Sv: Mer mot Knorrevången
Och jag blir , precis som du säger, väldigt illa berörd av den bristen på emapti som genomsyrar dessa inlägg.
att de finnd brist på empati är skit snack, alla som sitter på denna site är på ett eller annat sätt en djur vän, vare sig de har med en ko, ödla häst eller vilket djur som och klart alla skulle fälla en tår i samma läge som vissa av dessa hästägare hamnat i.
Men att säga att folk som är förnuftiga och inte bara ojjar med hästägarna, eller gång på gång beklagar sorgen till hästägarna saknar empati är skit snack. Hästägarna i fråga har satt sig själva i denna sits och har ingen än sig själva att skylla. Idag är de i princip omöjligt för någon att dölja sin identitet och där med hade om hästägarna brytt sig kunna ta redan på exakt var vl jobbade, vad hennes familj höll på med etc. en grundlig undersökning och de hade kommigt fram att de fanns ett slakteri i familjen, hur hade hästägarna ställt sig då till att ge bort sin häst ditt den nämnde?
Jag anser att hade hästägarna tagit sitt fulla ansvar som hästägare hade de tagit bort hästen,
en död häst lider inte! Det finns massor av sällskapshästar i sverige och de flesta av dem är just vandringspokaler, jag hade aldrig utsatt en häst för en sånt liv. Bättre att ta livet av dem och problemet är ur världen om jag mot förmodan inte kan behålla hästen hemma, men att ge bort är idiotiskt!
Jag tror knappst som jag nämnt tidigare att hästarna farit illa i samband med slaketen, utan de har gått på en shysst sätt och den nämnde personen har
ev. tjärnat pengar på slakten.
Empati saknas inte utan verklighetens beskådas, de är bara vissa som saknar förnuft och dragit på sig hämndtankar i stället!