Mer Tranemo...

Sv: Mer Tranemo...

JAg tycker iallafall inte det såg varken obalanserat eller särskilt för fort ut, jag förstår faktiskt inte allt det här påhoppet på dig och din ponny , har sett betydligt värre ridning och annat i högre klasser med rutinerade ryttare hade du inte trillat omkull hade det inte kommit några kommentarer om det här överhuvudtaget.

Håller fullständigt med! Värre har man sett ;)

Dark_Iris: Jag har varit med om exakt samma sak, det var dock inomhus i ett trångt ridhus. Tävlade i LA hoppning med min ponny och gick omkull på exakt samma sätt som du..Och jag red inte för fort någonstans, snarare i undertempo som jag brukar göra ;) :o

Förövrigt skulle jag också vilja ha ett lite mindre skräckinjagande intryck av fio :o Har också väldigt stor respekt för henne! haha :D

*lite allmänt svar*
Varför ska jag släppa det om inte ni andra kan göra det?

Hejarop och dylikt hörde jag ingenting av, när jag rider hör jag aldrig sådant.
Anledningen att det gick fort efter vattnet var för att jag tappade tyglarna, jag samlade upp dem i backen och hästen efter backen innan kurvan till hindret.

Jag tryckte på lite efter coffin för att hitta trycket i galoppen igen, samlade sedan upp henne innan hindret som hon kom helt perfekt på.

Alla ni som fortfarande tycker att hon är obalanserad och hoppar dåligt får väl helt enkelt inse att varken jag eller de som jag visat filmen häromkring tycker jag red fel. Men om ni har rätt lär det väl märkas nästa gång jag rider terräng.

Jag tror fio har rätt, hade jag inte gått omkull hade ni aldrig kommenterat ridningen på dettta sättet.
Otur existerar inte, eller?

Att de flyttade hindret efter min ritt, har det noll betydelse?
Hittade jag ändå bara på gropen?

Men du har ju bortförklaringar på allt. Det är flera som har sett dig ute i terrängen och som säger att du red för fort. Om du istället kan ta åt dig av kritiken så blir det ju inte så här.
Fio är den enda som säger att hon tyckte det såg ok ut medan flera andra sa att det såg vanskligt ut.

Otur existerar i allra högsta grad men man ska göra allt man kan för att förebygga sådant.

Ryttar fel gör alla och ibland fel som man inet själv uppfattar att man gjort.. jag gick omkull mitt under en dressyrlektion i ett nyharvat ridhus! Jag hade inget annat att skylla på, för där fanns det garanterat inga hål, inga hinder eller något så det var helt klart mitt fel..

Men kritik är alltid bra att få, även om det inte alltid är kul, för man lär sig så otoligt mycket på att få höra både positiva men framför allt negativa grejer om ridningen.. Läs igenom och tänk efter det andra har skrivit och ta åt dig det du tykcer är någåt att ha och tänk igenom det andra noga!

Kan säga att jag själv har lärt mig ett och annar efter detta! Jag red också denna bana och kollade inte efter några gropar efter hindrene till exempel vilket jag i fortsättningen ska göra

Grejen är att du ju bara "tar åt dig" av det positiva. Inte någon "negativ" kritik tar du ju emot. Jag tror att det är det som folk reagerar på.
Även om det var gropens fel, som åtminstone inte jag invänt mot existerar, och inte tempots så tycker jag att du gasade onödigt mycket och det är jag inte ensam om att tycka. Det skadar inte att ha en välbalanserad galopp så att hästen hinner med sina egna ben.

Jag är tämligen säker på att jag fortfarande ansett att hon hoppar med dåliga framben och att du jagar för mycket. Men nu gick ni ju omkull och vi kan inte veta vad folk skulle tycka annars.
Du har förhoppningsvis lärt dig att noga undersöka underlaget och anpassa ridningen och vägarna efter det. Ta det som en lärdom, om än kanske onödigt smärtsam.

*kl*

Jag tycker inte heller att det ser ut att gå fort eller obalanserat, det var otur att du föll helt enkelt. Shit happens liksom.

hej fio!
Gratulerar till placeringarna:) , såg tyvärr endast prisutdelningen på söndagen, men det blir fler tävlingar. Ja det var länge sedan jag var här, har annat jobb och det blir inte lika många timmar vid datorn.

ja du ser ut som en liten Sparris på Charlie :rofl: :rofl:

Tycker att ni var jätte duktiga, såg Emelies filmer, fina kommentatorer ni hade med er.. he he he

Haha ja du dom va inget vidare, jasså såg du mina filmer med? Emelie lovade att lägga dom i gästboken med men hon har inte fått tummen ur än hehe =P

Ja jag skickade ett sms till henne nu igen!!
Jävla synd att det blev en sån jätte miss i början av dressyren, (han var på väg ut ur banan ) hehe...annars gick han såå kanon!!

Ja jätte kul! Åh hade han inte stannat till å segat lite över vattnet så jag fick tidsfel hade jag blitt 3:a =/
Emelie lovade att hon skulle lägga ut filmerna i e-mid så då får du kolla =)

Jo skojar du eller!! Men de e ju änna ekonomin som spelar in där,
Pappa betalar inte längre vettu hehe =P

Murray, har du tävlat ponny i Leksand? För isåfall har du och jag patat, haha! Heppåre!

Haha, ja, -04 tror jag. Var även på läger för UJ med Sigge -05.
Hur i sjutton gubbar kommer du ihåg detta?

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka