Men vad göööör du? Del XXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker ordna mitt liv lite. Just nu som det är så är jag ju värdelös för samhället och kommer aldrig få jobb p.g.a. outbildad och tro mig, sökt jobb som en idiot under flera år. Men utan utbildning så är man ju värdelös. Idag är det lite som så att jag lika gärna kan dö och begravas. Jag lever inte, jag bara råkar existera.

Sålt en hel del men det går väldigt trögt nu. Idag var jag ute och gick/åkte bil (åkte och kollade på en eldshow) och jag fick en hel påse med pant.. eller ja, fick och fick. Jag plockade upp dessa från marken. Får väl skylla på att jag är naturvän och ogillar nedskräpning. Vilket jag i sig gör förvisso. Men till slut så. Känner att jag ger det två år till sedan är det tack och adjö.

Önskar så att jag kunde hjälpa dig

Jag försöker ordna mitt liv lite. Just nu som det är så är jag ju värdelös för samhället och kommer aldrig få jobb p.g.a. outbildad och tro mig, sökt jobb som en idiot under flera år. Men utan utbildning så är man ju värdelös. Idag är det lite som så att jag lika gärna kan dö och begravas. Jag lever inte, jag bara råkar existera.

Sålt en hel del men det går väldigt trögt nu. Idag var jag ute och gick/åkte bil (åkte och kollade på en eldshow) och jag fick en hel påse med pant.. eller ja, fick och fick. Jag plockade upp dessa från marken. Får väl skylla på att jag är naturvän och ogillar nedskräpning. Vilket jag i sig gör förvisso. Men till slut så. Känner att jag ger det två år till sedan är det tack och adjö.

Men utbilda dig? Yrkeshögskola, komvux, folkhögskola? Finns ju även jobb som inte kräver erfarenhet. Hur försörjer du dig i dag?

Been there done that.
Fick inget jobb, hade ingen utbildning och kom inte in på någon heller. Inga pengar och allt kändes hopplöst. Blev sjukskriven för depression och kände mig bara som en börda för samhället. Det som hjälpte mig var att bli inskriven på arbetsmarknadsenheten och få en handläggare som verkligen gick in för att hjälpa mig. Han fick in mig på en kom i jobb anställning som jag sedan blev timvikarie på, tack vare den kom jag också in på den utbildning som jag hade sökt och fått avslag på innan. Läser nu till uska och jobbar på demensboende, trivs superbra och har fått ordning på livet och ekonomin igen. Så ge inte upp, det kan se förbannat hopplöst ut och man undrar hur det någonsin ska kunna lösa sig. Men det kan bli bättre, man måste bara få rätt hjälp. Finns det någon arbetsmarknadsenhet där du bor? Eller något liknande? Kan du få praktik någonstans? Vad finns det för möjligheter till utbildning?

Hade aldrig trott att jag själv skulle sitta och skriva ett sådant här inlägg, brukade ju vara den som andra skrev samma saker till. Kanske är du också det snart :up:

Försöker bara komma på nåt. Kan du jobba ideellt? Det kan ju vara en väg ut ur sjukskrivning och till ett jobb.

Arbetsförmedlingen tror jag kan gå in och hjälpa till med vissa utbildningar om man behöver det för att få jobb och inte får csn. Är dock inte så insatt i det, kanske någon annan här vet mer?

Försöker bara komma på nåt. Kan du jobba ideellt? Det kan ju vara en väg ut ur sjukskrivning och till ett jobb.

Gör inte det, för vet inte riktigt vart man ska jobba ideellt i en liten småstad?
Just nu är jag glad över att jag ens orkar med att gå utanför ytterdörren egentligen. Tur man har en mamma till sådant.

Sparar ihop pengar så jag kan betala av till CSN så jag i slutändan kan få CSN och plugga. Just nu känns det långt bort däremot. Skulle vara underbart att få något arbete som gör man får in lite mer och kan spara ihop allt lite snabbare.

Arbetsförmedlingen tror jag kan gå in och hjälpa till med vissa utbildningar om man behöver det för att få jobb och inte får csn. Är dock inte så insatt i det, kanske någon annan här vet mer?

De skulle hjälpa mig med lastbilsutbildning men inte längre då de inte förlängt avtalet. Jag kan inte ha ett arbete med alldeles för mycket socialt och människor. Önskar jag skulle kunna men människor påfrestar mig alldeles för mycket. Kanske borde kolla runt bland stall.

De skulle hjälpa mig med lastbilsutbildning men inte längre då de inte förlängt avtalet. Jag kan inte ha ett arbete med alldeles för mycket socialt och människor. Önskar jag skulle kunna men människor påfrestar mig alldeles för mycket. Kanske borde kolla runt bland stall.
Vilka as.
Man tycker ju att de kunde hålla sig till vad de har sagt från början.
Kan du byta arbetsförmedling? Man måste inte gå just i den kommunen man bor i, jag gör inte det.

Gör inte det, för vet inte riktigt vart man ska jobba ideellt i en liten småstad?
Just nu är jag glad över att jag ens orkar med att gå utanför ytterdörren egentligen. Tur man har en mamma till sådant.

Sparar ihop pengar så jag kan betala av till CSN så jag i slutändan kan få CSN och plugga. Just nu känns det långt bort däremot. Skulle vara underbart att få något arbete som gör man får in lite mer och kan spara ihop allt lite snabbare.

Jag tänker att stadsmissionen, pingstkyrkan och missionsförbunden samt röda korset alla har olika typer av verksamhet. Man kan hjälpa till med att packa kläder, läsa läxor, vara på språkcafé osv.

Det kanske finns i närmsta stad?

Jag tror du måste leta alternativa vägar om du vill hitta ett jobb, annars sitter du fast. Be mamma om hjälp att komma med förslag, hon kanske har kontakter?
Kyrkorna har ofta många projekt, det kan ju vara något även om man inte är troende.

Jag tänker att stadsmissionen, pingstkyrkan och missionsförbunden samt röda korset alla har olika typer av verksamhet. Man kan hjälpa till med att packa kläder, läsa läxor, vara på språkcafé osv.

Det kanske finns i närmsta stad?

Jag tror du måste leta alternativa vägar om du vill hitta ett jobb, annars sitter du fast. Be mamma om hjälp att komma med förslag, hon kanske har kontakter?
Kyrkorna har ofta många projekt, det kan ju vara något även om man inte är troende.

Sant! Kan ju kolla med röda korset. Pingstkyrkan är nog inte aktuellt då jag vet att det är massa andra som kommer dit genom arbetsträning o.s.v.

Ja, mamma kommer inte på något direkt. Pratat med min moster, morbröder o.s.v. som alla jobbar på samma ställe men oavsett vad så vill de inte ens försöka lägga något gott ord även om jag gör allt jag ska (skickar in CV o.s.v.). Sedan är jag en väldigt ensam person utan någon runt mig egentligen så kan heller inte "utnyttja kontakter".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 935
Senast: pepp
·
Övr. Grenar Finns det någon/några här inne som håller på med/har hållt på med detta? Min otroligt snälle, bruna valack har blivit testad och...
Svar
0
· Visningar
855
Senast: Elo
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
381
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
701
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar