Sv: Mer mot Knorrevången
*KL*
"Allmänt KL"
Hur illa man nu än kan tycka om knorrevångens aggerande så anser i alla fall jag att det för hästen i dess slutskede är mer humant än alla dom som stackars hästarna som skickas på slakt transporter till Italien.
Personligen tycker jag inte det är rätt att kasta skit på Knorrevången utan man kanske borde belysa själva grundproblemet lite mer ingående.
Några
(belysningar)
1. Knorrevången är långt ifrån ensamma om detta förfarande.
2. Om alla hästägare hade lite högre iq så skulle inte dessa slakterier (läs djurplågeri fabriker) få några "kunder" och därmed självsaneras.
3. Om jordbruksverket och även staten (läs jordbruksministern) prioriterade detta problem istället för att sopa det under mattan så skulle hästens välfärd vara mera tryggad.
4. Om alla dagens hästägare inte såg sig blinda på det ekonomiska utan i stället förblindas för hästens välbefinnande så skulle varken jordbruksverket eller staten behöva lyfta på mattan och ta del av skiten.
5. Om även Trav och Galopp satte upp ett lite mera kontrollerat regelverk så skulle inte så många av deras tävlingsindivider som dom i så fina ordalag i sin reklam lovprisar som en investering slippa gå detta grymma avslut i livet när ägarna äntligen har fått upp sanningen och till varje pris vill suga ut den sista kronan.
6. Ja det finns mer,,, mkt mer att tillföra.
Jag anser att det är bra att detta kommit upp till ytan och äntligen börjar ventileras,,
Varför har det tagit så lång tid för folk att förstå att detta är vanligt förekommande och varför ser man sig själv som felfri och skyller över all skuld i god tro ???
Vakna Sverige!!!
P.S. Knorrevången hoppas jag kommer få ett straff lika med livstid,, detta kommer bli ett prediukat och förhoppningsvis ett avskräckande exempel för andra. Både säljare och köpare.