Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lugn...det varar max två dagar. Har testat det knepet ett par gånger ;)
Och man får från samma killarna....
Ja, det hoppas jag! För så här kan man juh inte ha det! Nog för att jag har sidan lite som ett kul experiment av nåt slag, men det finns juh inte en chans i världen att det går att se alla som besökt min sida som de håller på nu.

Lugn...det varar max två dagar. Har testat det knepet ett par gånger ;)
Och man får från samma killarna....

Om man är inloggad är det ju väldigt lätt hänt att man klickar på det som kommer upp under nya händelser på MP, speciellt om man som jag är allmänt nyfiken.

Finns ju många tjejer som ser jäkligt bra och fräscha ut för sin ålder. Många tränar osv och då lätt kan konkurrera med yngre tjejer.

Tittar jag på män i min ålder (41) så ser en del ut som om de vore strax över 30...vältränade, en ungdomligare klädstil som ändå passar dom. Andra ser ut som riktiga gubbar som lätt kan vara 15-20 år äldre än sin faktiska ålder. Det är riktigt svår att gissa ålder på vissa. Mr Ny tippade jag på vara i min ålder och han var ett år äldre så det stämde bra. Men Mr Dejt var svårare. Han kunde lika gärna vara 3-4 år yngre än mig men är fem år äldre.
Försöker inte stirra mig blind på åldern men jag vill träffa någon som känns jämngammal med mig i sätt och sinne.
För ett antal år se'n var jag på en återträff för min årgång i grundskolan. Dvs alla närvarande 400 männsikor var födda samma år som jag.

Det var en chock. En grabb i en parallellklass hade inte förändrats alls se'n gymnasietiden. Han skulle kunna ha varit 22, vid en snabb anblick. Tittade man lite noggrannare fann man lite tecken på åldrande, och skulle motvilligt kunna acceptera 29-30. Sedan fanns de de som var betydligt äldre än den årgång vi var. Äldst var den farbror som somnade allra först - redan under maten. Och se'n sov under hela kvällen vid samma bord. Förmodligen hade han börjat krökandet redan innan lunch. Han kunde ha varit nybliven pensionär.
Han gick jag på tyska tillsammans med, under gymnasiet - och vi snackade mycket punkrock. Jag som allmänt musikintresserad, han som utövare.

Vad gäller kvinnorna så funderade jag inte så mycket på ålder där. Däremot noterade jag att de tjejer man INTE tittade efter under skoltiden, de var de allra vackraste kvinnorna nu - i mogen ålder.

För ett antal år se'n var jag på en återträff för min årgång i grundskolan. Dvs alla närvarande 400 männsikor var födda samma år som jag.

Det var en chock. En grabb i en parallellklass hade inte förändrats alls se'n gymnasietiden. Han skulle kunna ha varit 22, vid en snabb anblick. Tittade man lite noggrannare fann man lite tecken på åldrande, och skulle motvilligt kunna acceptera 29-30. Sedan fanns de de som var betydligt äldre än den årgång vi var. Äldst var den farbror som somnade allra först - redan under maten. Och se'n sov under hela kvällen vid samma bord. Förmodligen hade han börjat krökandet redan innan lunch. Han kunde ha varit nybliven pensionär.
Han gick jag på tyska tillsammans med, under gymnasiet - och vi snackade mycket punkrock. Jag som allmänt musikintresserad, han som utövare.

Vad gäller kvinnorna så funderade jag inte så mycket på ålder där. Däremot noterade jag att de tjejer man INTE tittade efter under skoltiden, de var de allra vackraste kvinnorna nu - i mogen ålder.
Stämmer.. var på reunion för 9an för några år sen-dom där tjejerna som ALLA sprang efter i 9an..utom jag förstås dom hade alla ett par ungar å var inne på 2a eller 3 omgånger karlar.... men den snyggaste av dom alla var bokmalen.. hon som var blyg å försynt å hade hemstickan tröja i 9an..... herregud vilken puma hon var nu.... hon hade landat ett toppjobb i tokholm .. men var ändå singel..... ;)

Stämmer.. var på reunion för 9an för några år sen ...
Jag var på reunion för nian i juni förra året. Skitkul, men så var det ju också 40 sen vi slutade.
Några hade dött :(
Men vi blev i alla fall över 20st från vår klass. Många panelhönor från fordom hade, som det ska vara, skinn på näsan åker hoj med en av dom nu och då :)
Jätteroligt.

Stämmer.. var på reunion för 9an för några år sen-dom där tjejerna som ALLA sprang efter i 9an..utom jag förstås dom hade alla ett par ungar å var inne på 2a eller 3 omgånger karlar.... men den snyggaste av dom alla var bokmalen.. hon som var blyg å försynt å hade hemstickan tröja i 9an..... herregud vilken puma hon var nu.... hon hade landat ett toppjobb i tokholm .. men var ändå singel..... ;)
Fina flickor håller på sig menar du?

Hahaha! Han kanske tyckte det är strunt samma om man ens har nåt gemensamt, sålänge den andra är fin att titta på? :banghead:

Så länge han har nåt fint att titta på, jo.
Jag får också många korta meddelanden som "vad fin du är", "du är otroligt vacker!" (ofta av 20-25 åringar), "du är så vacker. Vill lära känna dig" osv . Hittills har jag kunnat hålla mig från elaka svar, men det har varit nära många gånger...
Visst, jag går också efter utseendet i första hand då jag klickar på männens profiler, men att bara se normalt trevlig och/eller charmig ut är enough för mig. ...och aldrig att jag skriver nåt liknande.

@Voff du som är lite crazy kan väl göra ett test ;) Välj några snygga män och skriv nåt i stil med "snygging" eller "du är så snygg. Dig vill jag ha"

Så länge han har nåt fint att titta på, jo.
Jag får också många korta meddelanden som "vad fin du är", "du är otroligt vacker!" (ofta av 20-25 åringar), "du är så vacker. Vill lära känna dig" osv . Hittills har jag kunnat hålla mig från elaka svar, men det har varit nära många gånger...
Visst, jag går också efter utseendet i första hand då jag klickar på männens profiler, men att bara se normalt trevlig och/eller charmig ut är enough för mig. ...och aldrig att jag skriver nåt liknande.

@Voff du som är lite crazy kan väl göra ett test ;) Välj några snygga män och skriv nåt i stil med "snygging" eller "du är så snygg. Dig vill jag ha"
Underliga typer! De tror nog att en komplimang om utseendet är gott nog!

Underliga typer! De tror nog att en komplimang om utseendet är gott nog!
Tyvärr så gör det nog så i tillräckligt många fall.
Jag är rätt säker att den kvinna som under natten tittat på mitt HP-konto, ett år äldre än mig, pussmun med duckfacevarning, framåtlutad så att en rätt rejäl klyfta i nederdel på bild visas och med en rätt enkelstavig presentation skulle gilla - och besvara - en kort komplimang om hennes utseende.

Vi lever i ett åldersfixerat samhälle. Samtidigt är det ungefär lika utseendefixerat.

Tyvärr så gör det nog så i tillräckligt många fall.
Jag är rätt säker att den kvinna som under natten tittat på mitt HP-konto, ett år äldre än mig, pussmun med duckfacevarning, framåtlutad så att en rätt rejäl klyfta i nederdel på bild visas och med en rätt enkelstavig presentation skulle gilla - och besvara - en kort komplimang om hennes utseende.

Vi lever i ett åldersfixerat samhälle. Samtidigt är det ungefär lika utseendefixerat.

Månne hon får såna kommentarer, eller ser hon för "obehaglig" ut för det?

Nu skall jag erkänna en gammal synd. På den tiden jag nätdejtade fick jag inte särskilt många besök på min profil, och de svar jag fick var helt puckade. Då var jag drygt 50, och jag hade skrivit en ärlig och omfattande profil. Jag hade flera bra foton. En kväll hittade jag på en fejk-profil, och skapade i mitt tycke en riktig skräckkvinna. Hon hade ingen bild, var 39 år gammal och hade en presentation som bara handlade om hur snygg hon var. Intressen: sig själv, sina naglar, träning och kungahuset. På ett par dagar fick hon ca 370 mail.:arghh:

Min slutsats: En majoritet av männen på nätdejtingsajter vill ha någon som iaf inte jag kan ge dem.

Men några månader senare reggade jag mig igen, tänkte utnyttja de tre gratisdagarna och hittade under de tre dagarna min nuvarande man. :love: En riktig hästgubbe dessutom! Så det finns pärlor, även om de är sällsynta.

Jag antar att de tror att man ska bli glad när de skriver" du är sexig" du är söt, sötis etc
Det kanske är så att majoriteten av kvinnorna på sajterna spelar på utseendet och då är det nog ett omedvetet beteende männen faller in i och fortsätter på samma spår till alla kvinnor.

Min slutsats: En majoritet av männen på nätdejtingsajter vill ha någon som iaf inte jag kan ge dem.

Men några månader senare reggade jag mig igen, tänkte utnyttja de tre gratisdagarna och hittade under de tre dagarna min nuvarande man. :love: En riktig hästgubbe dessutom! Så det finns pärlor, även om de är sällsynta.
Jag tror att det finns gott om vettiga människor av båda könen. Men vi störs i vårt kontaktsökande av puckon från båda sidorna, rena phishing-försök - och siternas önskemål om att vi ska stanna kvar som betalande medlemmar.

Det kanske är så att majoriteten av kvinnorna på sajterna spelar på utseendet och då är det nog ett omedvetet beteende männen faller in i och fortsätter på samma spår till alla kvinnor.
Inte en majoritet i min ålder, åtminstone - men ju vackrare kvinna (i sina egna ögon) desto mer sådant.

Jag funderade på det där med vilken ålderskategori männen söker. Nu när jag har tittat på de som finns häromkring i typ samma ålder som mig (30), är det inte någon som bara ställt in åldern yngre än sig själv. Alla har upp till sin egen ålder eller några år äldre. Är det något som ändras efterhand som de blir äldre? De kanske alltid vill ha en tjej som är 25-35 år, oavsett hur gamla de själva är?
Jag har haft många besökare på min profil, som söker kvinnor i åldersspannet 40-45 år, nånstans. Men ändå klickar de in på mig (Nej, jag har ingen bild...), trots att jag inte matchar deras kriterier... Kanske att man ska ta ålderskriterierna med en nypa salt, åtminstone för de som söker "seriösa" relationer? Dvs att de är villiga att "backa" lite i sina krav, om de träffar någon de tycker är någorlunda vettig?

Finns ju många tjejer som ser jäkligt bra och fräscha ut för sin ålder. Många tränar osv och då lätt kan konkurrera med yngre tjejer.

Tittar jag på män i min ålder (41) så ser en del ut som om de vore strax över 30...vältränade, en ungdomligare klädstil som ändå passar dom. Andra ser ut som riktiga gubbar som lätt kan vara 15-20 år äldre än sin faktiska ålder. Det är riktigt svår att gissa ålder på vissa. Mr Ny tippade jag på vara i min ålder och han var ett år äldre så det stämde bra. Men Mr Dejt var svårare. Han kunde lika gärna vara 3-4 år yngre än mig men är fem år äldre.
Försöker inte stirra mig blind på åldern men jag vill träffa någon som känns jämngammal med mig i sätt och sinne.
Alla kanske inte sätter in nytagna bilder? :grin: Utan väljer någon från sin "prime time"?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
617
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10