Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag med, förstår inte poängen alls.Jag stängde av flirtfunktionen på HP. Tycker det är löjligt att bara skicka en flirt.
Är inget jag noterat. Brukar kika efter ring och finns det en så vet jag ju att det inte är något att tråna efter...Appropå detta med ringar igår i andra tråden...... varför blir grabbar som är ringmärkta uppraggade hela tiden??
bara en fundering
/s
Nu har jag tagit bort mina profiler på MP och HP, det känns på något sätt som en befrielse att inte behöva tänka på dejting längre.
Samtidigt känns det lite sorgligt att ge upp, jag hade gärna velat träffa någon att dela livets med- och motgångar med.
Jag kan ju bara utgå från mig själv, och även en vän till mig är likadan. När jag ser att en man har ring så får jag ju ett bevis på att han är upptagen. Det får mig att slappna av då jag inte är intresserad av att inleda något med en som är upptagen. På mig märks det väldigt tydligt om jag är avslappnad eller inte. Avslappnad så är jag bl.a. glad, pratsam och inte rädd för att ha personer för nära inpå mig. Annars verkar jag mer allvarlig, är tystare och har en personlig sfär där jag backar/flyttar på mig om någon kommer för nära. När jag är avslappnad tror en del att jag flirtar med dem, särskilt då de har upplevt båda mina sidor på en kort tid där jag först håller avstånd till en person för att sedan stå nära nästa.
Så, det kanske kan vara en förklaring för några iaf
Det kan du hitta utan dejtingsajter jag hängde mycket på såna förut, men gav upp totalt med tanke på hur mycket oseriösa jag träffade/pratade med! Sen fann jag kärleken via jobbet istället.
Eller någon danskurs! Och om det inte är något man känner sig bekväm med så får man verkligen en chans att utmana sig själv och kliva utanför sin comfortzone!
I dans måste man dessutom ha lite fysisk kontakt och dessutom är det ett bra sätt få motion på. Så jag röstar på dans- och ridlektioner för @hestmannen !
För min del går nog jobbet bort, mina kollegor är ungefär hälften så gamla som migDet kan du hitta utan dejtingsajter jag hängde mycket på såna förut, men gav upp totalt med tanke på hur mycket oseriösa jag träffade/pratade med! Sen fann jag kärleken via jobbet istället.
Jamen då är väl VERKLIGEN dans att rekommendera Kanhända får du fatt i såväl takt som damDanskurs har jag funderat på, problemet är att jag saknar all känsla för takt och ton.
Jag har verkligen försökt att förstå mig på takter i musik, men det fungerar inte.
@TygerTyger Jodå, han tyckte att det vore trevligt att besöka platsen. Jag försöker ju avdramatisera det här så jag är glad att han svarade på det sättet som han gjorde, dvs med fokus på utflyktsmålet.
Jag får väl erkänna att jag börjar tveka lite nu. Att jag ens registrerade mig på HP var en impulsivgrej. Jag gjorde bara en slarvprofil då syftet var att kolla hur många personer som skrev att de var feminister eller inte ville ha ett förhållande med de könsstereotypiska rollerna. Hade inte tänkt maila med någon men kunde inte låta bli när jag snubblade över dennes presentation.
Jag bearbetar just nu ett antal destruktiva förhållanden det första för 8 år sedan och det senaste bara någon månad sedan, om jag då inte räknar med destruktiva familjeförhållanden. Så jag är nog inte redo för något nytt nu, men jag har ju fyllt i att jag söker vänskap så jag känner att det och då hans svar på träffen gör att jag borde kunna klara av det ändå. Eventuellt tar jag upp det med kuratorn idag och ser vad jag känner sedan, men jag vet inte om jag vågar riktigt. Jag skäms lite över att jag tog kontakt när jag egentligen kanske borde fokusera på mig själv. Så, nu har jag fått ur mig lite tankar här, alldeles offentligt, då kanske jag vågar bolla med kuratorn sedan
Trollar du i tråden nu? Har det inte brunnit tillräckligt i de tidigare dejt-trådarna?Appropå detta med ringar igår i andra tråden...... varför blir grabbar som är ringmärkta uppraggade hela tiden??
bara en fundering
/s
Danskurs har jag funderat på, problemet är att jag saknar all känsla för takt och ton.
Jag har verkligen försökt att förstå mig på takter i musik, men det fungerar inte.
Det första jag ska ta tag i är att utöka min träning och gå ner några kg i vikt så att jag förhoppningsvis blir nöjdare med mig själv, jag beställde även 5 böcker som rör personlig utveckling igår, får se om det hjälper.
Appropå detta med ringar igår i andra tråden...... varför blir grabbar som är ringmärkta uppraggade hela tiden??
bara en fundering
/s
Man vill ha det man inte kan få?
Nej allvarligt talat. Jag skulle inte gå fram till en man med guldring på vänster ringfinger.
Jag har vid några tillfällen fått höra att jag är flirtig, men jag har varit mig själv och skrattat, pratat och diskuterat med andra utan baktankar att det ska leda till något mer. Blir det inte väldigt tråkigt om man inte får vara glad och social om den man pratar med råkar leva i ett förhållande?Inte gå fram till? Nu känner jag mig som ett ufo igen. Precis som jag gjorde när ni skrev om att flirta i förra tråden. Ni gav tips om att man skulle le och fälla trevliga kommentarer. Och nu ska man inte gå fram till någon med ring.
Jag ler och är trevlig mot okända när tillfället ges, men inte kallar jag det flirt. Det är ju social kompetens för mig. Jösses vad jag kan ha verkat flirtig under åren.
Och jag skulle börja prata med en man med ring, jag tror mig aldrig i mitt liv ha försökt spana in någons ringfinger.
Men det kanske beror på att jag aldrig någonsin får upp ögonen för någon vid första anblicken. Attraktionen kommer efter ett tag för mig. Därför ser jag heller inte alla kontakter jag har med män som flirtar eller raggförsök. Men jag inser nu att jag kan blivit tolkad annorlunda väldigt många gånger.
Ja, lite så känner ju jag också. Jag har verkligen inte menat att flirta men sociala grejer går ju ofta ut på att träffa nya människor och då öppnar man sig ju och är otrevlig.Jag har vid några tillfällen fått höra att jag är flirtig, men jag har varit mig själv och skrattat, pratat och diskuterat med andra utan baktankar att det ska leda till något mer. Blir det inte väldigt tråkigt om man inte får vara glad och social om den man pratar med råkar leva i ett förhållande?
Jösses, jag brukar ju snacka med andra tjejer i toakön när jag är ute, betyder det att jag stöter på dem med?