Inte för att jag är fan av melodifestivalen, eller haft något större intresse av att läsa igenom tråden av förekommen anledning Men är inte den där Robin ganska lik Cillian Murphy? Lite tråkigare förstås, men ändå.
Jo jättelik! Tänkte på det igår.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte för att jag är fan av melodifestivalen, eller haft något större intresse av att läsa igenom tråden av förekommen anledning Men är inte den där Robin ganska lik Cillian Murphy? Lite tråkigare förstås, men ändå.
Men gud så mästrande. Låt honom bara vara.Då kan vi ju alla vara överens om att vi inte är överens för jag köper då inget av det där. Om han mår så dåligt borde han inte ställt upp om det inte vore för pengarna.
Haha, jag la till att jag inte var ett fan av melodifestivalen för att visa på att jag inte var så insatt, antog att jag knappats var först om den iakttagelsen. Hade ingen aning om att han var med ifjol osv.Jo, det diskuterades redan när han var med förra året :-)
Då kan vi ju alla vara överens om att vi inte är överens för jag köper då inget av det där. Om han mår så dåligt borde han inte ställt upp om det inte vore för pengarna.
Har inte läst era inlägg från kvällen än..
....men här är mina reflektioner av FINALEN!
YES! Börjar jag med att skriva!
Robin Bengtsson vann årets melodifestival!
Dottern är iaf lyckligaste tjejen i stan just nu, bara det är ju värt allt hehe.
Men jag tycker ju faktiskt att Robins låt är bra, jag röstade (förutom hjärtrösterna på några fler bidrag) via sms på Robin och Jon Henrik.
Jag tror att Robins låt kan gå långt i ESC, självklart till finalen i alla fall! Inte hört alla länders bidrag ännu, men det är mkt ballader... mkt kvinnor...
MEN jag vet att det kommer bli mkt skriverier om vinsten (ja det blir det ju iof alltid), mest för att det inte var tittarnas favorit. Men såna är reglerna, vi har en internationell jury som ska ha en del av makten, och det är för att få en hint om vad övriga Europa gillar. Ibland blir det rätt, ibland blir det fel En av mina favvovinnare You med Robin Stjernberg (fö låtskrivare till årets vinnare) vann ju med hjälp av juryn, och det blev ingen topplacering i ESC för det.
Men nu vann tittarnas tredjehandsfavorit, kommer väl som sagt skrivas en hel del om det.
Trist ändå, för nu har han ju ändå vunnit. Och MÅNGA tittare har röstat på honom, så låt honom och vi övriga glädjas
Det ÄR svårt att tävla i musik, det är ju egentligen stört omöjligt! Så se det mer som en musikfestival! Ngt kul, underhållande, spännande.... En hållplats innan ESC; som är ännu mer fantastiskt i mina ögon. Ännu en musikhändelse, där smaken är som baken!
Jag har inte grottat ner mig i tabeller eller siffror ännu, detta är bara mina första tankar direkt efter tävlingen
Kul med Nanos andra plats! Han satte sången ikväll, den var rätt sur på genrepet! Låten är härlig!
Ändå lite nöjd att Wiktoria inte vann. Hon ÄR duktig! Låten ÄR helt ok! Men... jag kunde aldrig riktigt ta den till mig. Trodde dock hon skulle vinna, men juryn verkade inte gilla det alls!
Ace kom lägre än jag trott, och jag höll en extra tumme på Jon Henrik, ville nog innerst inne att han skulle ta det...
Men jag är NÖJD! Dottern är NÖJD! Och vet ni... sambon "mr jag hatar mello" sa just att Robins låt faktiskt var bra!
Tack Buke för att ni än en gång gjort dessa trådar lite extra härliga! (hoppas jag, ska läsa ikapp nu!)
Har inte läst era inlägg från kvällen än..
....men här är mina reflektioner av FINALEN!
YES! Börjar jag med att skriva!
Robin Bengtsson vann årets melodifestival!
Dottern är iaf lyckligaste tjejen i stan just nu, bara det är ju värt allt hehe.
Men jag tycker ju faktiskt att Robins låt är bra, jag röstade (förutom hjärtrösterna på några fler bidrag) via sms på Robin och Jon Henrik.
Jag tror att Robins låt kan gå långt i ESC, självklart till finalen i alla fall! Inte hört alla länders bidrag ännu, men det är mkt ballader... mkt kvinnor...
MEN jag vet att det kommer bli mkt skriverier om vinsten (ja det blir det ju iof alltid), mest för att det inte var tittarnas favorit. Men såna är reglerna, vi har en internationell jury som ska ha en del av makten, och det är för att få en hint om vad övriga Europa gillar. Ibland blir det rätt, ibland blir det fel En av mina favvovinnare You med Robin Stjernberg (fö låtskrivare till årets vinnare) vann ju med hjälp av juryn, och det blev ingen topplacering i ESC för det.
Men nu vann tittarnas tredjehandsfavorit, kommer väl som sagt skrivas en hel del om det.
Trist ändå, för nu har han ju ändå vunnit. Och MÅNGA tittare har röstat på honom, så låt honom och vi övriga glädjas
Det ÄR svårt att tävla i musik, det är ju egentligen stört omöjligt! Så se det mer som en musikfestival! Ngt kul, underhållande, spännande.... En hållplats innan ESC; som är ännu mer fantastiskt i mina ögon. Ännu en musikhändelse, där smaken är som baken!
Jag har inte grottat ner mig i tabeller eller siffror ännu, detta är bara mina första tankar direkt efter tävlingen
Kul med Nanos andra plats! Han satte sången ikväll, den var rätt sur på genrepet! Låten är härlig!
Ändå lite nöjd att Wiktoria inte vann. Hon ÄR duktig! Låten ÄR helt ok! Men... jag kunde aldrig riktigt ta den till mig. Trodde dock hon skulle vinna, men juryn verkade inte gilla det alls!
Ace kom lägre än jag trott, och jag höll en extra tumme på Jon Henrik, ville nog innerst inne att han skulle ta det...
Men jag är NÖJD! Dottern är NÖJD! Och vet ni... sambon "mr jag hatar mello" sa just att Robins låt faktiskt var bra!
Tack Buke för att ni än en gång gjort dessa trådar lite extra härliga! (hoppas jag, ska läsa ikapp nu!)
Det kommer när det närmar sig.Ska vi starta ESC tråd? Det finns ju redan många ESC-bidrag ute :-)
Fast jag vet inte om det hjälper så mycket, att hoppa av och åka hem och sätta sig i sitt rum, typ, i en situation som hans. Tvärtom tänker jag att uppslutningen kring honom, och vetskapen om att han gör nåt viktigt och värdefullt, kan hjälpa honom? Dessutom hade "svenska folket" röstat fram honom och hans kollega och att då svika allihopa hade kanske givit honom ännu fler dåliga känslor. Vad vet jag. Jag tycker i alla fall om honom, jättemycket. Nu hade han dessutom sällskap på scenen och i allt runtomkring vilket säkert kändes bra.Då kan vi ju alla vara överens om att vi inte är överens för jag köper då inget av det där. Om han mår så dåligt borde han inte ställt upp om det inte vore för pengarna.
Wow vad mycket det där säger om dig. Om någon tycker att nåt är jättejobbigt så kan det bara vara pengar som får dem att göra det. Inte engagemang och hjärta.Om han mår så dåligt borde han inte ställt upp om det inte vore för pengarna.
Om han lider av sviter efter mobbing i skolan så är det väl rätt sannolikt att det inte går över från ena året till det andra?Men var det inte synd om honom förra gången han var med också? Det är mitt enda intryck av honom.
Om han lider av sviter efter mobbing i skolan så är det väl rätt sannolikt att det inte går över från ena året till det andra?
Då tycker jag det är värre när produktionen närmast marknadsfört Nano med hans kriminella förflutna och hur de zoomade på Axel Schylströms brännskadade överkropp i duschen.
Det var väl snarare de sex (!) vännernas död och hans egna självmordstankar som var det stora jobbiga förra gången. Innan årets medverkan förlorade han en sjunde vän och fick PTSDn diagnostiserad. PTSDn kan ju vara äldre än så, även om diagnosen är ny.Om han lider av sviter efter mobbing i skolan så är det väl rätt sannolikt att det inte går över från ena året till det andra?
Och jag tror att andra som blivit/blir mobbade kan känna igen sig i JHF och se att det nog finns en väg ut. Han vågar ju berätta.Ja, jag har allmänt svårt för folk som har den där tyck synd om mig attityden. Men när det gäller Axel Schylström kan jag förstå det mer för det blev en varning för andra som skulle kunna komma på samma dumma idé. De fick se hur illa det kan gå trots att han inte rörde vid ledningarna! Förhoppningsvis har det räddat någon.
Det var väl snarare de sex (!) vännernas död och hans egna självmordstankar som var det stora jobbiga förra gången. Innan årets medverkan förlorade han en sjunde vän och fick PTSDn diagnostiserad. PTSDn kan ju vara äldre än så, även om diagnosen är ny.
Ja, fast han har pratat om mobbing också.Det var väl snarare de sex (!) vännernas död och hans egna självmordstankar som var det stora jobbiga förra gången. Innan årets medverkan förlorade han en sjunde vän och fick PTSDn diagnostiserad. PTSDn kan ju vara äldre än så, även om diagnosen är ny.
Och jag tror att andra som blivit/blir mobbade kan känna igen sig i JHF och se att det nog finns en väg ut. Han vågar ju berätta.