Melodifestivalen 2018 - Deltävling 1

John!! :love:
Sen måste jag faktiskt säga att jag gillade Kamferdrops låt också, kan dock inte sätta fingret på varför. Sen kom jag osökt att tänka på @Bison när jag såg numret. Oklart varför? :p :D
 
Både John och Benjamin var ju helt underbara ikväll, så känns som helt rätt val till finalen. Egentligen vill jag skicka något som Johns låt till Eurovision, samtidigt är det något med Benjamins låt som bara klickar rätt.

Störde mig som fan på han som var sidekick dock med sitt Hode-layde eller vad han nu sa en gång i minuten. :meh: Pluspoäng för hans outfit dock.
 
Både John och Benjamin var ju helt underbara ikväll, så känns som helt rätt val till finalen. Egentligen vill jag skicka något som Johns låt till Eurovision, samtidigt är det något med Benjamins låt som bara klickar rätt.

Störde mig som fan på han som var sidekick dock med sitt Hode-layde eller vad han nu sa en gång i minuten. :meh: Pluspoäng för hans outfit dock.

Min bästis twittrade
Ett hodelady till och jag dricker klorin!
:rofl:
 
Min bästis twittrade
Ett hodelady till och jag dricker klorin!
:rofl:
:rofl:
Här hemma höll det på att bli skottpengar på han :devil: Jösses en sådan tråkmåns, och inte fick han med sig publiken heller :banghead:

Vi var inte eniga i tv-soffan, men jag och junior fick en varsin favvo till final :)
 
Freddie har delat föräldrarna också. Antingen så älskar de honom eller så tål de honom inte. Både dottern och jag tillhör det andra lägret :angel:
 
Nej, det där med enhörningarna kändes ju bara som en flirt med bebisröstarna. :D Det var någon drömsk stämning i låten som jag gillade. Men det går nog snart över :D
Hade det varit saxofonen hela låten istället för sång hade jag tyckt om den. Saxofoner går ju dessutom hem i Eurovision :D
 
Härligt med alla liveinlägg! Skastrax läsa ikapp! :D

Jobbade sent så hann ej skriva ngt innan sändning, men NU kan ni få min analys! ;)

Låtarna........

Sigrid- helt ok poppig låt men inget speciellt. Kändes mkt Peg parnevik, imgen favvo. ..

John - första lyssningen var det en ok ballad med duktig sångare. Växte vid varje snabbrepris och var faktiskt BRA när han sjöng den igen i slutet! Bravo!

Renaida - gillar henne sen Idol, skön röst!
Gillade refrängen som hade power, tyvärr ngt svag i verserna... Men kul med andra chansen'!

Edward - provocerande dåligt o inte det minsta kul! Fick ont i magen tills han åkte ut!

Kicki - proffsig som få men så sävligt.... Nä.

Kamferdrops - besvikelse...låten hade skönt sound men allt var bara så....konstigt! Tobbe trollkarl liksom...?

Ingrosso - har svåååårt för honom... Men versen började starkt o jag hade förhoppningar... Som sen förvann i den skrikiga refrängen. Men helt ok resultat då han vann över Blom ;)

Bäst ikväll: David, FabFreddie o Johns lycka när han gick till final :D

Svagt startfält, men det kan då ju bara bli bättre,eller huuur? :banana:
:banana::banana:
 
Varför har ni så svårt för Benjamin? Han hade ju en urskön låt förra året och en ännu bättre igår :D.

Johns låt har jag svårt för. För mig är den intetsägande och påminner mig om pojkbanden på 90-talet. Tråkig helt enkelt. Kan dock unna honom en finalplats, men hade hellre sett Renaida i final med Benjamin.
 

Liknande trådar

Tjatter Höll på att glömma veckans viktigaste tråd! I morgon är det ju den sista deltävlingen för i år, vi kommer göra de sju sista bidragen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
11 138
Senast: Lavine
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
881
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja ni läste rätt!! Det är dags för den SISTA deltävlingen i melodifestivalen 2018! :nailbiting: Det är med skräckblandad förtjusning...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 269
Senast: Bison
·
Äldre Ja ni läste rätt, det är redan dags för deltävling 2 i melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Jag hoppas, och tror att det...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
5 947
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp