Sv: Mer Tranemo...
Jag var också i tarnemo igår.. red debutanmt ponny. Gick kanon bra i dressyren, trots att jag insåg kl 04:30 påväg upp till stallet sittandes läsande på dressyren att jag tränat in fel på två ställen! Så dte var bara att hoppa in i padocken hemma och springa programmet ett par gånger kl halv 5 på morgonen... det var Tredje gången både jag och häste4n visade oss på en dressyrbana och vi hade 53,6 straff efter dressyr, vilket jag är otroligt nöjd med faktiskt..
Hoppningen gick både smärfritt och felfritt...
Sen återstog nervositets momentet! Terängen! Ponnyn som gått som en klocka det senaste och aldrig har brytt sig om vare sig vatten elelr diken utan snällt hoppat det matte sagt till om, fick för sig att han var lite sugen på att stå på bakbenen en stund vid vattenhindret.. hans nya dumhet! Efter två försök och många stegringar så gick han iaf i vattnet utan bekymmer, det var alltså inte vattnet han var rädd för utan bara dumheter han fått för sig! Sen visade sig det att han inte ville hoppa coffin heller.. utan han ville mycket helelr springa hem
matte som inte lyckades samla ihop Tornado helt får ta på sig det då han gick aldeles för fort och jag inet ahde njågon kontroll på bogarna när han sprang förbi första gången.. sista försöket gick inge vidare helleroch där tog det slut för oss.. Och en otorligt irriterad ryttare fick snällt skritta av banan!
Nu blir det att bygga diken och rida i vattenhindret hemma ett tag!
och straffträna på sämsholm:P i helgen! Men det är ju kul dte med..
nästa tävling inom grenen blir ljuslingsbacken.. och då j*vlar ska han runt om jag så ska vara där hela natten!