MELODIFESTIVALEN 2017 - FINALEN!!!

Läser lite på ESC forum så här på kvällsvisten och de flesta tycker att Robins låt kanske inte var deras favorit i finalen, men ändå ett bra val! Många tror också att vi absolut tar oss till final, då det är så mkt ballader i deltävlingen.
EN del tycker såklart att fel låt vann, att han är trist och plastig.
Men som sagt, verkar ändå som att de tycker vår låt är heeeelt ok ;)

Okej, äntligen tillbaka på en enhet jag är inloggad på :D

Några tankar om finalen:
* Zara Larsson känns som en fusion mellan Britney Spears och Beyoncé och jag gillar henne betydligt mindre än jag trodde att jag skulle. Inte hört henne nåt sen Uncover men gillade henne då. Ohwell.
* Resterande mellanakter var också trista som fan, förutom David förstås.
* Jätteglad att de som sa att Mariette hade sjungit bort sig totalt i juryframträdandet hade fel. Tror inte hon skulle fått mer än hon fick även om det varit perfekt.
* Jätteglad att alla som sa att Fjällgren/Aninia skulle hatas av juryn hade superfel. :love:
* Robin har en okej show-låtkombo (de flesta andra hade patetiska scenshower) med banal text men okej sound. Helt okej vinnare. Hellre Robin än Nano.

Bäst ikväll var helt klart Owe, sån feeling han hade! :heart

Efter att vi röstat fram en blajlåt bland blajlåtar kollade jag på den isländska finalen. Hade hört ett bidrag innan som jag gillade väldigt mycket (Is this love?). Det kom tillslut tvåa efter ett riktigt bra bidrag.
Som mellanakter hade de (en förkyld?) Måns Zelmerlöw (två gånger, tre låtar, superb feeling trots röstproblem), Rybak och fantastiska Greta Salóme. :love: Spelade ingen roll att jag bara förstod vissa ord och att deras budget måste vara tio gånger mindre än Mellos för det var verkligen klass på både artisterna, programledaren och mellanakterna. Härligt snabbt resultatflöde och spännande upplägg dessutom. Släng dig i väggen Björkman, sådär ska det skötas.

Var det någon mer än jag som blev kvar framför tvn och råkade se svt-intervjuerna efteråt?
P I N S A M reporter är bara förnamnet :yuck::yuck::yuck: Dessutom knuffade han bort (fysiskt alltså!) artisterna när nästa skulle intervjuas :rage:

Var det någon mer än jag som blev kvar framför tvn och råkade se svt-intervjuerna efteråt?
P I N S A M reporter är bara förnamnet :yuck::yuck::yuck: Dessutom knuffade han bort (fysiskt alltså!) artisterna när nästa skulle intervjuas :rage:

Jon Henriks intervju var ju ändå värst. Han är ungefär lika rolig och intressant som den kvarhängande snöhögen utanför porten som aldrig smälter och man är så less på den :rofl:

Det tycker inte jag alls. Jag får intryck av en skör men fin kille som har sin själ och hjärta någon helt annanstans än i Mellocirkusen. Jag tycker att man ska vara försiktig med honom.

Oj vi får verkligen helt olika uppfattningar. Jag får den uppfattningen att han är den största dåliga förloraren någonsin som inte ens kan dra på ett smajl. Var det inte förra gången (första gången, hur många ggr han nu varit med?) som han dessutom hade några väl tilltagna dryga kommentarer och lämnade efterfesten osv...

Nej vad gör han där när han uppenbart inte gillar det. Jag tror han gör det för pengarna!

Oj vi får verkligen helt olika uppfattningar. Jag får den uppfattningen att han är den största dåliga förloraren någonsin som inte ens kan dra på ett smajl. Var det inte förra gången (första gången, hur många ggr han nu varit med?) som han dessutom hade några väl tilltagna dryga kommentarer och lämnade efterfesten osv...

Nej vad gör han där när han uppenbart inte gillar det. Jag tror han gör det för pengarna!
Han passar inte in i mallen, helt enkelt. Jag tycker det är rätt fint; både modigt och starkt.

Jag fick dessutom hinten från intervjuaren att han har problem på hemmaplan, som han knappast kan skaka av sig lätt som en plätt och smälta in i Mellostilen som om det vore en andra natur, ungefär.

Inte för att jag är fan av melodifestivalen, eller haft något större intresse av att läsa igenom tråden av förekommen anledning ;) Men är inte den där Robin ganska lik Cillian Murphy? Lite tråkigare förstås, men ändå.

Knappast. Jag är inte ett fan av honom och är totalt oförstående till den stora vurmen för jojk och det som är samiskt som verkar vara inne nu (det luktar för mycket ytlig exotism av det) men respekterar honom som person och vad jojken står för. När man dessutom vet att han har PTSD så förstår man ännu mer att han inte orkar vara någon slagfärdig partysnubbe.

Jag sitter mitt i Sapmi just nu och jojken är på allvar för de allra flesta samer. Jag har också varit med om att en jojk utförts för att ge god tur och kunskap till oss som lyssnade (jag var på en teknisk konferens i Rovaniemi) och det var enormt mäktigt.

Liknande trådar

Tjatter Tiden går fort när man har roligt.... På lördag är det MELLOFINAL! :banana::banana::banana: Vi har gått igenom 4 deltävlingar och...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
23 839
Senast: Karfitsa
·
Äldre Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana: Vad fort det har gått, vips så har vi...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
10 406
Senast: Knasibas
·
Äldre Då är det snart dags att utse de allra sista finalisterna! :banana::banana::banana: Andra chansen har sett lite olika ut senaste åren...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
9 599
Senast: voltis
·
Äldre Japp ni läste rätt, sista deltävlingen är här!! Redan!! :eek::nailbiting::love::(:D Frågan är om inte de bästa bidragen kommer i denna...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 246
Senast: Lampan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar