Sv: Min diarréhäst!
Men får han hösilage? Hade för mig du gav hö....
Jaja, jag har idag kanske kommit på varför min är sämre. Igårkväll rann det om honom oxå, inte så mkt men lite vid bajsning och när han fes( mysigt
). Igår var han som vanligt i stallet iaf, åt när jag fyllde på hö och hade matro. När jag i morse mockade ur hans hage hittade jag en liten uppryckt granplanta, ca 40 cm hög. Den var rejält avgnagd och inte ett barr var kvar. Troligen är det en kombination av saker som gjort honom sämre, stressen med fodringarna 2 dgr i rad, byte av vattnet och sedan att han ätit granbarr. Nu är det bara att hålla tummarna för att det vänder tillbaka. Jag gav honom lite kol i morse och jag har bytt tillbaka vattnet igen. Verkligen jättekul att köra med dunkar fram o tillbaka ett par ggr om dan...
Mina hästar är ena riktiga busungar. De går i lite mindre hagar nu och då har jag lagt in träd till stoet för att hon ska ha att pyssla med. Lillkillen har fått små delar av färsk, yngre asp-stam eftersom det är det enda jag säkert vet att han tål. Stoet har fått både granar o asp. Hennes träd måste jag lägga längst bort i hennes hage för annars petar/slänger hon in dem till lillkillen, vilket hon måste gjort med granen. Den lilla langaren
Nu får jag verkligen hålla koll på granarna. Deras större, nya hage är klar men nu när han är sämre vet jag inte om jag vågar släppa över honom...
Stå på dig med din häst! Om han skulle bli sämre får de väl sätta dropp eller ge honom svagt lugnande. Jag förstår att det inte känns kul men samtidigt måste de gå till botten med hans problem. Nu vet jag inte precis hur deras stallar ser ut men står han inte så att han ser de andra hästarna? Stackarn, det kan inte vara så lätt för honom heller. Ibland tänker jag på att min faktiskt inte är så gammal, ändå har han varit med om såå mkt.
Jag misstänker att det är "vår" medicin hon pratar om....