Har inte läst era kommentarer ännu, men ska det efter mitt referat
Duellerna är alltså avgjorda och alla 12 finalisteer är alltså utsedda
(finaltråd kommer i morgon!).
Så här blev det alltså:
Duell 1: Fo&o - De Vet Du
Vinnare: Fo&o
Låtmässigt var det rätt vinnare, det kändes som en riktig seriös låt. Killarna både sjunger och dansar bra! Här hemma röstades det dock på De vet du, dotterns favoriter! De är ju lite småkul så där. Men vi är ändå nöjda med resultatet.
Duell 2: Axel - Lisa
Vinnare: Lisa
Jag höll på Axel och dotterns på Lisa. Jag tycker Lisa sjunger bra och en helt ok låt, men kändes lite... trist? Axel var det lite mer fart på och kul att det var på svenska.
Duell 3: Boris - Dismissed
Vinnare: Boris
Vi höll på Dismissed, låten var ännu bättre ikväll, riktigt skön låt och bra röst.
Troligen var de lite för "udda" för den breda pubiken. Synd. Boris är duktig absolut, en helt ok låt.
Duell 4: Anton - Loreen.
Vinnare: Anton
Oj så spännande. Jag älskar underdogs och det var kul att höra en avslappnad Anton sjunga, han hade nog redan tänkt att Loreen skulle ta det. Och sen se hans äkta förvåning när han vann. Häftigt.
Loreen verkar verkligen dela sverige i två läger. Jag älskar hennes röst och artisteri. Låten kändes dock rätt tung och nog för många tittare "konstig". Det blev nog hennes fall.
Mello är ju ett forum där de som passar en bred publik lyckas. Är man för udda så riskerar man att falla bort. Samtiigt som ngt udda även kan slå stort... speciellt i ESC (se tex Lordi).
I sverige är vi nog mer försiktiga... The Ark är väl det mest udda vi skickat senaste tiden?
Jag tippade flera fel, men det är lite tjusningen med det hela. Ingen av kvällens vinnare har något med slutvinsten att göra dock, så egentligen spelade det inte så stor roll vilka som gick vidare i kväll..
Bäst ikväll? Förutom David Lindgren...
Mellanakten med parodierna!! Älskar dom!!!