Mer Tranemo...

Sv: Mer Tranemo...

Nu är du väl kanske redan på tävlingen (?) men enligt TR är bett 3-7 samt 11 i TR IV godkända i ft-dressyren. Där finns rakt gummibett samt ledade bett i metall. Inget ledat gummibett.
I hopp-TR nämns ju att de avbildade betten också är godkända med överdrag av gummi men det nämns inget om det i ft-TR. Om det är så att jag tolkat fel så rätta mig gärna men annars så är inte ledat gummibett tillåtet.

Det har alltid varit tillåtet med delat gummibett i ft dressyren brukar sitta bilder och utdrag på det på dom större tävlingarna , dessutom är det ju nu tillåtet på "riktig" dressyr oxå.

Kul är ju att bukefolk vann både lätt och * klass samt placerade sig lite här och var :)

Okej, ja, jag ska få tummen ur och köpa mig ett ft-TR så snart som möjligt, men de jag frågadde på tävlingen sa att det var ok med delat gummibett och ingen kommenterade att jag hade det (om de ens såg att det var delat o inte rakt..)
Men jag flrsår inte varför delat inte är tillåtet om rakt är det?
Men men, ska kolla upp det till nästa gång.
--
Iaf så idag då...
Dressyren, ja, vi blev iaf godkändsa, det var allt jag begärde. Hon hoppade itne över dressyrstaketet och hon var hanterlig trots att hon inte varit på en dressyrbana på år och dar om hon någonsin varit det? :p Men men, vi låg väl i bottenskrapet efter dressyren. Hoppningen nollade vi, och klättrade väl lite på det skulle jag tro..

Men det spelade ju ingen roll, för vi gick omkull på terrängen.
Hinder 1-8 gick helt klockrent, och hon hoppade jättefint över 9an... Men efter nian bara hon stupade, förmodligen trampade hon ner i någon liten grop/håla i mossan och bara föll....
Hon landade på mig och jag hade hästen överallt över mig kändes det som :crazy: :p

I vilket fall så verkar hästen ha klarat sig helt oskadd, medans jag själv sitter här med svullet knä, öm och blå/röd höft, ont i hela ryggen och nacken... Förmodligen har jag väl slått upp min whiplash-skada.... Jippie.... :crazy:

Men men, det är bara att ta nya tag. Det var en lite väl händelserik debut på tävlingsbanan...

Film osv på det kommer att komma upp såsmåningom....

Ja, jag antog att det var tillåtet eftersom det är tillåtet på riktiga dressyrtävlingar... :p

grattis till dina placeringar förresten. jag såg dig säkert när du hoppade terrängen, vi satt vid coffin, vattenhinder osv och kikade :p

Såg Murray värma upp inför terrängen, men inte ngt annat tyvärr... Men ooooooj vilken fiiiin häst man kan ha :d :love:

:eek: :eek: :eek: Låter ju inte speciellt trevligt :crazy:
Inte den bästa debut man kunde få precis...

Krya på dig, eller vad man ska säga :crazy:

Ja, jag antog att det var tillåtet eftersom det är tillåtet på riktiga dressyrtävlingar... :p

grattis till dina placeringar förresten. jag såg dig säkert när du hoppade terrängen, vi satt vid coffin, vattenhinder osv och kikade :p

Såg Murray värma upp inför terrängen, men inte ngt annat tyvärr... Men ooooooj vilken fiiiin häst man kan ha :d :love:

Jag red väl 4 ryttare efter Murray eller nått.. det går inte att missa Sessan det är hon alldeles för stooor för :D

Det har alltid varit tillåtet med delat gummibett i ft dressyren brukar sitta bilder och utdrag på det på dom större tävlingarna , dessutom är det ju nu tillåtet på "riktig" dressyr oxå.

Jag har TR från 2006 och där nämns bara oledat gummibett. Inte ett ord om ledat gummibett. Jag vill gärna ha exakt info om var det står så jag kan notera det i mitt TR :)
Vi snackar alltså ponny men det utgår jag från att du vet. Såvitt jag kan se nämns endast rakt gummibett också på de bett som är godkända på häst.
Så visa gärna så jag kan lära mig mer :)

Jag har TR från 2006 och där nämns bara oledat gummibett. Inte ett ord om ledat gummibett. Jag vill gärna ha exakt info om var det står så jag kan notera det i mitt TR :)
Vi snackar alltså ponny men det utgår jag från att du vet. Såvitt jag kan se nämns endast rakt gummibett också på de bett som är godkända på häst.
Så visa gärna så jag kan lära mig mer :)

Jag har ett gammalt ft TR från 90 talet där är det tom bild på delat gummibett

*till alla som kommenterat vårat fall*

Nej, det var inte särskilt kul....
Jag hoppas bara att Babe inte har sträckt sig eller något annat, men hon verkade helt fräsch efteråt. (Ska upp och massera henne ikväll.)
Bara matte som är havt mosad efter fallet :p
Men jag märker väl imorgon om min whiplash förvärrats eller inte, det brukar ju ta ca ett dygn för det att börja kännas ordentligt... :cool:

Men klart vi tar nya tag och ger oss på det igen, det var ju kul så länge det varade s.a.s. :angel:
Vi ska allt ge det ett försök till i Mariestad i maj, då hoppas vi på en lite mindre smärtsam terräng.

Det finns inte med i mitt TR iaf, vilket är det senaste och då torde vara det som gäller.

Men ge dig det är och har alltid varit tillåtet

Dessutom är det ju nu tillåtet i VANLIG dressyr oxå oavsett vad det står i ditt TR.

Dom har inte bilder på alla bett utan det brukar stå varianter av... osv

Men ge dig det är och har alltid varit tillåtet

Dessutom är det ju nu tillåtet i VANLIG dressyr oxå oavsett vad det står i ditt TR.

Snarare du som ska ge dig. Senaste TR gäller och där finns inte ledat gummibett med på någon bild. Inte heller någon formulering som i hopp-TR att godkända bett också får ha överdrag av gummi eller läder.
Så ger du mig en hänvisning till var i TR det står att ledat gummibett är tillåtet blir jag glad, annars kan du bara skriva att du inte har någon hänvisning och jag får leta vidare efter en sådan hänvisning.

Och dressyr-TR är inte samma sak som ft-TR.

*kl*

Då har jag också kommit hem..:)

När vi skulle åka hemifrån så upptäcker vi att det är punktering på bilen!:eek: Jag blev jätteledsen och trodde inte vi skulle komma iväg.:(
Men tillslut kom vi iväg, fast sena var vi då såklart...

Dressyren gick jättedåligt, framridningen var han spänd och stel, däremot när man red runt dressyrbanan var han hur fin som helst. Och sen på banan var han för en gångs skull inte rädd för domaren, då ska han skygga för alla bokstäver istället.:smirk: Dumma häst...:p

Vi slutade iaf på 52,9%, ganska okej ändå med tanke på att det inte gick så bra.:)

Hoppningen gick vi nolla, däremot hoppar han uruselt på såna låga hinder, måste ha sett dåligt ut.:o

Terrängen var han däremot lite trött, men han nollade alla hinder, men vi fick 1,6 i tidsstraff.

Aja, det resulterade i en 13:e placering iaf.:bump: Slutade på 54,6% tror jag! Hyfsad årsdebut iaf!:)

Jag såg inga bukare, däremot tror jag att jag såg Murray två gånger, ville se när D_I hoppade terrängen, men jag hann inte, blev tvungen att göra iordning hästen...:(

Jag såg din hoppning, och jao, han hoppade rätt lustigt på de där små hindren, men det såg ju stabilt och säkert ut ;)

Jag har redan skrivit lite om min debut tidigare i tråden... Men som sagt, jag och Babe gick omkull rätt rejält i terrängen, efter hinder 9 trampade hon förmodligen ner i en grop, och hejsan hoppsan så låg vi i en hög på marken, jag underst och Babe över mig :angel:

Egentligen ska man väl inte svara när man inte har det nyaste TR, men enligt mitt TR (från 2003), så verkar INTE ledat gummibett vara godkänt, endast rakt. Framgår också av bilder.

Så jag tror att du har rätt (om det inte ändrats sedan dess vill säga)

Och grattis till alla er som blivit placerade! Själv var det ett antal år sedan jag slutade med såna livligheter som fälttävlan (nu håller jag mig på marken - dressyr närmare bestämt), men från Tranemo har jag goda minnen.
Där gjorde jag min andra start i fälttävlan och vann en lätt klass. Minns att det var en mindre sjö när vi gick terrängen... inte så trevligt väder alltså;)

Haha, han hoppar som en groda...:crazy: Han skiter i småhinder typ...:p

Jo, min syrra såg när du gick omkull, gud vilken otur.:( Min syrra sa att det gick väldigt fort, men det kanske det inte gjorde? Min mamma noterade att hon såg väldigt pigg ut när du red fram!;) *såg från bilen*

Aja, hoppas att du kryar på dig och att Babe mår bra!:)

Men vilken dramatisk debut du hade...:p Hoppas att det går bättre i Mariestad.:bump: ( jag ska inte dit.:( )

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka