Nu så!
En av vinnarkandidaterna hörde vi ikväll:
John Lundvik!!
heart
Finns det ngn mer genuin kille i denna tävlingen? Med ren skär lycka i varje leende och så mkt känslor?
Ja, låten var bra den med
Det blir sådan power med gospel, och John själv har ju en fantastisk stark röst, wow!! Han kommer absolut vara med i guldstriden i finalen!
Bishara, den andra finalisten, gjorde ett bra jobb ikväll. Han har i grunden en jättebra röst, om han fortsätta utveckla den kan han bli stor. Lite svajigt här och där, men i kvällens startfält var han absolut nästa bäst!
Låten minns jag inte, den var rätt slätstruken, vilket gör att han kommer hamna någonstans i mitten i finalen.
Arvingarna knep en andra chansen biljett, och det var väl helt ok. Jag tyckte de var lite hemtrevliga så där, men inte mkt mer. Gillade Eliose när den var med, det påverkar nog en del
Lisa Ajax, den eviga tonåringen, hade en fin ballad, hon har även en mkt bra röst. Men det finns inget unikt över henne eller låten heller för den delen. Men absolut en stark kandidat att ta en finalplats i andra chansen.
Ann Louise var söt med en fin låt som jag redan glömt. Men kul att hon gick vidare ett steg iaf. För de två som åkte ut var bedrövliga... Elle ja, mer slätstrukna. Åtminstonde
Anton, den låten var ju bara som ett långt zzzzz... hände absolut ingenting. Och
Pagan Fury blev jag jättebesviken på, de kunde ha gjort ngt riktigt häftigt på scenen, enda kul var de där varelserna med skor på fötterna. Sångerskan såg ut att lida och hade en allt för tunn röst för låten och imagen. Blev bara ett "meh"...
Nu längtar jag till andra chansen så att vi äntligen har ett fullt finalfält! Där kvällens John Lundvik kommer komma långt, mkt långt!