Melodifestivalen 2018 - Deltävling 1

Varför har ni så svårt för Benjamin? Han hade ju en urskön låt förra året och en ännu bättre igår :D.

Johns låt har jag svårt för. För mig är den intetsägande och påminner mig om pojkbanden på 90-talet. Tråkig helt enkelt. Kan dock unna honom en finalplats, men hade hellre sett Renaida i final med Benjamin.

Tycker jag med, Westlife 1998 liksom :p
 
Sigrid-Det enda som hände var att jag vill se Dirty Dancing. Annars fy vad tråkigt och dåligt!

John- Han är mycket bättre än låten och förtjänar en bättre låt. Låten är fin men tråkig. Självklart vidare i det här sammanhanget men borde inte ha med slutsegern att göra. Lite för sävlig för det...

Renaida - För lite melodi, trist låt. Inget sväng.

Edward - Hysteriskt rolig! Gillar det skarpt. Men har naturligtvis inget att hämta i tävlingen.

Kicki - *gäääsp* Nä, jag är inte så intresserad av att höra om hennes liv i form av en dålig country...

Kamferdrops - Gillar inte alls! Har inte gillat henne någonsin och kommer inte göra det heller. Tror att icke-svenska artister har väldigt lite att hämta i Mello.

Ingrosso - Gillar honom men det kändes för polerat. Tror att det hade blivit bättre om han hade lämnat mer utrymme för spontanitet. Och bort med jackan...

Programledarna var förfärliga!! Skämten är på normal ESC-programledarnivå... blää!!
 
Jag gillar Benjamin lite sådär, MEN hans moves var ju så cringe..... Det där titta in i kameran och knycka med huvudet. Hasa ner jackan över axlarna. Till och med den 17-åriga dottern fick vända sig bort. Så.... Näää.....

John var bra, lite John Legend, ju!

Renaida hade jag hoppats mer på. Hon är SÅ himla bra men låten ... nä. Så synd.
 
Varför har ni så svårt för Benjamin? Han hade ju en urskön låt förra året och en ännu bättre igår :D.

Johns låt har jag svårt för. För mig är den intetsägande och påminner mig om pojkbanden på 90-talet. Tråkig helt enkelt. Kan dock unna honom en finalplats, men hade hellre sett Renaida i final med Benjamin.

För min del handlar det mycket om att Benjamin är en av de mest osexiga människor som jag sett och när han då försöker vara hunkig blir det fel. Hans röst anser jag vara urtråkig, låtarna trista och han har lika mycket utstrålning som en gråsten. (Att jag sen på jobbet såg honom på TV när han betedde sig ungefär lika moget som en genomsnittlig 4-åring gör inte saken bättre.)
 
Varför har ni så svårt för Benjamin?
För att han inte kommer med något eget, alls. Han har tagit precis allt han gör från bättre, större artister. Nästan alla moves han gör i sina låtar är tagna direkt från Bruno Mars och Michael Jackson. Han fick ju till och med för sig att häva ur sig lite Jackson-tjut!?

Jag har inget emot honom som person för jag har inte sett honom i andra sammanhang. Har inte heller något emot hans röst, han kan ju sjunga. Men det funkar bara inte att vara en härmapa.
 
Sitter o lyssnar/kollar just nu på svt play och fick just veta att John Lundvik gick direkt till final. Det var väl tur, den enda låten jag tyckte var bra! Kors i taket!
De andra kvittar mig totalt vilka som går vart.

//r
 
Grymt besviken på gårdagens deltävling, ingen låt föll mig alls i smaken och de ända roliga var ju Edward Blom :angel: Typ, hoppas nästa deltävling är bättre .. Känns som Sverige inte har så stor chans i Eurovision om vi bara kan ruska fram såna här låtar :banghead:
 
Varför har ni så svårt för Benjamin? Han hade ju en urskön låt förra året och en ännu bättre igår :D.

Johns låt har jag svårt för. För mig är den intetsägande och påminner mig om pojkbanden på 90-talet. Tråkig helt enkelt. Kan dock unna honom en finalplats, men hade hellre sett Renaida i final med Benjamin.
Hans höftrörelser ger mig rysningar. :nailbiting:
 
Nu har jag tittat en gång till på röstningen och John L.

Jag gillar honom verkligen. Han hade kunnat göra en ingrosso coh framhäva sin fantastiska kropp men valde en strikt kostym. Han verkar vara en genuint reko och snäll men kul person. Med världens gulligaste leende. :) Ovanpå en helt fantstisk röst.
 
Nu har jag tittat en gång till på röstningen och John L.

Jag gillar honom verkligen. Han hade kunnat göra en ingrosso coh framhäva sin fantastiska kropp men valde en strikt kostym. Han verkar vara en genuint reko och snäll men kul person. Med världens gulligaste leende. :) Ovanpå en helt fantstisk röst.

Jag håller med dig! Han verkar otroligt sympatisk. Hans glädje när han gick vidare gjorde mig glad. (Benjamins glädje kändes konstlad och gjorde mig bara irriterad :p )

Idag kollade jag en gång till på Johns uppträdande i slutet av programmet och gillar honom ännu mer :up:
 
Jag börjar nynna på en annan låt när jag hör refrängen på livet på en pinne.
Men kommer för allt i livet inte på vilken!
 
För min del handlar det mycket om att Benjamin är en av de mest osexiga människor som jag sett och när han då försöker vara hunkig blir det fel. Hans röst anser jag vara urtråkig, låtarna trista och han har lika mycket utstrålning som en gråsten. (Att jag sen på jobbet såg honom på TV när han betedde sig ungefär lika moget som en genomsnittlig 4-åring gör inte saken bättre.)
Antar att smaken helt enkelt är som baken :D.

För att han inte kommer med något eget, alls. Han har tagit precis allt han gör från bättre, större artister. Nästan alla moves han gör i sina låtar är tagna direkt från Bruno Mars och Michael Jackson. Han fick ju till och med för sig att häva ur sig lite Jackson-tjut!?

Jag har inget emot honom som person för jag har inte sett honom i andra sammanhang. Har inte heller något emot hans röst, han kan ju sjunga. Men det funkar bara inte att vara en härmapa.
Fast om det är dåligt att han hämtar element från andra artister borde i princip alla bidrag vara dåliga. Det är ju få låtar, om ens några, som verkligen är unika. Jag tycker inte att Johns låt är unik på något sätt utan låter som en mängd låtar jag hört förut. Därmed inte sagt att han är en dålig artist och låtskrivare, har inte vetat vem han är förrän i lördags :).
 

Liknande trådar

Tjatter Höll på att glömma veckans viktigaste tråd! I morgon är det ju den sista deltävlingen för i år, vi kommer göra de sju sista bidragen...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
11 138
Senast: Lavine
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
881
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja ni läste rätt!! Det är dags för den SISTA deltävlingen i melodifestivalen 2018! :nailbiting: Det är med skräckblandad förtjusning...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 269
Senast: Bison
·
Äldre Ja ni läste rätt, det är redan dags för deltävling 2 i melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Jag hoppas, och tror att det...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
5 947
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp