Min dalmatiner är äntligen hemma!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Lady_1991
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 4 123
Sv: Min dalmatiner är äntligen hemma!

Ja, mitt i den mest trotsigaste åldern..:crazy:
Runt 1- 1,5 år kan dobermannen var rent bedrövlig på att tro att den är störst bäst och vackrast och behöver inte NÅGON.
Det är ganska bastanta hundar i psyket med en stor självsäkerhet men självklart världens vänligaste.
Allt den gör, gör den med glimten i ögat.
Men det vill nog till att man vet om lite vad man har att göra med.
Det är inga mesiga hundar, om man säger så.
Självsäkra.. skulle jag vilja säga.

Och dobbens självsäkerhet i kombination med dalmatinerns lite vekare psyke kan slå väldigt fel när hunden kommer in i trotsåldern och ska testa sina gränser... :crazy:

jodå, trotsig kan man ju lätt påstå att han är :) men han har verkligen en talang till övercharm ;)
och envis jodå, hans envishet tar inte slut, fylls på hela tiden :) känner ni någon som har en hund med denna korsning, hade varit kul att få kontakt med en person som har samma korsning :)
Men han är hur go som helst:)

jodå, trotsig kan man ju lätt påstå att han är :) men han har verkligen en talang till övercharm ;)
och envis jodå, hans envishet tar inte slut, fylls på hela tiden :) känner ni någon som har en hund med denna korsning, hade varit kul att få kontakt med en person som har samma korsning :)
Men han är hur go som helst:)

Kolla med uppfödaren. Finns dessutom en 1-årig hane ute på blocket nu, kan PM:a länken dit.

Såg detta först nu när jag fick länken och jodå det stämmr nog :)

Jag har en tik född i januari 2007 med raserna dalmatin 50%-dobermann 25%-land seer 25%. Hon blev svart med vitt bröst. Hon är alltså snart två år. Nu börjar den besvärliga ungdomstiden lägga sig. Hon har haft två löpningar och är förändrad efter varje löpperiod. Hon är väldigt lekfull och har glimten i ögonen samtidigt som hon har dobermannens förmåga att snabbt vakta om det behövs. Hon har en syster som liknar din "dalmatin". Jag ser nog på vår hund som en hund med dalmatinens lekfullhet, dobermannens vaktighet och land seerens lugn. Blandningen är väldigt intressant och passar oss. Men det ska sägas, hon kräver en tydlig ledare.

Min syster har en dalmatinerpojk, Kasper
IMG_2245.jpg

Lycka till med din nying :)

Nu slutade ju detta tyvärr med ännu en omplacering. Jättetråkigt för vovven, hoppas han har det bra och får stanna dit han kom nästa gång.

Jag känner till tjejen som hade hunden förut. Han blev tydligen för svår att hantera, förstörde inomhus mm.
Tråden är 8månader gammal.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 625
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 914
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 607
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 898
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka