F
Franke Slokhatt
Sv: Mer Tranemo...
it's not the fart that kills, it's the smell
it's not the fart that kills, it's the smell
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror faktiskt inte att det fanns en grop efter hindret. De är väldigt noga med det på terrängen och jag som har ridit FT i väldigt många år har då aldrig hört om någon häst som har trampat i ett hål vid ett hinder.
Är du säker på att du bara inte red för fort så att hon inte hann med med sina ben.
*knappstöld*
Till er som kommenterat mitt fall:
Ja, det gick ganska fort, och ja jag gasade på i kurvan efter coffin, MEN jag tog upp henne och rätade upp mig innan nian precis som planerat, hon kom tillbaka och fick ett perfekt språng.
Och jo, jag tror definitivt hon hade stått på benen om det inte varit gropigt efter hindret.
Ursäkta att jag blir upprörd, men det är så lätt för alla att döma här på buke. Klart som sjutton att det blir gropigt i landningarna på en terrängbana? Det blir det väl på vilken terrängbana som helst?
Att vi hade oturen att ttrampa i en grop och fara omkull måste ju inte genast betyda att det gick för fort för att min häst skulle kunna hålla sig på benen?
Jag skulle ALDRIG utsätta min häst för det, första gången vi tävlar fälttävlan så har man mer respekt för hindren och för farorna än de som tävlat 100 ggr utan att något hänt.
Tro vad ni vill, men jag tvivlar på att det var något annat än groparna som fällde oss.