MELODIFESTIVALEN 2017 - Andra Chansen

Alltså, ni får det verkligen att låta som att man är dum i huvudet om man inte gillar Loreen. Det känns lite otrevligt... :down:
nej då! Det är absolut ok att inte gilla hennes bidrag -när det gäller musiksmak så är det ju högst personligt (liksom med allt annat) så det håller jag inte emot någon -alls!
Jag gillar ju det jag gillar och reagerar utifrån det? :)

Ja, man ska vara påläst för att veta om vad. För det är svårt att höra vad hon sjunger. Mycket symbolik. Men jag tokgillade låten efter ett par lyssningar. Tyvärr är nog låten för "svår".
Men snälla förklara! Jag har läst texten, och hennes förklaring, men ser bara en massa flum?

Men sen har vi ju alla som röstade på Anton för att dom "hatar loreen". Var ju tom nån i tråden här som gjorde. Loreen har ju delat sverige i 2. Normalt sätt om man i te gillar någon så röstar man inte alls. Men jag tror att många ikväll röstade på Anton för att dom inte ville ha Loreen i final.

nej då! Det är absolut ok att inte gilla hennes bidrag -när det gäller musiksmak så är det ju högst personligt (liksom med allt annat) så det håller jag inte emot någon -alls!
Jag gillar ju det jag gillar och reagerar utifrån det? :)
Du är inte direkt den som gapat högst...
Gillar man inte Loreen så förstår man inte henne och är korkad. Det är så jag tolkar mångas inlägg :down:

Men sen har vi ju alla som röstade på Anton för att dom "hatar loreen". Var ju tom nån i tråden här som gjorde. Loreen har ju delat sverige i 2. Normalt sätt om man i te gillar någon så röstar man inte alls. Men jag tror att många ikväll röstade på Anton för att dom inte ville ha Loreen i final.
jo jag tror det också- pga jantelagen, eller andra värderinger typ

Ja det vet jag, barfota och hela alltet, det köper jag utan problem. Men vad handlar låten om?

Men du ser symboliken i uppträdandet väl? Det är ju ett soklart politiskt budskap om att stå upp för de "rätta" värderingarna. Jag tar ingen ställning utefter texten annat än till min egen högst personliga tolkning av texten OCH uppträdandet, men jag tycker att LÅTEN och stämmningen av den har fastnat i mitt huvud oavsett text eller budskap.

Italien lär vinna Eurovision, men Loreen hade säkert kunnat hamna i toppen (baserat på det jag läst på utländska ESC forum, ESC sidor, antal visningar på YouTube m.m.) Men det spelar ingen roll nu när hon inte ens tog sig till den svenska finalen.

De åsikter jag läst om "Statements" är att den är politisk, man inte hör vad Loreen sjunger, den är inte lik Euphoria, Loreen har redan vunnit en gång & förtjänar inte att vinna igen (nån annan borde få chansen), Loreen är respektlös mot Danuta Danielssons anhöriga som har med "handväskan" i numret, koreografin är för rörig, den är inte "trallvänlig" m.m.
Kan säkert vara en del sånt + mediernas skriverier som påverkade utgången i kvällens resultat oxå....

Italien lär vinna Eurovision, men Loreen hade säkert kunnat hamna i toppen (baserat på det jag läst på utländska ESC forum, ESC sidor, antal visningar på YouTube m.m.) Men det spelar ingen roll nu när hon inte ens tog sig till den svenska finalen.

De åsikter jag läst om "Statements" är att den är politisk, man inte hör vad Loreen sjunger, den är inte lik Euphoria, Loreen har redan vunnit en gång & förtjänar inte att vinna igen (nån annan borde få chansen), Loreen är respektlös mot Danuta Danielssons anhöriga som har med "handväskan" i numret, koreografin är för rörig m.m.
Kan säkert vara en del sånt + mediernas skriverier som påverkade utgången i kvällens resultat oxå....
Vad medierna skrivit är ju att Loreen är bäst?

Liknande trådar

Kultur På lördag får vi äntligen komplettera med de sista 4 bidragen till årets stora final! Det är dags för Andra Chansen och dess dueller...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
4 018
Senast: ameo
·
Kultur Neeej har inte glömt bara jobbat mycket :) På lördag är det dags för Andra Chansen, det är fyra dueller där segraren i varje duell går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 815
Tjatter Verkligen på tiden att börja bena i detta heta ämne: Andra Chansen i Mello! :banana::banana::banana: Det är som vanligt dueller, och det...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 537
Senast: voltis
·
Tjatter Tiden går fort när man har roligt.... På lördag är det MELLOFINAL! :banana::banana::banana: Vi har gått igenom 4 deltävlingar och...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
23 801
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar