Melodifestivalen 2018 - Deltävling 1

Artister får alltid bonuspoäng av mig när de (varit med och) skrivit låten de framför. Tycker att det brukar märkas på hur de framför den också. Det syns tex här att det är hans låt.
 
Det är en fin ballad och John sjunger bra - i den här deltävlingen tycker jag verkligen att han förtjänar att vinna. Däremot tycker jag inte att låten räcker till eurovision.
 
Alltså My Turn växer på mig. Jag är så himla förtjust i John som artist och han sjunger med sån otrolig inlevelse att jag inte kan låta bli att svepas med. Och i slutet av låten denna gång så dök "nämen ÅH vad bra det är!" upp i huvudet. :D
 
Ingrosso är duktig på det där sättet jag inte riktigt tycker om. Han är så otroligt inspirerad av andra artister (Michael Jackson och Bruno Mars) att han inte har något eget att komma med. Han kan ju både sjunga och dansa riktigt bra med det drunknar i att det känns så fejk och kopierat.
 
Benjamins glädje var nog lika mycket att nervositeten släppte över den teoretiska möjligheten att bli utkonkurrerad av Edward Blom? Och försöka hålla en beredskap för att arrangera en passande och gratulerande min när tv-kamerorna skulle zooma in på honom.

En fantastiskt intetsägande låt, Benjamins. Som någon redan konstaterat ännu mer menlös än "God Förvaring". Men jag är också riktigt nöjd och glad över John och My Turn!
 
Det största som hänt Mello sedan Loreen ...


... är att Edward Blom åkte ut. Hoppas diktator Björkman lärde sig något av det.

John Lundvik - finaste pipan och ödmjuk, genuint glad kille.
Ingrosso - förra året tyckte jag han var gräslig, men nu var han skitduktig och numret snyggt. Låten, däremot - noll Eurovisionfeeling.
Sigrid Bernson - noll röst.
Renaida, skön tjej, intetsägande låt.

Annars gillade jag Kamferdrops pårökta nummer, fattar dock inte varför. :cautious:
 

Liknande trådar

Tjatter Höll på att glömma veckans viktigaste tråd! I morgon är det ju den sista deltävlingen för i år, vi kommer göra de sju sista bidragen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
11 138
Senast: Lavine
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
881
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja ni läste rätt!! Det är dags för den SISTA deltävlingen i melodifestivalen 2018! :nailbiting: Det är med skräckblandad förtjusning...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 269
Senast: Bison
·
Äldre Ja ni läste rätt, det är redan dags för deltävling 2 i melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Jag hoppas, och tror att det...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
5 947
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp