Igår hade jag min underbara vän och kollega här på förmiddagen. Hen har även liknande erfarenheter i bagaget, så det blev ett väldigt fint samtal.
Jag kände mig balanserad hela dagen igår. Stark. Och nästan... normal. Ringde sedan rektorn, som sagt. Mamma och pappa kom på kortisbesök, mamma med mat och pappa med spishällsrengöring och avloppsrensing. Även kort intitt av släkting som åkte förbi.
Fick under dagen igår kontakt med en lite yngre tidigare kollega till J, som fått reda på detta precis. Han var chockad och ledsen och undrade vad som hänt egentligen. Vi har inte träffats tidigare, men jag förslog att han skulle sätta sig på en buss, vilket han gjorde. Hämtade honom ute vid stora vägen och vi pratade en timme. Fint att mötas I sorgen. Avslutade kvällen med liten utflykt tillsammans med flickorna och hunden.
Idag bankmöte på förmiddagen, pratat med kuratorn från lillebror J:s skola, vi har handlat lite fredagsmys. Sedan har jag varit helt däckad i soffan i flera timmar...
Nu är det bara lite kvar att ta ställning till i början av nästa vecka, sedan kan jag skifta fokus till studenten. Resten tar vi sen...