Mer Tranemo...

Sv: Mer Tranemo...

Egentligen ska man väl inte svara när man inte har det nyaste TR, men enligt mitt TR (från 2003), så verkar INTE ledat gummibett vara godkänt, endast rakt. Framgår också av bilder.

Så jag tror att du har rätt (om det inte ändrats sedan dess vill säga)

Jag köpte ju TR i år och har ju det senaste. Tittade i TR-ändringarna från 2006 och 2007 också och där nämns inte att ledat gummibett är tillåtet.
Mina ponnyer går inte på gummibett öht men jag vill ändå veta saker :)
Får se om någon sen kan konfirmera mina teorier :)

knapp

Gick väldigt bra för mig igår. Var nöjd med dressyren men tyckte att domaren var lite snål:angel: .

nollade hoppningen och det var länge sen honkändes s¨å fin i banhoppningen.

terrängen gick hon som ett spjut inga tveksamheter någonstans, men vi fick verkligen jobba för att klara tiden, men vi grejade det på sekunden:banana:

Summan av kademumman var ju att vi fick faktisk vann och fick däcken:) passar ingen av våra bilar men man kan ju alltid sälja dem:p

Nu har jag oxå kommit hem från Tranemo..:) Jätte nöjd me Pållen, i terrängen var han helt kanon! Sett väldigt många fina hästar i helgen..:D Sett lite bukare.. D_I (hoppas du "kryar på dig") vid vilket hinder var de??

Grattis allihopa som blev placerade!!

Senast ändrad av en moderator:

Jag är jättenöjd med min helg, blev en niondeplats i den *. Dressyren funkade helt okej med tanke på hur jobbig hon varit senaste veckan. I hoppningen gick vi felfritt och felfritt på hinder i terrängen men klarade inte tiden, vilket vi inte verkade vara ensamma om att inte göra..

Det roligaste var nog att 6-åringen äntligen kunde uppföra sig som en normal häst. Han var helt super i alla tre momenten och det räckte till en sjätteplacering i 90klassen. Är så nöjd, då våra tidigare starter har resulterat i att inte ens komma in på dressyrbanan och som mest komma till 3e hindret i terrängen...

Var även där idag och hjälpte min fd ponny, det var ryttarens första fälttävlan och gick super, en 4:e plats bara 2 straff ifrån att vinna är ingen dålig debut. Men usch det är mycket nervösare att titta på från marken än att rida själv......

Jaha.. nu har vi också kommit hem efters Årets Debut:) :)
HÄÄRLIGT att tävla igen!

Dressyren: Kändes han fin i men han blev lite pigg i galoppen:p
dommaren tyckte ialfall om honom 71, % 42,2 straff:)

Hoppningen: hoppa han kanon bra!nolla!

Terrängen : gick alldeles förlångsamt ..haha! ville inte riktigt gå i vattnet skritta i det;)alltså lite tidsfel

allt ihop resulterade en 3:e plats (var så nära vinst!!) men är jätte nöjd eftersom det var vår första tävling och jag bara haft honom i 2 mån.:rofl:

Det var efter nian...
Inte direkt i landningen, men i första galoppsprånget efter hindret så trampar hon ner i en grop och vi föll handlöst...

Magic_Mac:
Jao, fort gick det, men inte vilt. Det var inte pga farten vi ramlade...
Det var ju ett kanonfint hopp på nian och helt plötsligt bara hon försvann under mig och sen hamnade hon på mig :p
Det gick så fort, ni ska få se filmen typ imorgon eller så...

Sen Babe är ju alltid pigg... Eller snarare vild och galen :D
Hon är vääääldigt energisk av sig :p

Soke: Grattis! Va duktig du e..:) men såg inte dig på resultatlistorna..?! har väl tittat fel..;)

De var som sagt många som fick tidsfel, jag red på (slirade t.o.m. i svängarna ) fick ändå lite tidsfel..

Måste bara säga att Sigge är såå himla fin!!!

Senast ändrad av en moderator:

Ja, jo, såklart :angel:
hehe
Det var efter coffin, vi hoppade ju coffin på hemväg sas, sen högersväng rakt ut löver ängen över en liten häck eller vad de kallade det :p

i landningen efter den störtade vi :cool:

Okej, hon trampade i nått hål då?

Efter ettans hinder, påväg mot tvåan var det väldigt gropigt med flera sstora hål. Och så dampar mac, så vi rider rätt igenom alla groparna. Ren tur att han inte snubblade!

Men efter 9:an var det ganska gropigt eller? *kommer inte ihåg*

:)

Jag tror faktiskt inte att det fanns en grop efter hindret. De är väldigt noga med det på terrängen och jag som har ridit FT i väldigt många år har då aldrig hört om någon häst som har trampat i ett hål vid ett hinder.

Är du säker på att du bara inte red för fort så att hon inte hann med med sina ben.

Snarare du som ska ge dig. Senaste TR gäller och där finns inte ledat gummibett med på någon bild. Inte heller någon formulering som i hopp-TR att godkända bett också får ha överdrag av gummi eller läder.
Så ger du mig en hänvisning till var i TR det står att ledat gummibett är tillåtet blir jag glad, annars kan du bara skriva att du inte har någon hänvisning och jag får leta vidare efter en sådan hänvisning.

Och dressyr-TR är inte samma sak som ft-TR.

Nä dressyr TR är mycket striktare i bett väg än ft
Här har du alla regler i hela världen i dess fulla utförande som gäller för ponny i alla grenar du kan leta dig fram till Annex B -II permitted bits for ponnies in eventing dressage där finns bilder och nr 7 är ett ledat tränsbett i gummi

http://www.horsesport.org/PDFS/C/04_01/NEWPony Rules2006-E.pdf

Senast ändrad:

knapp

Gick väldigt bra för mig igår. Var nöjd med dressyren men tyckte att domaren var lite snål:angel: .

nollade hoppningen och det var länge sen honkändes s¨å fin i banhoppningen.

terrängen gick hon som ett spjut inga tveksamheter någonstans, men vi fick verkligen jobba för att klara tiden, men vi grejade det på sekunden:banana:

Summan av kademumman var ju att vi fick faktisk vann och fick däcken:) passar ingen av våra bilar men man kan ju alltid sälja dem:p

Men konstigt är ju att det var 4 speciellt utvalda däck,jag trodde man skulle få ett presentkort det verkar ju liksom mer logiskt på något vis :confused:

jag tror det kan vara så för på en annan film gick det mycket för fort

Svaret på detta lär väl uppdagas på filmen så det är väl inte så mycket att spekulera i.

*kl* hela banan där på ängen är ju rätt gropig det gäller att ha en balanserad häst, Barcelona snubblade lite grann på väg mot hinder nr 2 och hon är ändå väldigt säker på foten.

Fasiken, hela mitt inlägg försvann.
Aja, här kommer ett nytt, lite kortare.

*pust*
Nu har vi äntligen kommit hem. Sigge fin i dressyren. Gick så bra som jag red, mao kan vi plocka mer poäng. Hoppningen var en rysare, *ka-donk* sa det vid varje hinder (tyckte jag) och det var inte tack vare min försiktiga häst som vi nollade (inte tack vare mig heller förmodligen men kanske någon där uppe skipade lite rättvisa).

Terrängen super! Hoppade allt som ingenting.

Så nu har vi också fyra nya däck liggandes här hemma, om de passar vet vi inte ännu :crazy:

Tack allihopa!
Grattis själva!

Novali01: Jättekul att ses och pratas vid! Hoppas ni syns innan Plönninge.

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka