Min dalmatiner är äntligen hemma!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Lady_1991
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 4 123
L

Lady_1991

Idag har jag pricis fått hem min nyköpta hund på 6 månader, en dalmatiner, så underbar.
Nån mer som har dalmatiner och bilder? vill gärna se :D

Sv: Min dalmatiner är äntligen hemma!

Tja min mor har en dam på snart 15 år:)

Senast ändrad av en moderator:

Välkommen i gänget :)
Vilken kennel kommer hon ifrån? Har du bilder på henne?

Här är min Sally
0027232811223.jpg

Grattis till 10 år av blod, svett och tårar! :D
Jag vill se massor av bilder!

Jag har tre dalmatiner, Lilo (brun), Diva och hanen Kastor

IMG_5487red.jpg

(Passar på att hälsa dig välkommen till www.dalmatiner.forum24.se)

Ser ut som om Kastor kommit in i flocken riktigt bra :)

Edit: Är det efter 10 år de börjar bli lydiga eller? :p

Jag vet inte riktigt :confused:
Kan en dalmatiner bli lydig? :D
Nävars, de brukar vara ganska så lättlärda och roliga att ha att göra med.

Ja, Kastor fann sin plats redan efter några dagar! Han trivs jättebra med att ha två brudar för sig själv :angel:
Eller ja, han kan ju inbilla sig det...

vilka fina dalmatiner ni har allihop, här är min dalmatiner som jag fick som sagt igår, han är 6 månader.

6008976.jpg

Senast ändrad av en moderator:

vilka fina dalmatiner ni har allihop, här är min dalmatiner som jag fick som sagt igår, han är 6 månader.

6008976.jpg

Aha, det är den där dalmatiner-dobermann/landseer-korsningen som funnits på blocket :idea: (Ja jag håller stenkoll på alla annonser där ordet "dalmatiner" finns med :p)

Boccia: Nästan dina trakter kanske, 15 mil därifrån ;)

*puh* då var det inte mina ögon det var fel på. Tyckte väl att det inte såg ut som en renras

Nope det är ingen renras men det är 50% dalmatiner 25%dobermann och 25% landseer men beteer sig precis som en dalmatiner, för mig eller oss min pojkvänn så spelar det ingen roll, för oss är det en dalmatiner :)

Nope det är ingen renras men det är 50% dalmatiner 25%dobermann och 25% landseer men beteer sig precis som en dalmatiner, för mig eller oss min pojkvänn så spelar det ingen roll, för oss är det en dalmatiner :)

50 % envis dalmatiner
och 25% ENVIS dobermann.. :D

Låter som att han allt kommer kunna visa sina mycket envisa egenskaper för er.. ;)
Söt han var iaf!
Kan tycka att det låter som en liiite avancerad korsning dock.
Men jag har ingen som helst erfarenhet av varken dalmatiner el landseer mer än vad jag läst och hört så ta inlägget med en liten nypa salt.

Jag tycker dalmatiner är så enormt vackra att se på.
Skulle gärna vilja lära känna en lite närmre för att slå hål på min myt om att de kan vara lite tjuriga och envisa. :D

Ja det blir nog en del hund att hålla koll på ;)
Förresten vet jag att exakt samma korsning gjordes året innan också så om du vill ha tips från de som har lite äldre hundar och se hur de blivit så kan du ju leta upp dem :)

Ika77: Min är envis till tusen, men inte tjurig alls :)

Erat resonemang är lite ...annorlunda måste jag säga.

Hur kan ni veta att den "beter sig precis som en dalmatiner" när ni precis har fått hem den och den bara är sex månader gammal? Hunden är ju exakt lika mycket en dobermann/landseer-korsning som den är en dalmatiner. Jag tror att ni låter er luras en aning av prickarna..

Jag hoppas att mina farhågor inte besannas, men jag tror att ni kan få en hel del jobb med den korsningen (dobermann är inget jag skulle vilja ha i blandning med dalmatiner, deras psyken matchar inte riktigt varandra...)

Jag hoppas att mina farhågor inte besannas, men jag tror att ni kan få en hel del jobb med den korsningen (dobermann är inget jag skulle vilja ha i blandning med dalmatiner, deras psyken matchar inte riktigt varandra...)

Tyvärr är det fler än en från den senaste kullen som var ute på blocket igen när de var runt ett års ålder :(

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 625
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 914
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 607
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 898
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka