Vill du ha svar på hur du skulle kunna klara sig i stan eller vill du bara ventilera ut tankarna?Hur då teoretiskt? Kan ju inte trolla bort panikångesten.
Jag har inga pengar alls till hemtjänst. Inte en endaste krona. Har sån jävla stress över min ekonomi att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Funderade på att kontakta budgetrådgivaren men insåg att denne förmodligen inte kan hjälpa mig. Det är bilkostnaderna som suger ut alla mina pengar. Och om jag flyttar till stan, hur ska jag hitta jobb inom max 2 km från boendet? Och hur ska jag klara den dyrare boendekostnaden? Har ju varit sjukskriven rätt mycket i livet och det lär fortsätta så jag måste räkna med att klara mig på max 11000 i månaden, boendet inräknat så klart.
Det känns som om katastrofen kryper allt närmare.
Teoretiskt angående att samordna resor mm, beställa hem istället för att åka och hämta mm. Dvs jag ser inte att din panikångest ger så mycket större kostnad än om du inte haft panikångest men bott där du bor och handlat där du handlar osv. Utan det är väl resor till vården som direkt påverkas iom att sjukresor/färdtjänst inte är ett alternativ? Kollektivtrafiken fungerar ju inte etc och det är ju så även om du var fullt frisk.
Och som sagt, hemtjänst kan täckas av merkostnadsersättning. Men du måste ju börja kolla vad du skulle få betala för hemtjänst innan du kan avgöra om det är ett alt