Mer Tranemo...

Sv: Mer Tranemo...

Kan tro det ;)

Någon som vet något om detta? Såg att Bruhn var utesluten i hoppningen i den CNC* lördagen, men han tävlade ju mot mig lätt klassen, söndagen, med samma häst? :confused:

Jösses :o

Med hjälmfrisyr och allt :p
Då får väl jag erkänna att jag alltid tyckt att du är lite 'läskig' (respektingivande kanske är ett bättre ord), eller du är fortfarande respektingivande men mer 'verklig' och mänsklig nu. Jättegullig!
Novali01 skulle vara blond också ;)

Här kommer filmen.
Dressyren 7: or och 8: or rakt igenom. Fast hur mellantravarna hamnar under de poängen vet jag inte? Tacka och ta emot.
8 på sits och form :D

Precis innan vattnet snubblande han, vet ej vad som orsakade det, tur att man har säker häst.

http://media.putfile.com/Tranemo

Urtjusigt :love: Du var väl värd segern må jag säga :bow:

Vad många steg du fick plats med i dressyren i bågarna , jag hade nog 3 innan jag var tvungen att vända :D

Kan tro det ;)

Någon som vet något om detta? Såg att Bruhn var utesluten i hoppningen i den CNC* lördagen, men han tävlade ju mot mig lätt klassen, söndagen, med samma häst? :confused:

Fråga honom , han är ju här i faggorna ibland men det är fullt tillåtet att göra det så länge man inte startat i terrängen.

Jösses :o

Med hjälmfrisyr och allt :p
Då får väl jag erkänna att jag alltid tyckt att du är lite 'läskig' (respektingivande kanske är ett bättre ord), eller du är fortfarande respektingivande men mer 'verklig' och mänsklig nu. Jättegullig!
Novali01 skulle vara blond också ;)

Schyss du förstör mitt rykte :eek:

Tack! :)
Lika bra att överdriva åt det svårare hållet när man kan ;)
Sen har lilleman inget megakliv heller, i traven.

Får väl se om B ser detta då, undrade mest eftersom jag såg det nu. Antar att det hänt något och för min del spelade det ju ingen roll.

Senast ändrad:

Jag vet inte, jag rider Kinda imorgon och sen är jag anmäld till hoppning på Hägerneholm. Är väl lite tveksam till om han verkligen ska hålla på med fälttävlan. :(

Många tror ju att terrängen bara handlar om at rida fort vilket det ju självklart inte gör. Jag såg några exempel på det i tågarp också. Ibland är det så att man nästan inte vågar titta faktiskt.

*knappstöld*

Till er som kommenterat mitt fall:
Ja, det gick ganska fort, och ja jag gasade på i kurvan efter coffin, MEN jag tog upp henne och rätade upp mig innan nian precis som planerat, hon kom tillbaka och fick ett perfekt språng.

Och jo, jag tror definitivt hon hade stått på benen om det inte varit gropigt efter hindret.

Ursäkta att jag blir upprörd, men det är så lätt för alla att döma här på buke. Klart som sjutton att det blir gropigt i landningarna på en terrängbana? Det blir det väl på vilken terrängbana som helst?
Att vi hade oturen att ttrampa i en grop och fara omkull måste ju inte genast betyda att det gick för fort för att min häst skulle kunna hålla sig på benen?
Jag skulle ALDRIG utsätta min häst för det, första gången vi tävlar fälttävlan så har man mer respekt för hindren och för farorna än de som tävlat 100 ggr utan att något hänt.

Tro vad ni vill, men jag tvivlar på att det var något annat än groparna som fällde oss.

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023