Okej, äntligen tillbaka på en enhet jag är inloggad på
Några tankar om finalen:
* Zara Larsson känns som en fusion mellan Britney Spears och Beyoncé och jag gillar henne betydligt mindre än jag trodde att jag skulle. Inte hört henne nåt sen Uncover men gillade henne då. Ohwell.
* Resterande mellanakter var också trista som fan, förutom David förstås.
* Jätteglad att de som sa att Mariette hade sjungit bort sig totalt i juryframträdandet hade fel. Tror inte hon skulle fått mer än hon fick även om det varit perfekt.
* Jätteglad att alla som sa att Fjällgren/Aninia skulle hatas av juryn hade superfel.
* Robin har en okej show-låtkombo (de flesta andra hade patetiska scenshower) med banal text men okej sound. Helt okej vinnare. Hellre Robin än Nano.
Bäst ikväll var helt klart Owe, sån feeling han hade!
Efter att vi röstat fram en blajlåt bland blajlåtar kollade jag på den isländska finalen. Hade hört ett bidrag innan som jag gillade
väldigt mycket (Is this love?). Det kom tillslut tvåa efter ett riktigt bra bidrag.
Som mellanakter hade de (en förkyld?) Måns Zelmerlöw (två gånger, tre låtar, superb feeling trots röstproblem), Rybak och fantastiska Greta Salóme.
Spelade ingen roll att jag bara förstod vissa ord och att deras budget måste vara tio gånger mindre än Mellos för det var verkligen klass på både artisterna, programledaren och mellanakterna. Härligt snabbt resultatflöde och spännande upplägg dessutom. Släng dig i väggen Björkman, sådär ska det skötas.