagit i huvudet i skolan. Hon hade ju huvudvärk, ont i magen och var illamående. Jag kollade upp henne lite för säkerhetsskull. Ifall vi skulle behöva ta en sväng till akuten. Inte för att jag var väldigt orolig för att hon hade fått hjärnskakning, men medveten om att jag kanske inte gör klockrena bedömningar just nu...
Jag kollade lite färg, puls, andetag per minut och så. Då sa hon " mamma, jag är lite orolig för att få hjärtstopp". Pratade om detta och varför det är osannolikt med denna lilla sexåring-FANHJÄVLARSHELVETE att vi är i en sådan situation att det ska behövas!!!!
Har senare igår även förklarat att sorgen kan sitta i kroppen, så att ledsnaden kan göra att man får t ex. ont i magen.
Hon chillade hela dagen igår. Kröp ner i soffan med filt och paddla och mös. Det har ju fördelar med detta, enligt henne. Hon sa att "eftersom pappa är död får jag välja om jag ska gå till skolan. Och jag vill inte. Jag vill vara hemma"... Och senare satt hon med sin pappas telefon och spelade. Jag är lite rädd om den för vet inte om jag får igång den om den stänger av sig så jag sa det till henne och fick till svar " pappa är död så han kan inte säga att jag inte får ha den". Nej, det är ju iofs sant...
Jag hade så mycket ångest i måndags kväll och stora V också. Men vi somnade till slut. Messade pappa så igår morse kom han innan barnen vaknade och så mediterade vi tillsammans. Det var fint.
Sedan kom mamma och då fick jag ont i bröstet igen. Jag älskar min fantastiska mamma och hon gör allt för oss, men vi har väldigt olika sätt att hantera saker på och hon gör mig tyvärr väldigt stressad ibland.
Fick mycket slitgöra gjort med räkningar, papper och så. Min syster var här igår kväll och höll mig i handen så att det blev gjort.
Ringde en vän till mamma (och mig) kyrksvängen som ska höra av sig till församlingen eftersom J gått ut svenska kyrkan. Pular med annonsen. Var till familjeläkaren och fick sjukskrivning. Phu. När man orkar som minst så ska man tvingas göra mer än nånsin...
Just ja. Diskmaskinen som svägerskan med sambo fixat kom igår morse. Jippi!
Igår kväll somnade vi på soffan nere i vardagsrummet, jag och lilla v. Vi tog sömntåget när det kom, struntade i att klä av oss och i alla nattningsrutiner. Och vi sov så gott. Hon sover fortfarande. Så skönt och välgörande.
I morse var jag redo för ett viktigt inlägg på fb. Ni får gärna läsa och dela.
Sättet du hanterar hela situationen är så starkt Jag känner igen mig i så mkt du skriver och även hur förlamande trött man blir efter att stora steg tagits. Emellanåt får man tillåta sig att bara trampa vatten och låta andra styra skutan lite annars pallar man inte med.Nu börjar vi bli utmattade... Flickorna var i skolan i måndags och båda var helt paj på kvällen. Stora V orkade knappt prata och igår blev hon förkyld och i lilla v har sorgen satt sig i kroppen. Hon har väldigt ont i huvudet och i magen. Lillebror J orkar inte gå till skolan. Så igår var vi hemma. Bara storebror A som var iväg på sitt.
Lilla v sa i måndagskväll att hon slagit i huvudet i skolan. Hon hade ju huvudvärk, ont i magen och var illamående. Jag kollade upp henne lite för säkerhetsskull. Ifall vi skulle behöva ta en sväng till akuten. Inte för att jag var väldigt orolig för att hon hade fått hjärnskakning, men medveten om att jag kanske inte gör klockrena bedömningar just nu...
Jag kollade lite färg, puls, andetag per minut och så. Då sa hon " mamma, jag är lite orolig för att få hjärtstopp". Pratade om detta och varför det är osannolikt med denna lilla sexåring-FANHJÄVLARSHELVETE att vi är i en sådan situation att det ska behövas!!!!
Har senare igår även förklarat att sorgen kan sitta i kroppen, så att ledsnaden kan göra att man får t ex. ont i magen.
Hon chillade hela dagen igår. Kröp ner i soffan med filt och paddla och mös. Det har ju fördelar med detta, enligt henne. Hon sa att "eftersom pappa är död får jag välja om jag ska gå till skolan. Och jag vill inte. Jag vill vara hemma"... Och senare satt hon med sin pappas telefon och spelade. Jag är lite rädd om den för vet inte om jag får igång den om den stänger av sig så jag sa det till henne och fick till svar " pappa är död så han kan inte säga att jag inte får ha den". Nej, det är ju iofs sant...
Jag hade så mycket ångest i måndags kväll och stora V också. Men vi somnade till slut. Messade pappa så igår morse kom han innan barnen vaknade och så mediterade vi tillsammans. Det var fint.
Sedan kom mamma och då fick jag ont i bröstet igen. Jag älskar min fantastiska mamma och hon gör allt för oss, men vi har väldigt olika sätt att hantera saker på och hon gör mig tyvärr väldigt stressad ibland.
Fick mycket slitgöra gjort med räkningar, papper och så. Min syster var här igår kväll och höll mig i handen så att det blev gjort.
Ringde en vän till mamma (och mig) kyrksvängen som ska höra av sig till församlingen eftersom J gått ut svenska kyrkan. Pular med annonsen. Var till familjeläkaren och fick sjukskrivning. Phu. När man orkar som minst så ska man tvingas göra mer än nånsin...
Just ja. Diskmaskinen som svägerskan med sambo fixat kom igår morse. Jippi!
Igår kväll somnade vi på soffan nere i vardagsrummet, jag och lilla v. Vi tog sömntåget när det kom, struntade i att klä av oss och i alla nattningsrutiner. Och vi sov så gott. Hon sover fortfarande. Så skönt och välgörande.
I morse var jag redo för ett viktigt inlägg på fb. Ni får gärna läsa och dela.
Ja, precis, SOS -alarm har det som rutin att skicka ut larm via appen när de får in larm om hjärtstopp/andningsstopp.En fråga om livräddar-appen. Är det sos som skickar ut till den om någon behöver hjälp? Jag har gått en hlr för jättelänge sen, men det är kanske bättre än ingen hjälp alls någon är ensam?
Tack för väldigt nyttig information!Ja, precis, SOS -alarm har det som rutin att skicka ut larm via appen när de får in larm om hjärtstopp/andningsstopp.