Mer Tranemo...

Sv: Mer Tranemo...

*KL*

Ja allvarligt talat jag kollade in tiderna i lätt klass , jag var näst snabbast med min tid 3.33 optimaltiden var 3.42 men min häst har ju gått mkt * och är extremt storgalopperad sen för att hon skall gå * nästa tävling MEN jag såg en som red på 3.09 :eek: :eek: :eek: och fick ju straff för tiden då vilket är väl onödigt men där kan man ju snacka om onödigt fort nästan en halv minut under på en så kort bana som ca 1850 meter :confused:

Var i Tranemo å red debutanten i lördags,,är jätte nöjd.
Har haft ett uppehåll på 2.5 år så det va ett tag sen. Red en ridskole hsät som jag tränar å har börjat tävla lite. Han har aldrig varit ute förut så =P
Hyfsad dressyr, han var lite rädd för staketet i början men sen gick han kanon.
Nolla i hoppningen å nolla i terrängen men tyvärr lite tidfel då han tyckte vattnet va lite äckligt så tappa lite tid där...
Hm hade jag inte fått dom jäkla tidsfelen hade jag blivit 3:a.
Men nu sluta jag 12 iaf...Men han skötte sig kanon iaf!!

Oj, den ryttaren måste brassat på. Sigge har ju inte heller några större problem med tiderna men jag tyckte att jag lät han gå på rätt så bra på de plana långsträckorna just för att kunna ta det lugnare i backarna och stigarna.

Det här ser ju kul ut alltså man ser hur stor hon är , hon är ju större än hela hindret :rofl:

IMG_2128.jpg

Ja alla tycker ju olika men för oss passade det perfekt,förutom att det var lite segt att gå upp,så tidigt.... (jag red tidigare än dig, vi lämnade stallet 04.45)

ja du ser ut som en liten Sparris på Charlie :rofl: :rofl:

Tycker att ni var jätte duktiga, såg Emelies filmer, fina kommentatorer ni hade med er.. he he he

Nu har jag åxå sett filmen :)
Ni är verkligen jättefina! Märks inte alls att ni har varit borta från banorna så länge :banana:

Jag tror faktiskt inte att det fanns en grop efter hindret. De är väldigt noga med det på terrängen och jag som har ridit FT i väldigt många år har då aldrig hört om någon häst som har trampat i ett hål vid ett hinder.

Är du säker på att du bara inte red för fort så att hon inte hann med med sina ben.

jag såg att det var en grop efter nian när jag gick banan:smirk:

*knappstöld*

Till er som kommenterat mitt fall:
Ja, det gick ganska fort, och ja jag gasade på i kurvan efter coffin, MEN jag tog upp henne och rätade upp mig innan nian precis som planerat, hon kom tillbaka och fick ett perfekt språng.

Och jo, jag tror definitivt hon hade stått på benen om det inte varit gropigt efter hindret.

Ursäkta att jag blir upprörd, men det är så lätt för alla att döma här på buke. Klart som sjutton att det blir gropigt i landningarna på en terrängbana? Det blir det väl på vilken terrängbana som helst?
Att vi hade oturen att ttrampa i en grop och fara omkull måste ju inte genast betyda att det gick för fort för att min häst skulle kunna hålla sig på benen?
Jag skulle ALDRIG utsätta min häst för det, första gången vi tävlar fälttävlan så har man mer respekt för hindren och för farorna än de som tävlat 100 ggr utan att något hänt.

Tro vad ni vill, men jag tvivlar på att det var något annat än groparna som fällde oss.

Varför tog du det inte lugnare om du vet att det kan bli gropar efter hinder? Onödigt att riskera hästen sådär...
Nu slutade det ju väl, men det kunde lika gärna ha slutat värre...

Eftersom så många har sagt att det fanns gropar så antar jag att det fanns det. Sen är det ju skillnad på lite gropigt och ett hål typ.

Men om det nu är så gropigt så rider man ju inte så fort. Vi får väl se när filmen ligger ute.

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?