Min hund dreglar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare carolalover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 6 581
C

carolalover

Hej

Min hund (bichon frisé tik på 1år) dreglar när hon träffar/umgås med en annan hund. Varför händer detta och är det farligt? Kan jag göra något åt det eller ska jag bara låta det vara? Vi fick idag hem en annan hund som vi tagit över ägandet som är en hane på 3 år (bichon frisé) som vi nu har hemma men hon dreglar fortfarande..

Tacksam för svar!:confused:

Sv: Min hund dreglar

Hundar kan dregla då de mår illa, är stressade eller nervösa, som vid möte med en annan hund. Min hund brukar det börja droppa om läpparna på då jag klipper hennes klor. Om hunden inte dreglar i andra situationer är det nog ingen fara!

Sv: Min hund dreglar

okej, vad bra! det gick över ett tag men nu dreglar hon igen det är inte så mycket men ändå, kan det ta ett tag tills det går över?

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 153
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 626
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 994
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 813
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈