Men vad göööör du? Del XXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänkte komma till skott och lägga mig nu men när den insikten infann sig att det var dags, började någon köra dunka-dunka-musik. Vad fan? Jag har 3 grannar nära och två av dem är pensionärer. I det tredje huset bor ett ungt par som hittills alltid varit lugna.

Det visade sig att oljudet kom från bygdegården ett par hundra meter bort. Ingen av de närmaste var alltså skyldig.

Tappade min mob i golvet och ser knappt något. Fick sambons gamla. Purfekt!
Han är i DK. Det behövs multipla koder.
Grrrr! Han sover nu.

I övrigt trevlig kväll med bästis. Snack, god mat, vin och sen gjorde vi ansiktsbehandling med ren Hyaluron i en maskin sambon har.
Imorgon är vi fina!!

Och imorgon kan hon fixa så jag får ny mob. ;)

Har ju fått en annan med. Men IOM att apple klipper ner sina kort kan jag inte tillfälligt ta den, som är samsung eller ngt.

Nu sova!

Vem fan bjöd in vintern? Va ? :rage::devil:
Var just ute med hunden o höll på att förfrysa fötterna som bara var iklädda "pisstofflor" kom in o såg att det bara är +5 och jag som har ett citronträd ute,chili och några kryddväxter jag inte vet om dom tål så låga grader :banghead:
För att inte tala om att det står målarfärg i kuvösen.....

Har svårt att somna ju.
Idag åker älskade dotra hem igen
Helgen går alldeles för fort
Senare idag packa för en kort kryssning med vänner.
Veckorna skenar alldeles för fort och snart fyller jag år med.

Vaken och intar kaffe, snart iväg till jobbet. Trött än tröttast men i morgon är jag ledig och det ska bli så otroligt skönt! Avskyr verkligen att jobba helg.

Det är tufft att vara kissebarn. Igår fick de gå ut vid niotiden på förmiddagen. Altandörren stod öppen och de sprang ut och in och upplevde världen fram till halv två. Då fick de lunch och sedan sov de. Och sov. Vid halv nio igår kväll vaknade de till och åt kvällsmat och sedan sov de hela natten också. Halv sex i morse kom Esther och försökte väcka mig för att få frukost, men jag lyckades förhala det fram till halv sju. Undrar om de är utvilade nu? :laugh:

Jag tog inte CSN när jag pluggade. Jobbade nätter på ett ålderdomshem/seniorboende. Mitt största problem var att tanterna lärde sig schemat så när de visste att jag jobbade så kom dom ner och ville umgås halva natten :laugh: så jag hann inte plugga så mkt på arbetstid som de andra studenterna :p
Det finns rätt många lite mer "okvalificerade" jobb som är utmärkta att kombinera med studier :)

Du är för trevlig helt enkelt ;) :D :heart

Jag tänkte komma till skott och lägga mig nu men när den insikten infann sig att det var dags, började någon köra dunka-dunka-musik. Vad fan? Jag har 3 grannar nära och två av dem är pensionärer. I det tredje huset bor ett ungt par som hittills alltid varit lugna.

Det visade sig att oljudet kom från bygdegården ett par hundra meter bort. Ingen av de närmaste var alltså skyldig.

Hehe, jag hör när det är dans på lokala dansbanan och den är en rejäl bit bort (åt Falu-hållet). Ljudet färdas bra över sjön nedanför mig :D

Äter första frukost (jag bara vet att jag kommer att bli hungrig igen om några timmar ;)) och väntar på besked om ett par kängor jag har förälskat mig i. Det går inte att beställa min storlek på nätet, men jag har skickat en förfrågan om lagerstatus till närmsta butik - man kan ju alltid hoppas!

img_4200_57efe43a88e59d901a2ef372.jpg

Jag har orkat kliva upp och noterar att det bara är 2 grader ute.

Dags att tända i spisen och äta frukost. Jag hoppas på en lika solig dag idag som det var igår.

Undrar vad jag gjort för ont. Inatt vaknade jag av att det var helt blött i sängens övre del, vilket visade sig bero på kraftiga svettningar på överkroppen. Kudden, täcket och lakanet var tokblöta. Bara att rafsa fram handdukar, försöka torka av det värsta, lägga en handduk ovanpå lakanet, byta kudde och vända på täcket. Nu har jag ingen röst, utan kan bara viska fram ord. Hostar upp slembollar. Har konstant halsont. Var fan kom det här ifrån? Räckte det inte med en normalförkylning + ont i benet?

Släppt ut hästar, lagat en tråd i hagen, matat och vattnat kaniner. Nu håller jag mig inne ett tag, det ska regna hela dagen.

Dags att försöka sova en liten stund igen.
Byggubbar en söndagsmorgon :banghead:

Bläää @cili inte skoj men lagen om allt jävlighet, lika bra få allt klart så du får lugnt sen.

@Magiana kallt här med, rått :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
2 001
· Visningar
98 941
Senast: pepp
·
Övr. Grenar Finns det någon/några här inne som håller på med/har hållt på med detta? Min otroligt snälle, bruna valack har blivit testad och...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: Elo
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
383
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
704
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar