Mer Tranemo...

Sv: Mer Tranemo...

Ja, jag kommer ju gå banvisningen annars, så om vi vågar kan vi ju prata med varandra också ;)

Det är ju min första fälttävlan, så jag har nästan lite fjärilar i magen (av förväntan såklart!) :D

Vet dock inte hur jag ska göra med dressyren... Jag trodde att tvådelat gummibett var tillåtet, men har hört att det inte är det, så nu blir jag lite nervös... Men men , det får väl lösa sig på ngt sätt :crazy: :p

Jo det är visst tillåtet med tvådelat gummibett, ja ja alla vi ses kanske i morgon då särskilt som jag inte känner igen en kotte härifrån , möjligtvis Murray skulle jag kunna känna igen. Jag känner ju definitivt igen hennes häst iallafall :-)

Jag har 6 h bara bilåkande ;) (+ pauser)

Som sagt är Lasse struken nu och vi hade bestämt oss för att åka med Sigge ändå, men nu ligger mamma i sängen och mår skit :crazy:

Ojdå, det var inte lite det...:crazy:

Vad tråkigt, du verkar bara ha en massa otur hela tiden..:( Hoppas att ni kommer iväg iaf!:)

Ja, jag kommer ju gå banvisningen annars, så om vi vågar kan vi ju prata med varandra också ;)

Det är ju min första fälttävlan, så jag har nästan lite fjärilar i magen (av förväntan såklart!) :D

Vet dock inte hur jag ska göra med dressyren... Jag trodde att tvådelat gummibett var tillåtet, men har hört att det inte är det, så nu blir jag lite nervös... Men men , det får väl lösa sig på ngt sätt :crazy: :p

Haha, ja, jag kan vara lite feg med människor jag inte känner, men
om du sköter snacket så kan jag humma med ibland...:angel: :rofl:

Men det kommer gå jättebra för dig, Babe som är så duktig!:love:
Blir nog värre för mig, min häst gick jättedåligt på hoppträningen i torsdags, och även på dressyrträningen denna vecka...:crazy: Dumma häst, varför ska han börja krångla nu för?

Jodå, tvådelat gummibett ska väl vara tillåtet, iaf enligt dressyrTR och fältävlanen kör väl nästan samma regler? Hmm, har ingen större koll, rider på vanligt tredelat, då slipper man oroa sig över såna saker.;)

Nu kom jag på att jag måste titta på dressyrprogrammet, länge sedan jag red det. *förbereder i tid, som vanligt*:o

Senast ändrad av en moderator:

Tack, jag hoppas du och fio har rätt i att det tvådelade gummibettet är tillåtet. Det har jag ffattat det som tidigare men någon *minns inte vem :o * sa att det inte var tillåtet...
men vafan, jag kör på mitt gummibett och byter till tredelat jag får ha med mig om ngn klagar :p

Jag måste också repetera dressyrprogrammet :angel:

Jag har ridit apdåligt hela veckan, men hoppas att jag kan skärpa ihop mig till söndag...
Men Babe är ju en liten pärla, och jag hoppas bara vi kommer igenom tävlingen, sen skiter jag faktiskt i placeringar osv.. Det är ju trots allt våran debut! :eek: :D
Så dressyren får se ut som hej-kom-och-hjälp-mig så länge vi blir iaf godkända :angel:

Hoppningen o terrängen är jag inte överdrivet orolig för om jag får säga så.. Dressyren är ju våran svagaste bit även om vi jobbar på det!

Ajo, det är ju dressyren som är problemet, han går ju som en klocka hemma ( förutom denna veckan ) men så fort man kommer ut och ska tävla dressyr så får han ju spel typ...:crazy: :angel:
Så förvänta dig inte att jag kommer rida snyggt, för han kommer vara så jäkla spänd, och då är det ingen finridning som gäller. *förvarnar dig lite så du inte får en chock*:o

Jodå, det kommer gå jättebra för er!:love: Nu har jag ingen större koll på hur ni är i dressyren, men hoppningen och terrängen kommer gå super!:bump: Dressyren med!:)

Hmm, jo, vilket debutantprogram är det? *orkar inte kolla*:o

Det går nog fint för er ändå! :)

haha, det blir förtsa gången någonsin som jag rider upp ett dressyrprogram med Babe, så jag vet inte jag.... :rofl:
Men men, det får gå som det går. Jag vill bara bli godkänd :p
Men hoppning och terräng är ju något Babe är bra på iaf... Tur det, annars hade vi nog skämt ut oss helt fullständigt (Vi kommer aldrig åka på en dressyrtävling :angel:)

Det är programmet från -97 ;)

Blir nog värre för mig, min häst gick jättedåligt på hoppträningen i torsdags, och även på dressyrträningen denna vecka...:crazy: Dumma häst, varför ska han börja krångla nu för?

Om det känns bättre så kan jag berätta att jag lyckats toppa min gamla veteran liiite väl mycket, för Sigge är helt uppe i det blå just nu :angel: :crazy:

Jag ska till Tranemo och hjälpa min syster. (Magic_Mac):D

Vill också tävla...:p

Jaha så var den årsdebuten avklarad...det gick fort! Jag blev avslängd på hinder nr 4 och sen var det bara att gå iväg till trailern....

För att börja från början...han tyckte INTE om ridhuset men domaren gillade honom så poängen blev väl inte så dåliga, hade 51, nånting efter dressyren, var kanonfin i hoppningen och nollade där.

Sen är det ju nåt som är allvarligt fel på arrangemanget på det där stället...när jag hoppade av hästen efter hoppningen hade jag 1 timme på mig att gå terrängbana och rida fram sen skulle jag starta i terrängen...1 timme! Jag sprang som en dåre runt banan...men det var ju onödigt...hade ju räckt om jag gått till hinder 4! :crazy:

Nåväl, de 3 hinder han hoppade gjorde han fint och egentligen skyller jag allt på Fio....hon och hennes dikesfobier måste smittat av sig på min häst!:devil:

Nu får jag lägga detta bakom mig och styra kosan till Vinslöv nästa helg....:o

Det var väl det jag tyckte.
Att sms:et om terrängen kom lite väl fort efter din starttid i dressyren.

Herregud!

Glöm inte att träna diken till Vinslöv nu då.
Fast den banan nollade ni väl i höstas så det ska väl gå som en dans?

Heja!! :bump:

Tycker det är jättebra med terrängen så nära inpå i de lägre klasserna, blir alldeles perfekt med en liten paus så man hinner hämta andan och sedan sätta på terrängutrustningen och slippa ställa in hästen. Man får ju planera och gå banan innan dressyren.:angel:

Tja jag kom hem för en timme sedan typ ifrån stallet eftersom jag då valde att gå terrängbanan för den lätta klassen i kväll istället för att åka en timme tidigare i morgon, nu får jag iallafall åka halv 6 istället :angel:

Jaa vi får se om jag kommer längre än till hinder nr 4 i morgon eftersom det är en coffin och samma väg som vi red idag vilket är lite onödigt svårt för lättklasshästarna :angel:

Nisse-pisse vann däcken idag iallafall :) Men jag blev lite förvånad när dom faktiskt rullade ut just däck :eek: Jag trodde man skulle få ett presentkort, jag har ju stoooora däck till min bil och inte sådär pyttesmå :(

Ja jättetur :devil: efter mkt om och men lyckades jag bli 10 plac (11 placeringar) dressyren var ingen jätthit men förväntade mig inte så mkt annat efter hans uppehåll efter ett och halvt år, felfri hoppning och 10sek över tiden men lyckades ändå avancera 13 placeringar , det suger rätt mkt i dom backarna oxå så många fick väldigt mkt tidsfel jag hade ändå bara lyckats komma 7 om jag ridit på tiden så det var ju ingen större skillnad, han kändes jättefin och inte ett dugg ringrostig så det var härligt:)

Nu är du väl kanske redan på tävlingen (?) men enligt TR är bett 3-7 samt 11 i TR IV godkända i ft-dressyren. Där finns rakt gummibett samt ledade bett i metall. Inget ledat gummibett.
I hopp-TR nämns ju att de avbildade betten också är godkända med överdrag av gummi men det nämns inget om det i ft-TR. Om det är så att jag tolkat fel så rätta mig gärna men annars så är inte ledat gummibett tillåtet.

Skulle vara intressant om alla rapporterar helgens bedrifter tycker jag.

Själv tycker jag att det gick jättebra red i ena 0,90 klassen och efter den bästa dressyren någonsin och med ett pet i hoppningen låg vi trea innan terrängen började med en fantastiskt fin terräng inom tiden så slutade vi 2:a. Väldigt roligt att all träning äntligen börjar visa resultat.

Men som sagt hur har det gått för er andra?

Blev 3:a i lätt klass i dag med Barcelona efter en medioker ok dressyr men inte lätt att rida den stora hästen på 40 bana det går inte att rida framåt tyvärr felfri hoppning och terräng. Jag blev jätteglad att hon beslutade sig för att hoppa coffin, jag kan inte påstå att hon kanske susade över den men hon tänkte inte stanna iallafall , den andra graven med pallisad bakom notera hon inte ens även om hon mkt väl visste om att den fanns där så förhoppningsvis tänker hon fortsätta hoppa gravar nu :)

Grattis till Murray som vann klassen , jag såg bara hennes dressyr men Sigge såg jättefin ut. Träffade oxå Novali på stenmuren innan prisutdelningen.

Så efter 1.5 års uppehåll så är jag otroligt nöjd med min helg att jag lyckades placera mig med båda hästarna :)

Nu skall jag bara ta tag i dressyren oxå så jag kan komma tillbaka till samma nivå som jag hade på den förr.

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023