Min man är död

Jag har pratat med rektorn idag. Bett om återkoppling när hen pratat med läraren och mentorn ang rutiner samt med försäkran att allt är klart avseende terminsbetygen. Har även påtalat att kurator ringer upp mig så vi får stämma av.
Det värsta är att ingen fångade upp honom sedan bär han berättat heller. Han fick cykla hem sina 15 km efter lektionen utan att prata med någon...
Men stackars barn, sådär får det faktiskt inte gå till! Din fina grabb. <3
 
Jag har pratat med rektorn idag. Bett om återkoppling när hen pratat med läraren och mentorn ang rutiner samt med försäkran att allt är klart avseende terminsbetygen. Har även påtalat att kurator ringer upp mig så vi får stämma av.
Det värsta är att ingen fångade upp honom sedan bär han berättat heller. Han fick cykla hem sina 15 km efter lektionen utan att prata med någon...

Men liten då :cry: 💔
 
Jag hoppas att det blir bra nu när jag pratat med skolan igen. Jag förstår ju att ingen är illvillig.. Men i flickornas skola har det fungerat så bra, så jag trodde att det skulle vara detsamma i sonens skola. Men nu är det som det är. Han vet att jag har tagit tag i det och att han inte behöver gå dit före lovet.
Annonsen är klar. Jag har dock inte orkat öppna upp och fixa minnessidan så vill inte lägga ut annonsen i sociala medier ännu.
Är det omdömeslöst att lägga ut den här? Vi är ju inte så anonyma längre med tanke på annat jag länkat, men ni får hjälpa mig att avgöra för barnens skull...
Jag tycker att den blev väldigt fin i alla fall.
 
Jag hoppas att det blir bra nu när jag pratat med skolan igen. Jag förstår ju att ingen är illvillig.. Men i flickornas skola har det fungerat så bra, så jag trodde att det skulle vara detsamma i sonens skola. Men nu är det som det är. Han vet att jag har tagit tag i det och att han inte behöver gå dit före lovet.
Annonsen är klar. Jag har dock inte orkat öppna upp och fixa minnessidan så vill inte lägga ut annonsen i sociala medier ännu.
Är det omdömeslöst att lägga ut den här? Vi är ju inte så anonyma längre med tanke på annat jag länkat, men ni får hjälpa mig att avgöra för barnens skull...
Jag tycker att den blev väldigt fin i alla fall.
Annonser läses ju av alla - även sådana som du inte har nån relation till.

I det här internetforumet har du ju en relation till de som läser. Om inte annat märks det på antalet som läst och alla varma kommentarer du får.
För min del skulle det bara kännas fint om du la ut den här.
 
Dåså, Buke-vänner. Då blir ni de första förutom de allra närmaste att ta del av dödsannonsen om jag får länken att fungera dvs....
Det är A:s fantastiska flickvän som tecknat symbolerna. Så det är inte vilken traktor som helst, utan vår traktor; "J:s älskade "B-M-prinsen". Solrosen har också ett stort symbolvärde för oss...
 

Bifogade filer

Dåså, Buke-vänner. Då blir ni de första förutom de allra närmaste att ta del av dödsannonsen om jag får länken att fungera dvs....
Det är A:s fantastiska flickvän som tecknat symbolerna. Så det är inte vilken traktor som helst, utan vår traktor; "J:s älskade "B-M-prinsen". Solrosen har också ett stort symbolvärde för oss...
Väldigt fint ❤
Jag känner kärleken från familjen.
 
Dåså, Buke-vänner. Då blir ni de första förutom de allra närmaste att ta del av dödsannonsen om jag får länken att fungera dvs....
Det är A:s fantastiska flickvän som tecknat symbolerna. Så det är inte vilken traktor som helst, utan vår traktor; "J:s älskade "B-M-prinsen". Solrosen har också ett stort symbolvärde för oss...
Jag får tyvärr upp en karta över Europa när jag öppnar den bifogade filen, men personligt är alltid rätt.
 
Igår hade jag min underbara vän och kollega här på förmiddagen. Hen har även liknande erfarenheter i bagaget, så det blev ett väldigt fint samtal.
Jag kände mig balanserad hela dagen igår. Stark. Och nästan... normal. Ringde sedan rektorn, som sagt. Mamma och pappa kom på kortisbesök, mamma med mat och pappa med spishällsrengöring och avloppsrensing. Även kort intitt av släkting som åkte förbi.
Fick under dagen igår kontakt med en lite yngre tidigare kollega till J, som fått reda på detta precis. Han var chockad och ledsen och undrade vad som hänt egentligen. Vi har inte träffats tidigare, men jag förslog att han skulle sätta sig på en buss, vilket han gjorde. Hämtade honom ute vid stora vägen och vi pratade en timme. Fint att mötas I sorgen. Avslutade kvällen med liten utflykt tillsammans med flickorna och hunden.

Idag bankmöte på förmiddagen, pratat med kuratorn från lillebror J:s skola, vi har handlat lite fredagsmys. Sedan har jag varit helt däckad i soffan i flera timmar...
Nu är det bara lite kvar att ta ställning till i början av nästa vecka, sedan kan jag skifta fokus till studenten. Resten tar vi sen...
 

Bifogade filer

  • 20220602_210948.jpg
    20220602_210948.jpg
    276,7 KB · Visningar: 90
Senast ändrad:
Så otroligt fin. Svämmar över av kärlek och sorg. :heart

Jag är så glad att ni har många omkring er och att ni verkar få så mycket stöd av det, av att vara i det som är. Som att den kärlek ni levt och du beskriver att han är, lever kvar på alla de här andra sätten. Den verkar forsa kvar i ert liv fast hans kropp inte orkade det mer.:heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 993
Senast: miumiu
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 378
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp