Min man är död

Som Ted Gärdestad sjunger:
I den stora sorgens famn
Finns små ögonblick av skratt
Så som stjärnor tittar fram
Ut ur evighetens natt

Sorg är komplext, så många olika känslor kan existera på samma gång, inget är fel :heart
Ett så vackert citat. Tror inte att jag hört det förr. ❤
 
  • Gilla
Reactions: MCP
På våra soffor ligger det nu män (och en pojke) och snarkar efter gårdagens häng. Det känns tryggt och bra.
Jag sov ett par timmar i lilla v:s säng nu på morgonkvisten. Min syster och mamma tog med henne så hon fick sova över hos sina kusiner. Skönt att kunna dricka lite (mer) vin och prata loss. Det kändes som för 25 år sedan. Innan barnen. Tiden är verkligen relativ... Det var årtionden sedan jag träffade en av grabbarna. Eller var det för en vecka sedan?

Stora V sov över hos kompisar torsdag-fredag. De ville se det efterlängtade släppet av Stranger things tillsammans. Kändes bra att hon talade om vad hon ville och kände sig trygg med att sova hos vännerna.

Hagen blev jättebra. Vilka tjejer!!!

Min f.d chef och f.d kollega kom igår med massor, massor av mat. Min fina vän kom en stund (med mera mat) och vi grät tillsammans.
Mamma fixar, lagar lasagne. Städar och grejar. Är med barnen. Skjutsar, handlar. Syster och jag lyssnade på musik.

Kände mig tom när jag vaknade i morse. Hade sett så mycket fram mot fredagen (som blev finare än jag kunde ha föreställt mig), men nu är den hållpunkten avklarad. Det var de där maratonlöpningarna igen... Livet är ju så fel. Min älskade är inte här...

Men yngsta sonen ska ha kompisar här i lillstugan ikväll. Det känns som balsam för själen... Det finns alltid något att vara tacksam för...

Jag oroar mig för mamma. Hon har haft alldeles för mycket sorg i sitt liv. Hon mår bra av handling, göranden, fixa och greja. Men hur många slag ska hon behöva utkämpa??? Orättvist!!!
 

Låter inte alls sjukt genom att man har de fina dagarna blir sorgen lättare att bära. Så otroligt fint det du skrivit. Fortsätt ta hand om varandra i er fina familj :heart Sorgen och glädje eller bara bra dagar kan och kommer gå hand i hand det är inget konstigt eller onormalt.
 
@Tualma jag läste både vad du skrivit på FB och följer den här tråden.
Jag tycker du tacklar detta helt fantastiskt. Känner direkt att jag kommer spara dina tankar och hur du hanterat allt och ta fram det om jag nånsin behöver (hoppas inte). Att få ha nån att ta rygg på helt enkelt
Så öppen så sårbar och så stark samtidigt. Och att du är så tacksam, för vad du fått och vad du får. Det är sannerligen en gåva
 
@Tualma jag läste både vad du skrivit på FB och följer den här tråden.
Jag tycker du tacklar detta helt fantastiskt. Känner direkt att jag kommer spara dina tankar och hur du hanterat allt och ta fram det om jag nånsin behöver (hoppas inte). Att få ha nån att ta rygg på helt enkelt
Så öppen så sårbar och så stark samtidigt. Och att du är så tacksam, för vad du fått och vad du får. Det är sannerligen en gåva
😭😍 Tack. Jag blir alldeles rörd. Vet inte vad jag ska säga. Men åh, så fint om mina ord kan hjälpa någon annan. Du kunde inte ha sagt något finare till mig ❤.
Jag skriver direkt jag kommer på något. Utan att bry mig så mycket om meningsbyggnad och exakthet i grammatiken.
Jag kan avslöja att annars har just detta gjort mig lite hämmad att skriva här på Buke. För jag tycker att alla formulerar sig så väl och skriver så välgenomtänkta inlägg om allt.
Men i den här tråden är det ju inte väsentligt.
Pang på rätt ur hjärtat bara!
 
😭😍 Tack. Jag blir alldeles rörd. Vet inte vad jag ska säga. Men åh, så fint om mina ord kan hjälpa någon annan. Du kunde inte ha sagt något finare till mig ❤.
Jag skriver direkt jag kommer på något. Utan att bry mig så mycket om meningsbyggnad och exakthet i grammatiken.
Jag kan avslöja att annars har just detta gjort mig lite hämmad att skriva här på Buke. För jag tycker att alla formulerar sig så väl och skriver så välgenomtänkta inlägg om allt.
Men i den här tråden är det ju inte väsentligt.
Pang på rätt ur hjärtat bara!
Jag måste säga att du skriver oerhört fint och gripande. Det känns i hjärtat, orden beskriver på ett sätt som få andra får fram i text. :heart
 
Äsch. Börjar få lite synhallucinationer/vaken-drömmar. Behöver ju sova, men måste vänta med tabletten till ikväll för jag har ingen här just nu. Jag ligger I soffan och vilar så kan förhoppningsvis somna och sova en stund, så kanske det räcker till ikväll...
 
Vi vilar och hänger i vårt ljusa nyrenoverade vardagsrun jag, lilla v och hunden. Brorsorna umgås med kompisarna i stugan. Tar hand om varann. "Storedottan" A❤ tittar till oss ibland. Han, hans tjej och kompis tog hunden på kvällspromenad.
Stora V ska sova hos vän H och hans barn. Då får de rå om varann ❤.
Jag har kanske slumrat några minuter här och där. Har haft kär, kär vän här på själslindrande gråtbesök. Något telefonsamtal, från vänner och från min älskade lillebror med fru.
Benen är svaga idag också - lite skakigt. Så skönt med soffan. Nu ska vi ta in hästarna snart och dricka lite kvällsluft. Sedan hoppas jag att vi får en mysig nattning och att hon somnar så jag kan ta lite kemisk hjälp. Jag har pratat med A om att jag nog måste ta sömntablett ikväll och han har lovat att hålla ett öra på v ifall hon vaknar...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 992
Senast: miumiu
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 378
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp