Mer Tranemo...

Sv: Mer Tranemo...

Det gäller att rida fort förbi alla gropar :angel: ;)
Nej, men Sigge snubblade också, precis innan vattnet (hade det var unghästen och om han tittat hade jag fått bada :crazy: )

Tack, ja jättekul! :bump:
Om någon nyfiken vill se har jag det mesta på film och kan ladda upp, men imorgon får det bli.

Kunde nästan tro det ;)
Får bli imorgon för snart ska jag sova. Är trött! Tog inte många minuter innan jag somnade helt klubbad i bilen och vaknade inte förrän många mil därifrån (och i tron om att jag bara slumrat lite :crazy: ).

Fö såg jag D_I dressyr, när magic_mac red fram och hoppade. Jag stod och betade snett bakom er (åt serveringen/sekreteriatet sett) efter hoppningen. Tror att jag såg D_I transport också ;)

Haha, jag såg dig efter hoppningen, men jag vågade inte hälsa, hade hathjälmen på mig så jag var säkert helt röd i ansiktet...:o

Såg när fina Sigge betade, tyvärr det enda jag såg från er!:(

Äsch, jag ser också ut som en tomat när jag ridit. ;)

Vågade inte riktigt gå fram och störa precis efter ritten.

Novali01:
Hur gick det för din tjej i terrängen sen?

Nu har det kommit upp bilder på Tranemos hemsida!
Jag finns på 46-52 och 127-129 (söndag).

Jag såg ditt fall. Du red väldigt fort måste jag säga (såg nästan hela klassen så jag kunde jämföra). Tur att ni var uppe på benen så snabbt igen, hoppas det gick bra för er båda. Lycka till i fortsättningen.

Hörde sedan att det var lite dåligt underlag precis efter det hindret och därför bestämde banbyggarna att flytta fram det någon meter för säkerhetens skull.

Underlaget i terrängen var nog överlag något sämre än vad man brukar ha i Tranemo trots att klubben hade bättrat på så gott det gick

Här kommer filmen.
Dressyren 7: or och 8: or rakt igenom. Fast hur mellantravarna hamnar under de poängen vet jag inte? Tacka och ta emot.
8 på sits och form :D

Precis innan vattnet snubblande han, vet ej vad som orsakade det, tur att man har säker häst.

http://media.putfile.com/Tranemo

Nä dressyr TR är mycket striktare i bett väg än ft
Här har du alla regler i hela världen i dess fulla utförande som gäller för ponny i alla grenar du kan leta dig fram till Annex B -II permitted bits for ponnies in eventing dressage där finns bilder och nr 7 är ett ledat tränsbett i gummi

http://www.horsesport.org/PDFS/C/04_01/NEWPony Rules2006-E.pdf

Då är ju frågan varför det bettet inte är med i TR. Där finns ju också med t.ex. tredelat bett med platta. Om jag inte minns fel kan svenska TR ha andra regler än vad som gäller internationellt?!
Kanske dags att ringa och fråga SvRF om saken för att få klarhet. Inte för att det spelar så stor roll för mig eftersom Cinna går dressyren med tredelat med droppe men ändå :)

Äsch, jag ser också ut som en tomat när jag ridit. ;)

Vågade inte riktigt gå fram och störa precis efter ritten.

Novali01:
Hur gick det för din tjej i terrängen sen?

Halloj Murray!

Jättekul att prata med dig och din mams! Och Sigge är ju supersöt...var ju tvungen att muta honom med lite godis...och grattis igen! Väl förtjänt seger och jag hoppas att mamma kan byta eller sälja däcken om de inte passade!

Min lilla tjejs lata ponny hade ingen lust att hoppa diken...(kanske nån smitta som går i vårt stall???)men hon lyckades trycka över henne på 2:a försöket där jag stöp...men sen var det tvärstopp på coffin...bra försök av tösetotten iaf!

Senast ändrad:

Jag såg också hela klassen och måste bara hålla med...du gasade som hejsan mot detta hinder och sen vände Babe i luften nästan och jag är 99% säker på att även om det fanns en grop så hade hon stått på benen om du inte kommit i den farten.

Sen kan jag förstå om det är en pigg ponny och många av ponnyryttarna blev nog lite onödigt hetsade av glada kompisar som stod på stenmuren och vrålade hejarop...det tror jag det att man blir glad och rider på framåt när polarna ropar och hästen gått bra men med en pigg ponny så får man nog passa sig lite och ta det lite försiktigare.

Jag hoppas iaf att du inte har så ont idag och att Babe mår bra.

Tycker det är jättebra med terrängen så nära inpå i de lägre klasserna, blir alldeles perfekt med en liten paus så man hinner hämta andan och sedan sätta på terrängutrustningen och slippa ställa in hästen. Man får ju planera och gå banan innan dressyren.:angel:

Jag vet inte när du hade starttid eller hur långt du har att åka men jag startade dressyr kl 0900. Det innebär att jag var uppe 0430 och fodrade hästar, åkte hemifrån strax efter halv 6 och var på tävlingsplatsen 1,5 timme innan min dressyr. Hann då gå hoppbanan och rida fram lagom till dressyren.

Att få 2 timmar på sig så man hinner gå terrängen och hästen hinner pusta tycker inte jag är för mycket begärt. Jag har varit med i denna svängen sen mitten på 80-talet och det är ingen annanstans som det hetsas så med terrängstarten som här.

Blev 3:a i lätt klass i dag med Barcelona efter en medioker ok dressyr men inte lätt att rida den stora hästen på 40 bana det går inte att rida framåt tyvärr felfri hoppning och terräng. Jag blev jätteglad att hon beslutade sig för att hoppa coffin, jag kan inte påstå att hon kanske susade över den men hon tänkte inte stanna iallafall , den andra graven med pallisad bakom notera hon inte ens även om hon mkt väl visste om att den fanns där så förhoppningsvis tänker hon fortsätta hoppa gravar nu :)

Grattis till Murray som vann klassen , jag såg bara hennes dressyr men Sigge såg jättefin ut. Träffade oxå Novali på stenmuren innan prisutdelningen.

Så efter 1.5 års uppehåll så är jag otroligt nöjd med min helg att jag lyckades placera mig med båda hästarna :)

Nu skall jag bara ta tag i dressyren oxå så jag kan komma tillbaka till samma nivå som jag hade på den förr.

Japp, såg en ensam figur som såg liten och övergiven ut på stenmuren...snäll som jag är så tänkte jag genast det måste vara fio som längtar efter sällskap!:devil: he he,nja, riktigt så var det kanske inte men vi hade iaf en trevlig pratstund innan prisutdelningen!

Grattis till 3:e platsen och framförallt grattis till att dikesfobin inte slog till denna gång iaf, håller tummarna för att den är borta...kan meddela att jag själv är fullkomligt blåslagen efter att Lilleman plötsligt såg krokodilen i diket....

Han är inte så lättflörtad ;)
Han var väldigt nöjd när han äntligen fick komma hem till sin nyströade box och åt gladeligen ur samma hönät som han hade i Tranemo :confused:

Duktigt kämpat ändå!
Ni får åka ut och träna diken tillsammans och komma igen sen!

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023