Mer Tranemo...

Sv: Mer Tranemo...

Klart vi gör! :)
Jag ligger hemma och är sjuk nu, skulle egentligen ha varit i Kinda. Så det verkar som att Bollnäs blir årsdebuten istället. Jag ska både rida och funktionära så jag hoppas verkligen vi hinner ses.

Jag hann läsa texten. Och du, jag har varken sagt bu eller bä om ditt fall så jag tycker det var fel att dra in mig i det hela. Dessutom har även jag gått omkull pga en ryttarmiss.

Usch vad trist att vara sjuk.
Jag lär ju också ha fullt upp med ett stort åbäke och en snäll veteran. :D

Jag menar ingenting mot dig, jag skrev ju inte riktat till dig. Det var bara ett exempel, du var den första jag kom på, men jag raderade för det lät fel.

och det är skit samma, alla har ju redan bestämt sig ändå.

Lika bra jag slutar med hästar så att jag inte har ihjäl någon för att jag rider så dåligt.

Jag hann åxå läsa...

Jag har åxå gått omkull pga ryttarmiss. Var dessutom inte ens i närheten av ett hinder :angel:
Red inte alls spec fort, men med tanke på underlaget (typ lera, som blivit snorhal efter ett par timmars oavbrutet regn) var det uppenbarligen för fort eftersom vi stod på öronen - men det är sånt man bara kan veta såhär med facit i hand.

Man får göra misstag - bara man lär sig av dem och inte gör om samma igen.

Det är bara att ta nya tag och komma igen till nästa tävling!

Nu har jag sett filmen. Jag tycker det ser ut som om hästen inte fick upp sina framben ordentligt på flera av hinderna.
Vad som händer bakom hinder nr 9 vet vi ju inte eftersom det inte syns men jag tror att din häst inte hinner med med sina framben och att det är därför den lägger sig.

Periodvis ser du ut att ha ett bra tempo men ibland går det lite för fort, iaf enligt mig.

Ryttarmissar gör vi alla. Bara att ta nya tag.

Senast ändrad:

Jag tycker inte du gör något fel direkt , du hade otur helt enkelt så fort gick det verkligen inte heller så att det skulle vara orsaken.

Hästen verkar ju vara klar på vad den skall göra hela tiden den ser ju inte spänd ut eller något annat konstigt som skulle orsaka ett fall sen att den kom lite nära ett par hinder är väl inte heller helt ovanligt

Har sett din film nu, och gud, vad fina ni är tillsammans!:love:

Du är verkligen värd segern!:bow:

Hinder nr 2:
http://www.tranemoryttarna.com/ftgsondagen/images/IMG_2367.jpg

Hinder nr 8b:
http://www.tranemoryttarna.com/ftgsondagen/images/IMG_2369.jpg

Hinder nr 9: (sekunderna innan vi faller)
http://www.tranemoryttarna.com/ftgsondagen/images/IMG_2370.jpg

Det syns på bilden på hinder nr 9 en brun, gropig landning...

Om man kollar på bilderna på hemsidan ser man sen att de har ändrat hindret, så att hindret står övre gropen istället...

men om ni fortfarande inte tror att det var gropens fel att vi ramlade så tro inte det då...

Jag tycker hon får upp frambenen bra iaf på nian...
men men.

Jag tror fortfarande det var underlaget som fällde oss, men det återstår väl bara att se.
Vi kanske går omkull nästa gång vi rider terräng igen, då kanske jag borde kolla över ridningen, hennes hoppteknik, farten osv osv...

fio:
nej, jag tyclke det gick rättså lagom fort. Visst, periodvis lättade jag på trycket i munnen på henne och lät henne gå på, men innan hindren var jag noga med att samla ihop henne lite, räta på mig och minska farten...

Det går ju fort eftersom hon tycker det är roligt, hon bjuder och drar på, men inte för fort enligt mig iaf.

Hon kom rätt på alla hinder förutom hinder nr 1 och 2 (2an = var det första ni såg på filmen), där hon trampade om. men på de andra hamnade hon bra.

Senast ändrad av en moderator:

Jag var också i tarnemo igår.. red debutanmt ponny. Gick kanon bra i dressyren, trots att jag insåg kl 04:30 påväg upp till stallet sittandes läsande på dressyren att jag tränat in fel på två ställen! Så dte var bara att hoppa in i padocken hemma och springa programmet ett par gånger kl halv 5 på morgonen... det var Tredje gången både jag och häste4n visade oss på en dressyrbana och vi hade 53,6 straff efter dressyr, vilket jag är otroligt nöjd med faktiskt..

Hoppningen gick både smärfritt och felfritt...

Sen återstog nervositets momentet! Terängen! Ponnyn som gått som en klocka det senaste och aldrig har brytt sig om vare sig vatten elelr diken utan snällt hoppat det matte sagt till om, fick för sig att han var lite sugen på att stå på bakbenen en stund vid vattenhindret.. hans nya dumhet! Efter två försök och många stegringar så gick han iaf i vattnet utan bekymmer, det var alltså inte vattnet han var rädd för utan bara dumheter han fått för sig! Sen visade sig det att han inte ville hoppa coffin heller.. utan han ville mycket helelr springa hem;) matte som inte lyckades samla ihop Tornado helt får ta på sig det då han gick aldeles för fort och jag inet ahde njågon kontroll på bogarna när han sprang förbi första gången.. sista försöket gick inge vidare helleroch där tog det slut för oss.. Och en otorligt irriterad ryttare fick snällt skritta av banan!

Nu blir det att bygga diken och rida i vattenhindret hemma ett tag!;) och straffträna på sämsholm:P i helgen! Men det är ju kul dte med..

nästa tävling inom grenen blir ljuslingsbacken.. och då j*vlar ska han runt om jag så ska vara där hela natten!

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?