Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag känner mig otroligt trött, men får energi när folk kommer förbi . När mina jobbarkompisar var här pratade jag som en forcerad duracellkanin i en timme. När Js gamla jobbarkompis var här i går eftermiddag låg jag kvar i soffan med filt och vi pratade sakta och grät. Så det är ju olika hela tiden. Och så får det vara. Men jag vill inte att det ska vara ett hjärta på fejjan och sen går folk vidare, liksom. Det är viktigt och fint att få mötas i sorgen. Att få dela hur andra sett på J. Hur han har spelat roll i så många liv. Viktigt för barnen att se. De behöver ju inte vara med. Men de ser att folk kommer. Och bryr sig om...Jag tycker det känns otroligt fint och starkt att du orkar möta så pass många i sin sorg mitt i din egen. Jag har någon föreställning om att jag inte skulle orka prata mer än en kort stund och sedan bli helt utmattad.
Självklart skulle jag uppskatta om de kom förbi och visade sin uppskattning för min man, men att orka prata minnen redan...
Jag har aldrig varit med om något i närheten av detta, så det kanske inte alls stämmer, men det känns som sagt fint.
Känner med er KramMin man dog idag vid kl strax efter 11. Plötsligt Hjärtstillestånd.
Jag och barnen (6-19 år) har nära och kära hos oss, men kanske behöver kära Buke också..
Vår son lillebror J var så ledsen för sina systrar. Han sa till sin mormor att "jag och A har ju fått ha pappa i 19 och nästan 17 år. Flickorna är ju så små... "
Minsta v sa redan i söndags eller i måndags att hon ska lägga pappas keps på (i?) kistan...
Hon sa också att hon vill att pappa ska begravas i kyrkan här, bara två km bort. Vi ser den härifrån och hör kyrkklockorna här... När vi flyttade hit för tre år sedan så sa hon titta slottet! Varje dag när vi åkte förbi kyrkan...
Stora V har tänt ljus i vårt sovrum varje dag och lagt hans solbrillor bredvid ljuset...
När min pappa dog, pga sjukdom, så var jag och tittade på honom i kistan och la ner ett brev mm som kändes rätt för mig att ge honom.Vår son lillebror J var så ledsen för sina systrar. Han sa till sin mormor att "jag och A har ju fått ha pappa i 19 och nästan 17 år. Flickorna är ju så små... "
Minsta v sa redan i söndags eller i måndags att hon ska lägga pappas keps på (i?) kistan...
Hon sa också att hon vill att pappa ska begravas i kyrkan här, bara två km bort. Vi ser den härifrån och hör kyrkklockorna här... När vi flyttade hit för tre år sedan så sa hon titta slottet! Varje dag när vi åkte förbi kyrkan...
Stora V har tänt ljus i vårt sovrum varje dag och lagt hans solbrillor bredvid ljuset...
När vår dotter dog så fick hon ett guldhjärta i halsbandet, en snutte ifrån mormor och morfar och farmor och farfar en liten docka med sig i sin kista. Vi tyckte alla att det kändes fint att hon fick med sej detVår son lillebror J var så ledsen för sina systrar. Han sa till sin mormor att "jag och A har ju fått ha pappa i 19 och nästan 17 år. Flickorna är ju så små... "
Så vackert och sorgligt så att jag går sönder ❤. Tack för att du delade med dig❤.När vår dotter dog så fick hon ett guldhjärta i halsbandet, en snutte ifrån mormor och morfar och farmor och farfar en liten docka med sig i sin kista. Vi tyckte alla att det kändes fint att hon fick med sej det
Vi kan se kyrktornen och kyrkogården hemifrån, känns fint att bara kunna lyfta blicken och tänka på henne.
Vi har alla våra sorgerSå vackert och sorgligt så att jag går sönder ❤. Tack för att du delade med dig❤.
Min pappa hade en svart cowboyhatt från Texas som han gick runt med. Den hade han med sig i kistan! Det går hur bra som helst.Vår son lillebror J var så ledsen för sina systrar. Han sa till sin mormor att "jag och A har ju fått ha pappa i 19 och nästan 17 år. Flickorna är ju så små... "
Stora V har tänt ljus i vårt sovrum varje dag och lagt hans solbrillor bredvid .
Pappa fick med sig ridhjälm och ridspö på kistan, vi la dit dom på begravningen. Vi hade också borgerlig begravning och det blev också så helt rätt och han hade nog varit nöjd om han vetat.Min pappa hade en svart cowboyhatt från Texas som han gick runt med. Den hade han med sig i kistan! Det går hur bra som helst.
Vi hade en icke kyrklig begravning som vi hade skräddarsytt efter vad han tyckte om. Det var väldigt fint att känna att det liksom var HAN.
Om jag känner mig ledsen och i gråtläge så är det bara att spela den musiken. Känns lite som att man plötsligt är nära varandra då?
När lillebror dog i vintras, så dekorerades kistan med vintertema och de flesta lämnade en tomte på kistan istf ros. Dessa tomtar stoppades sedan ner till honom.Vår son lillebror J var så ledsen för sina systrar. Han sa till sin mormor att "jag och A har ju fått ha pappa i 19 och nästan 17 år. Flickorna är ju så små... "
Jag tycker det känns otroligt fint och starkt att du orkar möta så pass många i sin sorg mitt i din egen. Jag har någon föreställning om att jag inte skulle orka prata mer än en kort stund och sedan bli helt utmattad.
Självklart skulle jag uppskatta om de kom förbi och visade sin uppskattning för min man, men att orka prata minnen redan...
Jag har aldrig varit med om något i närheten av detta, så det kanske inte alls stämmer, men det känns som sagt fint.
Jag känner mig otroligt trött, men får energi när folk kommer förbi . När mina jobbarkompisar var här pratade jag som en forcerad duracellkanin i en timme. När Js gamla jobbarkompis var här i går eftermiddag låg jag kvar i soffan med filt och vi pratade sakta och grät. Så det är ju olika hela tiden. Och så får det vara. Men jag vill inte att det ska vara ett hjärta på fejjan och sen går folk vidare, liksom. Det är viktigt och fint att få mötas i sorgen. Att få dela hur andra sett på J. Hur han har spelat roll i så många liv. Viktigt för barnen att se. De behöver ju inte vara med. Men de ser att folk kommer. Och bryr sig om.
Går tyvärr inte att öppna länken, eller inte för mig i alla fall.Det låter sjukt, men har haft två fantastiskt fina dagar. Om än oändligt sorgefyllda så klart.
La ut det här på fb nyss...
https://m.facebook.com/sannah.larsson.3#!/story.php?story_fbid=8627927807233005&id=100000476138500&m_entstream_source=timeline&refid=17&_ft_=mf_story_key.8627927807233005:top_level_post_id.8627927807233005:tl_objid.8627927807233005:content_owner_id_new.100000476138500:throwback_story_fbid.8627927807233005:story_location.4rofile_id.100000476138500rofile_relationship_type.1:actrs.100000476138500:thid.100000476138500:306061129499414:2:0:1654066799:-336997756813521444:::ftmd_400706.111111l&__tn__=*s*s-R