Förlorade hastigt min valp för drygt en månad sen. Slungas mellan en känsla av overklighet, att han ligger och sover i soffan, att han bara är iväg med husse en liten stund, att han är där bara att jag inte ser honom och att bryta ihop fullständigt. Jag var, jag ÄR, en oerhört stolt matte till två fantastiska hundar.
Fåren jag skulle köpa till mig och valpen avstod jag. Alla mina planer för närmsta åren har grusats men det värsta av allt är att en älskad familjemedlem inte längre finns hos oss. Jag har så svårt för att prata om det. Jag mår skit när jag är hos fåren och varje gång jag blir påmind om verkligheten. Det är en riktig jäkla käftsmäll att bara möta en annan hundägare med två hundar.
Ni andra som råkat ut för liknande, hur har ni resonerat om ny hund? Har ni avstått, lagt ner hunderiet, eller har ni skaffat en till hund ganska omgående? Det går verkligen troll i mitt hundägande och jag vet inte alls vad jag ska göra. Jag saknar verkligen en aktiv kompis och alla mina planer för fåren, men jag mår samtidigt värre än värst och känner att det finns ingen hund som kan ersätta min valp. Han var verkligen en hund för mig. cry:
Åh fy så hemskt ! Jag beklagar!
Till frågan om ny hund; jag hade personligen väntat lite, lite grann för att få ur mig den värsta chocken och sorgen. Sen hade jag letat efter en ny. Inte på något sätt för att ersätta (det går aldrig att ersätta en älskad familjemedlem), men för att mitt liv inte är helt utan hundar (i plural).