Mest prisvärda sadelmärket..

jo7

Trådstartare
enligt Er? Både dressyr och hoppsadlar! :)

Själv gillar jag M&N skarpt men priset är ju tyvärr rätt högt så det finns säkert de som eg är mer prisvärda! Eller vad säger Ni?

//jo7 :bump:

Hmm..ja..kanske?! :confused:

Jag har alltid uplevt dem som lite hårda och hala dock men kvaliteten är ju bra och så fruktansvärt dyra är de ju inte heller.. :smirk:

min hubertus är mkt prisvärd enl. mig. Den är inte spec. dyr (jag betalde 7750:- för min flexline dressyr) men håller endå en hög kvalite på läder och bom.
Stubben tycker jag också är mycket bra kvalitetsmässigt, även märken som "tillhör" stubben, typ JH och kloster schöntal håller bra standard till ett bra pris.

Jag tycker att Griffin har bra sadlar.
Sen så kanske man får betydligt bättre sadlar för mer pengar, men Griffin kostar ju "nästan ingenting", så PRISVÄRDA är de absolut

Maxam tycker jag är oerhört prisvärda :)
Den är skön att rida i, är snygg, ser fortfarande ny ut efter 2,5år och den ligger bra på de flesta hästar :love:

Billig men MYCKET prisvärd :bump:

Mmmm Morris & Nolan :love: :love: har en sådan dressyrsadel, helt ljuvlig. Tyvärr med för smal bom för de hästar familjen har nu -köpt till flb :(
Och så min Kiefer flatback.. den är helt underbar!!! :love: Köpt beg, underbart mjuk och skön att rida i, perfekt formad. Och ligger på i princip alla hästar -från feta ponnies, flb liknande till stora hbl! :love: :bow: Å så precis lagom stor med! 16.5 tum och 31 bom :D

Har precis köpt en begagnad Appaloosa Golden Star. Kostar ca 10 000 kr som nya och dom tycker jag är prisvärda.

Fler förslag? :smirk:
Är det Hubertus sadlarna som man kan ändra bomvidd på gm att byta el värma om koppjärnet i likhet med Appaloosa sadlarna?

M&N är ju jätteskön, har en sådan dressyrsadel till min valack. Men undrar om inte Countyn slår den...väntar på en ny county connection :love: till mitt sto!
Men prisvärdast är nog stübben, man får mycket för pengarna!

jag har hört att hubertus har haft problem med sina bommar, att de är veka och lätt blir snea. Men hittar man ett bra exemplar är de säkert bra..

Vill man ha en relativt billig sadel men endå bra kvalitet tycker jag man ska välja en stuben ! verkligen prisvärda och fina :bow:

Jag tycker min HDR (Henri de Rivel) är prisvärd med tanke på att den var max 1 år gammal och jag betalde 3500:- för den :devil:
Underbar att rida i, och ligger dessutom bra på de 3 hästar jag provat den på, och de är totalt olika i ryggen...
Men jag vet inte hur prisvärd en ny för 8-10 000 är...

Hur är den att rida i? Skön? Går det att ändra vidden själv, eller är det et sadelmakare ingrepp? Hubertusen alltså. :)

Håller med...
HdR Hopp Exklusiv är definitivt en av de bästa hoppsadlarna i mitt tycke. Dessutom är den rätt så "billig".

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
655
Senast: Hermelin
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 010
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 806
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben