Mer mot Knorrevången

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Mer mot Knorrevången

Poängen är inte den ev. kommande dommen - boj. Det är att åtal väcks - förstår du inte vad jag skriver.

Jodå visst förstår jag vad du skriver. MEN du tror att företaget eller i detta fall personen är dömd på förhand men så är det alltså inte. Jag skulle i varje fall inte bli förvånad om detta underkänns och domen blir ett frikännande, då etik och juridik inte alls alltid överensstämmer. Men självklart vore det ju bäst om domen blir till fördel, dock får vi vänta och se.

Tycker du att dessa trådar om Knorrevången genererar bra diskussioner? Som följer forumreglerna? Och i så fall - varför låses de efter hand? Och varför blir flera av er bannade i dessa trådarna?

Tycker du att dessa trådar om Knorrevången genererar bra diskussioner? Som följer forumreglerna? Och i så fall - varför låses de efter hand? Och varför blir flera av er bannade i dessa trådarna?

Att bara avfärda oss som har andra åsikter med orden att vi kan starta en ny tråd för oss själva, är väl tecken på den låga nivå som uppstår. Det om något genererar dåliga diskussioner.

Och i sista tråden var det ju inte "vi" som blev bannade....

Kl.

Jag förstår inte delar av diskussion i tråden om jag skall vara ärlig.

Även om man tycker det är ansvarslöst att ge bort alternativt sälja sin häst billigt eftersom den då riskerar att hamna i oseriösa händer så borde man väl applådera de drabbade som försöker uppmärksamma andra på just dessa oseriösa personers metoder.

Förhoppningsvis leder det till både att hästägare blir mer försiktiga med till vem de lämnar iväg en häst till och att myndigheter får upp ögonen och sätter stopp för de oegentligheter som pågått.

OJ OJ .... Har följt er diskussion och känner mig återigen glad över att karma kommer att bita de skyldiga i arslet.....förr eller senare så får alla vad de förtjänar.... ont eller gott!

Kl.

Jag förstår inte delar av diskussion i tråden om jag skall vara ärlig.

Även om man tycker det är ansvarslöst att ge bort alternativt sälja sin häst billigt eftersom den då riskerar att hamna i oseriösa händer så borde man väl applådera de drabbade som försöker uppmärksamma andra på just dessa oseriösa personers metoder.

Förhoppningsvis leder det till både att hästägare blir mer försiktiga med till vem de lämnar iväg en häst till och att myndigheter får upp ögonen och sätter stopp för de oegentligheter som pågått.

Absolut! Jag tycker att det är jättebra att det kommer fram i ljuset vad som förekommer på det slakteriet. Det går ju inte att bara blåneka att det har hänt bara för att man själv inte har råkat ut för något när man har lämnat häst där. Sen finns det ett jättestort behov av hästslakterier men det innebär väl inte att vi per automatik ska godkänna vilken behandling som helst. Nej, bojkotta de dåliga till förmån för dom seriösa...
Och jag håller med om att man riskerar ganska mycket när man säljer eller ger bort en häst. Men det vi inte får glömma är att det pågår en förundersökning om bedrägeri och personer som begår såna brott brukar vara otroligt skickliga så det är nog ganska lätt att låta sig luras. Och det är lätt att sitta och läsa tidningar och tänka att folk är dumma i huvudet som går på det och det. Men det är en helt annan sak att råka ut för det. Självklart har man en fantastisk förmåga att dupera folk om man pysslar med såna här saker.

Jag applåderar Pjok som har jobbat och engagerat sig så mycket för att få fram det här i ljuset så att inte fler drabbas, Trots all skit hon fått tagit så har hon hållt en god ton och saklig nivå i sina diskussioner. :bow:

Så låsta trådar och avstängningar är fel?

Och i sista tråden var det ju inte "vi" som blev bannade....
Nej men i denna.

Jag förstår att det är väldigt svårt att föra en nyanserad diskussion när man är en av de drabbade och just därför ska man kanske ligga lite lågt. Jag har påpekat det i tidigare trådar och jag tar det igen, det är lätt att "propaganda" i diskussionerna snarare fäller änn gynnar ert fall. Så tänk på vad ni skriver.

Senast ändrad:

Och du vet att all personal på Knorrevången följer dom etiska regler som finns?

Hur ska jag veta det?, och hur ska Pjok veta det?, därför är det "att hitta på både det ena och andra" när man ex skriver som Pjok gjorde att "bristen på empati från människorna på slakteriet lyser igenom hela tiden.....", för hur ska Pjok veta att djuren alltid behandlas illa???

Det är vanligt att våra tjurar om hösten hämtas på en söndag, jag förutsätter att det finns personal på slakteriet som tar emot dem samma dag och ställer upp dem i övernattningsboxar, sedan kan jag bara hoppas att de inte blandas med andra tjurar, och hoppas att fösningen går bra så det blir så lugnt och harmoniskt för djuren som möjligt.

Jodå visst förstår jag vad du skriver. MEN du tror att företaget eller i detta fall personen är dömd på förhand men så är det alltså inte.
Ingen av er trodde någonsin överhuvudtaget att det skulle kunna gå så långt som att åtal mot detta skulle väckas. Nu vet ni bättre. :grin:

Jag skulle i varje fall inte bli förvånad om detta underkänns och domen blir ett frikännande, då etik och juridik inte alls alltid överensstämmer. Men självklart vore det ju bäst om domen blir till fördel, dock får vi vänta och se.
Jag tror du är ganska förvånad att det överhuvudtaget gått så långt som till åtal, det är vad jag tror!
Jag kommer nämligen ihåg dina långa inlägg som förklarade för oss som inte är insatta i juridiken, till skillnad från dig som har en inom familjen, att detta aldrig kan komma att leda till åtal. Men se det gjorde det....

Då får du fråga ginnes varför hon blev bannad i förra tråden när hon skrev vidrigt elaka inlägg till Cissi. Jag höll på att smälla av när jag läste det, men det läste väl inte du kanske?

Då får du fråga ginnes varför hon blev bannad i förra tråden när hon skrev vidrigt elaka inlägg till Cissi. Jag höll på att smälla av när jag läste det, men det läste väl inte du kanske?

Bra att du påminde mig, jag har sparat mina "vidrigt elaka inlägg" och ska skicka PM omgående till Snuffsan så hon får läsa.
Och bara för att Snuffsan inte ska tro att jag ljuger om det jag skrev så ska jag för säkerhetsskull ge min trovärdiga källa, eller som det faktiskt är, källor.:idea:

Snuffs, var beredd, det kommer ett långt PM.

Det är vanligt att våra tjurar om hösten hämtas på en söndag, jag förutsätter att det finns personal på slakteriet som tar emot dem samma dag och ställer upp dem i övernattningsboxar, sedan kan jag bara hoppas att de inte blandas med andra tjurar, och hoppas att fösningen går bra så det blir så lugnt och harmoniskt för djuren som möjligt
Hoppas o tror får man göra i kyrkan.
Varför propagerar ni så starkt för att man är ansvarslös om man skickar sin häst till slakt och inte följer med ända in, när du inte gör det med dina kossor?? Har man inte samma ansvar som nöt-ägare tycker du?
Tänk om det var dina kossor som fått stå i skit upp till knäna i 8 dygn i utdömt stall? Beskyll inte andra för ansvarslöshet tack!
Du "hoppas" att din djur får det bra. :confused: Pjok, blev lurad och var övertygad att Ametist skulle få det bra, och hon blir beskylld för att vara ansvarlös och fara med osanning...:confused::confused:

Hoppas o tror får man göra i kyrkan.
Varför propagerar ni så starkt för att man är ansvarslös om man skickar sin häst till slakt och inte följer med ända in, när du inte gör det med dina kossor??

Det var tjurar, inte kossor, och om jag ska vara ärlig så skulle aldrig jag ta en enda av våra tjurar, fösa in, ta på grimma:eek:, ta upp i trailern, köra till slakteriet, där av och sedan leda in till slakt. Det är inget annat än livsfarligt-även om de är hanterade och trevliga i sin invanda miljö, hemma- så, ja, jag får hoppas och tro att personalen gör så gott det går med att fösa dem.

Men den senaste kossan som kördes till slakt både körde jag och ledde in själv, har du glömt det?:confused:.

Senaste kossan som inte var helt OK sköt vi helt sonika, med gevär i hagen.

, det är lätt att "propaganda" i diskussionerna snarare fäller änn gynnar ert fall. Så tänk på vad ni skriver.

Helt rätt.
För sållar man bort ett par tre användare, som redan skrivit hundratals inlägg i dom andra Knorretrådarna, så blir det inte mycket kvar.

Vem har lust att yttra sig här.

Blivit lite typ:
Stryk medhårs eller dra härifrån.

Sakliga inlägg saknas.

AM

Men den senaste kossan som kördes till slakt både körde jag och ledde in själv, har du glömt det?.
Jättebra att du tar ditt ansvar med dina "favvokossor", synd om de andra bara, men jag vill bara belysa att era bekyllningar mot att Pjok skulle varit ansvarslös inte riktigt håller faktiskt.

Om du backar bandet och läser tidigare trådar så tror jag att du får ändra uppfattning.;)

Strata en "Vi-hatar-Knorrevången-sida" så slipper vi höra ert ensidiga malande här på Buke.
Varför då? slipper höra?? vad det inte du om pratade om att det var en diskussion?
Starta själv en "vi-älskar-Knorrevången-tråd" vetja, :idea:så kanke du slipper oss... fast inte så troligt faktiskt, att du slipper oss menar jag, men du kan ju alltid själv välja att INTE skriva inlägg, men det gör du ju inte.:grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 557
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 431
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 257
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 211
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud