Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med @Voff litegrann där med utseendet. Nu ser ju jag bara manliga profiler men flera i min egna ålder och yngre ser ut som riktiga "ras" medan en hel del 50+are är skitsnygga och väldigt välbevarade för sin ålder. Och det verkar vara relativt nytagna bilder.

Det är jättesvårt att gissa ålder baserat på utseende, tycker jag.

En kväll hittade jag på en fejk-profil, och skapade i mitt tycke en riktig skräckkvinna. Hon hade ingen bild, var 39 år gammal och hade en presentation som bara handlade om hur snygg hon var. Intressen: sig själv, sina naglar, träning och kungahuset. På ett par dagar fick hon ca 370 mail.:arghh:

Jag undrar om inte det kan förklaras med att de där männen satte etiketten korkad på henne - "så korkad att jag kanske får ligga utan ansträngning".

Nu skall jag erkänna en gammal synd. På den tiden jag nätdejtade fick jag inte särskilt många besök på min profil, och de svar jag fick var helt puckade. Då var jag drygt 50, och jag hade skrivit en ärlig och omfattande profil. Jag hade flera bra foton. En kväll hittade jag på en fejk-profil, och skapade i mitt tycke en riktig skräckkvinna. Hon hade ingen bild, var 39 år gammal och hade en presentation som bara handlade om hur snygg hon var. Intressen: sig själv, sina naglar, träning och kungahuset. På ett par dagar fick hon ca 370 mail.:arghh:

Min slutsats: En majoritet av männen på nätdejtingsajter vill ha någon som iaf inte jag kan ge dem.

Men några månader senare reggade jag mig igen, tänkte utnyttja de tre gratisdagarna och hittade under de tre dagarna min nuvarande man. :love: En riktig hästgubbe dessutom! Så det finns pärlor, även om de är sällsynta.

Jag är inte så förvånad att hon fick många mail..men frågan är ju vilken typ av mail? Var det så att männen dömde henne rätt fort?

Hon fick alla typer av mail. Den vanliga skörden av idiotmail, men också en hel del välformulerade mail från män som verkade normala och vettiga. Jag orkade inte läsa alla, men plöjde igenom drygt tvåhundra innan jag tröttnade.

Jag och Flirt pratade ju halva natten. Några varningsklockor blev det men på det stora hela kändes det väldigt avspänt och bra.
Han berättade att han inte haft så många kontakter på HP men att även han upplever att det är ytterligheter- Antingen 20-25 åringar eller 55+ som tar kontakt och som i flera fall blivit riktigt efterhängsna trots att han tackat nej. Han själv är 41 och söker 30-45.

Och så skrattade vi åt att hans profil normalt inte är en sån som jag skulle svarat på, bara en profilbild och ingen annan info. Men när han skickade flirten satt jag och hade tråkigt och skickade ett "tack för flirten" mail. Just nu känns ju det som att det var någon mening med att jag gjorde det.
Lite pirrig!

Jag och Flirt pratade ju halva natten. Några varningsklockor blev det men på det stora hela kändes det väldigt avspänt och bra.
Han berättade att han inte haft så många kontakter på HP men att även han upplever att det är ytterligheter- Antingen 20-25 åringar eller 55+ som tar kontakt och som i flera fall blivit riktigt efterhängsna trots att han tackat nej. Han själv är 41 och söker 30-45.

Och så skrattade vi åt att hans profil normalt inte är en sån som jag skulle svarat på, bara en profilbild och ingen annan info. Men när han skickade flirten satt jag och hade tråkigt och skickade ett "tack för flirten" mail. Just nu känns ju det som att det var någon mening med att jag gjorde det.
Lite pirrig!

...och vilka varningsklockor var det?

Härligt med pirr dock! :)

Den stora var att han är relativt nyskild (ett år) efter 18 års förhållande och "mamma och pappa tycker det är dags att jag träffar någon ny".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
617
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 756
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18