Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Vore kul om de vann!
Men samtidigt är det enorma kostnader att anordna eurovision. Och svt har just nu neddragningar och uppsägningar av personal pga besparingskrav.
Vågar inte tänka på kostnaden om det blir igen...:crazy:

Kaj finns mycket på youtube. Många olika väldigt välgenomarbetade musikvideos.

Otroligt talangfulla killar på så många olika sätt. Jag tror de kommer hålla på länge med musikaler och påhitt. Jag, personligen jämför dem med Povel Ramel, Galenskaparna och after shave, grotesco, , dvs de absolut bästa. Jag älskar alla deras låtar och jag är totalt imponerad av dessa gossar. Det finns Många reaktionsvideor.

Det här är t ex Frassin, handlar om kärlek och förtvivlan till att deras katt som smiter för att han blev kastrerad.

Åh va fn, låt Skellefteå ta arrangemanget, massor med boende och arbetslösa där nuförtiden. Finns säkert stora lokaler också. Nära Vörå och Österbotten.

Otroligt talangfulla killar på så många olika sätt. Jag tror de kommer hålla på länge med musikaler och påhitt. Jag, personligen jämför dem med Povel Ramel, Galenskaparna och after shave, grotesco, , dvs de absolut bästa. Jag älskar alla deras låtar och jag är totalt imponerad av dessa gossar. Det finns Många reaktionsvideor.

Det här är t ex Frassin, handlar om kärlek och förtvivlan till att deras katt som smiter för att han blev kastrerad.

Åh va fn, låt Skellefteå ta arrangemanget, massor med boende och arbetslösa där nuförtiden. Finns säkert stora lokaler också. Nära Vörå och Österbotten.
De har redan hållit på länge, sedan 2009 … Men nu kan de nog äntligen göra rejäla pengar på sitt arbete.

Läste en intervju med dem förut där de fick frågan vad de skulle göra med allt de tjänar nu. Jakob sa att han skulle lämna in bilen på service, den hade stått i ett år för han hade inte haft råd, och så ville han bygga en riktig håll käften-bastu 😂

Helt ärligt tror jag att det finns få arenor i Sverige som uppfyller ESC kraven. Lägg sen till antalet hotellrum som ESC kräver och annat och det blir ännu färre städer som uppfyller kraven. T.ex. Så faller Skandinavium bort p.g.a. taket. Gissningsvis blir det, om KAJ vinner, i Avicii Arena eller Malmö Arena igen. Förmodligen Avicii om det är möjligt den här gången eftersom det var i Malmö nyss. Men det hade varit roligt med ESC norröver! Tror tyvärr att det blir svårt att uppfylla alla kraven.

Tittar man omkring på nätet så ser man hur hårt de jobbat för sin framgång och att de talangfulla lite taffliga ungdomarna utvecklats till underhållare/låtskrivare/musikalförfattare/komiker utan särskild utbildning. De har gjort allt från att filma varandra, skrivit manus, målat/snickrat designat och genomfört helgalna idéer där de arbetat med varje del av sina projekt. När de behövde en gigantisk mikrovågsugn i en scen och ett vardagsrum, så fixade de det själv med hjälp av släkt och vänner och lokala sponsorer.

Jämför man med Måns Zelmerlöw som gått typ en klassisk svensk väg med musikgymnasium, körer fått en mindre musikalroll, deltog i Idol osv och den vägen fått karriären att rulla så är det så är det en milsvids skillnad. Det är ju knappast som att Måns inte jobbat hårt, men på ett helt annat sätt och där han mer varit en del i den svenska "musikmaskinen" och inte gjort allt själv. Säkert lika hårt jobb men annorlunda.

För mig är skillnaden uppenbar när de står på scen. Måns gör ett fantastiskt jobb, KAJ har roligt och gör med glimten i ögat ett fantastiskt jobb. Det är en stor skillnad på publikkontakten och scennärvaron.

Helt ärligt tror jag att det finns få arenor i Sverige som uppfyller ESC kraven. Lägg sen till antalet hotellrum som ESC kräver och annat och det blir ännu färre städer som uppfyller kraven. T.ex. Så faller Skandinavium bort p.g.a. taket. Gissningsvis blir det, om KAJ vinner, i Avicii Arena eller Malmö Arena igen. Förmodligen Avicii om det är möjligt den här gången eftersom det var i Malmö nyss. Men det hade varit roligt med ESC norröver! Tror tyvärr att det blir svårt att uppfylla alla kraven.

Arenamässigt går det säkert att lösa även norröver... problemet är som du säger mängden hotellrum som krävs. Jag har varit på konferenser i Luleå och Skellefteå och en får boka i god tid, sådant tryck är det på hotellrummen och då är det inga jättekonferenser jag varit på.

Kollade precis på lite äldre inlägg från KAJs instagram. Där finns bland annat ett inlägg från förra sommaren där de pratar om hur otroligt glada de är att deras nya låt nått 100 000 Streams om man räknar ihop spotify och Youtube :p Just nu är det, om man räknar ihop "Bara bada bastu" från Melodifestivalen och Eurovisions sidor, drygt 10 miljoner(!) visningar. Det är... en hel del. Galet egentligen.

Själv har jag landat i att tycka att flera av deras andra låtar är betydligt bättre, men det är ju bara kul eftersom det då finns så väldigt mycket att lyssna på :D Tex lyssnar jag gärna på Karar i arbeit och Jåo Nåo E Ja Jåo Yolo Ja Nåo, men det mesta blir guld värt när man inte bara lyssnar utan även ser något framträdande/video. De är jäkligt duktiga de där killarna!

Kollade precis på lite äldre inlägg från KAJs instagram. Där finns bland annat ett inlägg från förra sommaren där de pratar om hur otroligt glada de är att deras nya låt nått 100 000 Streams om man räknar ihop spotify och Youtube :p Just nu är det, om man räknar ihop "Bara bada bastu" från Melodifestivalen och Eurovisions sidor, drygt 10 miljoner(!) visningar. Det är... en hel del. Galet egentligen.

Själv har jag landat i att tycka att flera av deras andra låtar är betydligt bättre, men det är ju bara kul eftersom det då finns så väldigt mycket att lyssna på :D Tex lyssnar jag gärna på Karar i arbeit och Jåo Nåo E Ja Jåo Yolo Ja Nåo, men det mesta blir guld värt när man inte bara lyssnar utan även ser något framträdande/video. De är jäkligt duktiga de där killarna!
GIllar att de i karar i arbeit har med en backningssummer som del av kompet :D
Bara bada bastu är ju ganska avskalad i text jämför med deras tidigare låtar, men även det är ju ett taktiskt smart drag för att man inte ska tappa bort folk före man har dem på kroken :)

Okej, nu ska jag nörda ner mig lite så de som inte vill det kan sluta läsa nu :D
I paavos barkbrö när de sjunger:
Men e gar jo nåo ti jet na sallad åå
(men det går ju nog att äta lite sallad också)
så svarar en:
Men tå gåtar et ju haa et växthöus
(Men då måste man ju ha ett växthus)

Den som svarar gör det på närpesdialekt, och det som närpes är känt för är just sina växthus. Så det är lite av ett påskägg.

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 384
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 107
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
10 355
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 808
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka