Min hund har en " stor " tutte..?

L

lie

Har en Golden tik på 6 år som har fått en stor, svullen tutte..
Ska givetvis ringa vet. men kan det vara att hon kanske är skendräktig?
Har en bekant som hade en hund som fick något liknande men hon hade cancer:cry:
Nån som vet??

Sv: Min hund har en " stor " tutte..?

Vår nu avlidna tik fick 2 svullna tuttar och det visade sig vara 2 cancertumörer....

det kan vara mastit också. hur som helst ska du boka tid hos vet nu!

Åh nej vad hemskt, jag hoppas verkligen inte att det är cancer.
Vad är mastit? Ska ringa och boka tid hos vet.

Mastit är ljuverinflamation. Hunden torde nog vara ganska dålig om hon har ljuverinflamation. Ev med feber och mycket ömhet i ljuvret.

För oss har det hänt med våra snart 2-åriga tik nu i dagarna när vi fått hem 8-veckors valpen... Skendräktighet? Hon är väldigt vårdande med valpen och pysslar och gosar med den. Ska imorgon boka tid för vacc. åt den lilla och samtidigt passa på att fråga om detta.. :confused:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 531
Senast: Sezziyanen
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 309
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 719
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 554
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar