Mer Tranemo...

Sv: Mer Tranemo...

På vilket sätt var det där inlägget nödvändigt?

Fios inlägg tänker jag inte ens kommentera eftersom jag redan vet att det är ett ynka försök att upprätthålla den elaka imagen :devil:

Murray, de va absolut inte tyket menat, va på skoj eftersom du skrev så till mig men...
inte meningen att du skulle ta illa vid dig ...:confused:

Senast ändrad:

Jag är sen som vanligt ser jag :angel: många avrapporteringar, får gratulera till alla fina placeringar som "Bukefolket" red ihop!

Efter att ha sett bilder på många av er här på forumet börjar jag så smått kunna urskilja "Bukehästar" i vimlet ute på tävlingsplatserna. Bland annat tycke jag mig se "Let's go babe" när hon gjordes i ordning till terrängen.

Min egen tävlingsinsats var väl sådär. Dressyren började bra med 7,7,7 hela vägen i protokollet tills min häst i första mellangaloppen fick syn på ett av sin osynliga monster, flippade, kastade sig åt sidan, bytte galopp och skulle sen inte alls gå i den hörnan och vara smått hysterisk resten av programmet. Poängen dalade snabbt vid kastet till 3 för att sen sega sig upp och sluta på 6.. jaja hon är ju som hon är den hästen 57,9 straff blev det till slut och det var jag inte helt nöjd med, men någongång ska hon väl kunna hålla sig i skinnet ett helt program :crazy:

vantar.jpg

Hoppningen vill jag helst glömma. Vi ska vara felfria på 1 m's bana 11 gånger av 10. Ändå rev vi sista hindret. Pinsamt. :o

hon hoppade så högt och "fint" (speciell frambensteknik) hela vägen

2007-04-2910_19_0001.jpg

här blir hon för stark jag hamnar i ett bromsande läge hittar ingen distans och hästen går iväg

2007-04-2910_19_0004.jpg
[/IMG]
2007-04-2910_19_0005.jpg

här försvinner min placering...
2007-04-2910_19_0007.jpg
[/IMG]

fatta vad kasst..

Terrängen gick fint. Inga konstigheter.

http://s82.photobucket.com/albums/j280/pidestala/?action=view&current=korttrerrangtranemo.flv

Vissa blir alltid bra på bild :rofl:
tranemo11b.jpg
[/IMG]

jodu Murray, jag har nått som kallas minne :devil:
hehe ;)

Jag är sen som vanligt ser jag :angel: många avrapporteringar, får gratulera till alla fina placeringar som "Bukefolket" red ihop!

fatta vad kasst..

Terrängen gick fint. Inga konstigheter.

Vissa blir alltid bra på bild :rofl:
tranemo11b.jpg
[/IMG]

Såg jättefin ut på videon! osis med placeringen men det går ju nästa gång istället!

Tack! :bow: Hon är fin att rida i terrängen om än kanske något stark :angel:

Det är alltid retligt att hamna precis utanför placering men jag vart ganska nöjd ändå.

Grattis förresten till kvalificeringen!

Det är alltid retligt att hamna precis utanför placering men jag vart ganska nöjd ändå.

Tja, alla bett tillverkare/försäljare älskar starka hästar!:rofl: Och den branschen ska ju leva med...

Tack så mycket! Jag är jätteglad över att det gick så snabbt, fick förra vårsäsongen och halva sommaren förstörd av en envis förkylning på min häst. Han var lagom frisk till hösten men vi hann inte kvala in till breeders så jag tänkte att NU ska jag vara tidig!:devil:

Jo men hade du ridit lite fortare i terrängen hade du ju vart placerad trots rivningen i banhoppningen :angel:

Så det var ju självvalt :devil:

;)

Det är sant!

Du hade visst varit på samma clinic som min hopptränare, är det OS i Peking eller London som du planerar rida?

Det är sant!

Du hade visst varit på samma clinic som min hopptränare, är det OS i Peking eller London som du planerar rida?

Hmm jag har inte varit på någon clinic alls :confused:

Men jag skall tillbaka och rida internationell *** igen i år iallafall så mycket kan jag säga.

Senast ändrad:

Nej, bara nyfiken. Jag vet att de är väldigt duktiga.

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024
  • Liten fodertunna?