Men jösses! Är det här ens normalt?

Mirre

Trådstartare
Sonen blir helt vansinnig om man tar det han vill hålla i.
Tex telefonsladden, om man pratar i tel och har honom i knäet så tar han sladden (den mellan tel och lur) och leker med. När man sedan ska lägga på och tar från honom sladden igen så blir han hysterisk och bara skriker.
Gaah! Vad gör man?
Han är 6 mån nu.

Sv: Men jösses! Är det här ens normalt?

Det är fullständigt normalt och det enda man kan göra är att hålla undan alla såna spännande saker från honom.

Lämna inte barnet tomhänt! Ge något annat istället, så slipper han bli så frustrerad av att mista det skojjiga. Avled helt enkelt! :laugh:

Jo fast inte alltid så lätt att undvika.
Svårt när det ringer och man har han i knäet tex.

Just nu kravlar han runt här i knäet och vägrar vara stilla.
Precis som alltid alltså.

min son vägrade vara stilla han med. så jag sysselsatte honom med saker. han fick vara i gåstolen, hoppgungan, leka med sin favoritleksak...

han hade också ett väldans humör och myror i brallan. det har han fortfarande, men har lugnat sig avsevärt mycket med humöret sedan han lärde sig att ta sig fram själv.

Aktiverar honom hela tiden tycker jag.
Han har en hoppgunga som han sitter ofta i.
Men vill inte sätta honom i den och inte vara i samma rum.
En gåstol ska han få en längre fram.

Just nu ligger han på golvet här bredvid och leker.
Hoppas det är kul en stund alla fall.
Han är hur trött som helst eg men vägrar sova.

Går ut och går dagligen och då är han oftast lugn.
Men minsta lilla det inte går exakt som han vill direkt på sek så bara gallskriker han. Orkar inte med det.

Är bara att härda ut.

Jag vet precis hur du har det.
Ibland känner man sig värdelös som inte "aktiverar" dem tillräckligt.

Loke totalt älskade sin gåstol när han väl lärt sig att förflytta sig med den. Typ den bästa leksaken var det för honom vid den åldern, då han aldrig har velat vara stilla. När han var riktigt liten fick man gunga han hela tiden för att få lite lugn och ro.

Så är Isak också.
Hoppgungan avgudar han.
Förstod direkt vad han skulle göra när han provade den första gången.
Har ju en bärsele men får så ont i ryggen när han sitter i den så använder den inte.
Får hålla ut och hoppas att han lugnar sig lite längre fram.

Intala dig själv bara att det är inget fel med att låta honom avreagera sig ibland. Sålänge blöjan är torr och han är mätt så:p

Men jag vet hur du har det och det finns inte så mycket mer du kan göra än att härda ut.

Jo får göra det.
Tror fasiken han kommer krypa snart alltså.
Ser ut som han försöker få in benen under sig

Är det någon trotsperiod vid 6 mån el?
Han vägrar vara stilla, ska inte sova fast han är jättetrött,
ska ha mat men när han får det vänder han bara bot huvudet.
Pure och gröt går bra dock

Trotsperioder brukar väl komma runt den tiden och vid 8 och 10 månader. Men dert är olika för alla, men det stämde på Loke...

Tips. Gör en egen kökslåda till honom med spännade grejjer han kan ha. Typ burkar, verktyg mm som inte är farliga men ändå spännande. Byt innehållet lite då och då.

Jag använder lådan kanske en gång om dagen om ens det, så att det förblir spännande. Jättepraktiskt när jag t ex ska äta färdigt eller om det ringer eller så. Just nu står Sam bakom min stol och drar i sladden till mina hörlurar, tydligen är de jätteroliga. Så det är nog helt normalt att de är lite vilda.

Nej - det är ingen "trotsperiod" men barn utvecklas massa och blir lätt överstimmulerade i perioder... speciellt när de lär sig nya saker har de inget tålamod med nåt...

Var glad att han är aktiv och vill lära sig saker...tänk om han bara suttit rakt upp och ner utan att göra något, DÅ hade jag blivit orolig!!

När man sedan ska lägga på och tar från honom sladden igen så blir han hysterisk och bara skriker.

Du var färdig med telefonen, men det var inte han. Dra ur jacket och låt han grejja med sladden tills du har gått och hämtat något annat som kan fånga hans intresse.

Egentligen är det inte så konstigt att bebisarna blir upprörda när de blir avbrutna. De upptäcker nya saker hela tiden, men blir väldigt ofta avbrutna (för att vi föräldrar hade tänkt göra något annat, eller kanske för att det de leker med är farligt).

Om din sambo kom och stängde av datorn just när du var mitt i ett (i dina ögon) viktigt inlägg hade du nog oxå blivit förbannad.;)

Ja, Elina är ju lika gammal typ, och hon är också inne i en 'period' nu. Hon vill inte äta och inte sova, och har mycket nära mellan skratt och gråt. Hon är underbar med allt lekande och utforskande, men skitjobbig när hon fått för sig något (typ att hon faktiskt VILL HA pappas mobiltelefon att äta på). Men det händer så mycket samtidigt! Jag njuter faktiskt trots 'sömnslagsmålen' men jag har väldigt mycket stöd av sambon också, när det blir jobbigt. Jag vet inte om perioden är ett h*lvete eller fullkomligt underbar, jag kan inte bestämma mig :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 200
Senast: malumbub
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 316
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka