Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

De enda jag minns är Kaj, Måns, Klara och Dolly style. Ingen av de andra låtarna kan jag komma ihåg. Och jag lyssnar inte på radio så jag är inte påverkad av det.

Såg förresten i kommentarsfältet till Eurovisions inlägg om finalen att det är delat mellan Kaj och Måns bland fansen. Men bästa kommentaren var ändå att playlist för Mello är bättre än den för hela Eurovision :D

En supersnabb genomlyssning och jag tycker bäst om Maja Ivarsson :) ! Jag gillade den redan första gången jag hörde den, och när jag sedan hörde den på radion för någon vecka sedan visste jag precis vilken låt det var direkt. Den fastnar :) !

Men visst! Den låt som fastnade mest på direkten hos mig och den låten som blir mest ett "åh" när den spelas på radion 😁. Så den är min största favorit med Grezcula tätt efter, On and on and on, Revolution och Sweet n' psycho, min 5 i topp 😀. Sambon håller mest på Maja och Klara 😊.

De enda jag minns är Kaj, Måns, Klara och Dolly style. Ingen av de andra låtarna kan jag komma ihåg. Och jag lyssnar inte på radio så jag är inte påverkad av det.

Såg förresten i kommentarsfältet till Eurovisions inlägg om finalen att det är delat mellan Kaj och Måns bland fansen. Men bästa kommentaren var ändå att playlist för Mello är bättre än den för hela Eurovision :D

Jag också hört från en hel del ESC-fans att årets upplaga av ESC är svagt. Jag hoppas att Frankrike kommer med en bra låt!

Då kör vi vidare här =)

Startlistan för ikväll:

1
John Lundvik - ”Voice of the Silent”

2 Dolly Style - ”YIHAA”

3 Greczula - ”Believe Me”

4 Klara Hammarström - ”On and On and On”

5 Scarlet - ”Sweet N' Psycho”

6 Erik Segerstedt - ”Show Me What Love Is”

7 Maja Ivarsson - ”Kamikaze Life”

8 Meira Omar - ”Hush Hush”

9 Måns Zelmerlöw - ”Revolution”

10 Saga Ludvigsson - ”Hate You So Much”

11 Annika Wickihalder - ”Life Again”

12 KAJ - ”Bara bada bastu”

Jag har INNAN jag sett tävlingen (kan ändra mej efter att ha sett alla) gjort en "tror" och en "Vill" lista ;)
1741433420085.webp

Jag tror Måns och Eriks låtar "är samma målgrupp" så det tappar bägge två på men Erik tappar mest på det. Och tyckte efter delt 5 att Scarlett ska vinna ;) MEN som sagt kan ändra mej efter att ha sett dem allihopa samtidigt.
Jag har trallat på Meiras låt men ingen annan.

Är det bara jag som tycker att Annika Wickihalders låt låter som något ur Lejonkungen?
Hon har en jättebra röst, så det skulle vara roligt att höra henne sjunga något mer rockigt istället.

Det skulle vara kul om KAJ vann, men i.o.m. jury-röster så misstänker jag att det går bort :cautious:
Sen gillar jag Scarlett och Klara H, men av någon anledning så fastnar Hush Hush i skallen :confused:

Övriga startfältet är en jämn plåga och jag har Erik, John, Annika och Måns "under strecket", det är för menlöst i mina öron helt enkelt.

Då kör vi vidare här =)

Startlistan för ikväll:

1
John Lundvik - ”Voice of the Silent”

2 Dolly Style - ”YIHAA”

3 Greczula - ”Believe Me”

4 Klara Hammarström - ”On and On and On”

5 Scarlet - ”Sweet N' Psycho”

6 Erik Segerstedt - ”Show Me What Love Is”

7 Maja Ivarsson - ”Kamikaze Life”

8 Meira Omar - ”Hush Hush”

9 Måns Zelmerlöw - ”Revolution”

10 Saga Ludvigsson - ”Hate You So Much”

11 Annika Wickihalder - ”Life Again”

12 KAJ - ”Bara bada bastu”
Jag gjorde precis en liten ändring i trådrubriken, kanske det kan räcka för att minska eventuell förvirring om vad som finns i tråden.

I övrigt gillar jag inte "Revolution", men jag har inte sett några framträdanden bara lyssnat.

Är det bara jag som tycker att Annika Wickihalders låt låter som något ur Lejonkungen?
Hon har en jättebra röst, så det skulle vara roligt att höra henne sjunga något mer rockigt istället.

Det skulle vara kul om KAJ vann, men i.o.m. jury-röster så misstänker jag att det går bort :cautious:
Sen gillar jag Scarlett och Klara H, men av någon anledning så fastnar Hush Hush i skallen :confused:

Övriga startfältet är en jämn plåga och jag har Erik, John, Annika och Måns "under strecket", det är för menlöst i mina öron helt enkelt.

Jag tycker att Annika Wickihalders låt låter som en typisk John Lundvik låt.

Publikundersökning efter genrepet igår kväll. Värt att komma ihåg är att det brukar vara mycket barnfamiljer på genrepet. Så t.ex. Dolly Style brukar få mer i den undersökningen än vad de får i finalen sen. Intressant är också att Greczula är den enda deltävlingsvinnaren som slår tvåan från sin deltävling.

1000007066.webp

BTW här ackompanjeras finalen av Pistachenötter... Åt middag precis innan så är PROPPMÄTT... Men finns både chips och popcorn om jag vill ha det. =) Provar Sunny Smultron som är ny smak på fun light (ok men inte nåt jag kommer köpa igen)

Sorry John. Låten är ok, som nån sa "mycket lejonkungen" men den är inte en vinnare... Men som jag sa redan under deltävlingen, spelas ju mycket på radion =)

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 273
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 762
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 944
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 432
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka