MELODIFESTIVALEN 2017 - Andra Chansen

Och så läser jag den jävla Samtyckeslagstråden samtidigt. Mitt humör är på topp just nu.

Och så påstås det att det ska komma mer blötsnö! I mars?!

rage2.jpg

Man får bara hjärtrösta 5 ggr per låt så det förklarar inte varför Valpen Hagman slog The Queen. Men det syntes på hjärtat att hon inte hade hjärtrösterna, det brann aldrig. Och appen är nog vanligare bland barnen och de röstade på Valpen.

Jag la 5 hjärtröster och 10 sms på Loreen. Så skyll inte på mig för det här haveriet. :meh:

Ang. duell 4 så är det väl mest den yngre generationen som hjärtröstar & de begriper sig nog inte alls på Loreens bidrag. De äldre som telefonröstar kanske var så koncentrerade på att se framträdandet att de glömde av att ringa i tid, eller så gjorde de samma misstag som mig & ringde på det vänstra numret i bild (som vanligtvis brukar vara det billigare telefonnumret men nu stod för bidrag nr 1).
Eller så tyckte de flesta helt enkelt att Antons låt var bättre.
Jaja, måste ju kännas stort för Anton att gå vidare till finalen, det hade han nog inte räknat med ;)

Väldigt lik "Faith". Hela koreografin är stulen rakt av!

Man får bara hjärtrösta 5 ggr per låt så det förklarar inte varför Valpen Hagman slog The Queen. Men det syntes på hjärtat att hon inte hade hjärtrösterna, det brann aldrig. Och appen är nog vanligare bland barnen och de röstade på Valpen.

Jag la 5 hjärtröster och 10 sms på Loreen. Så skyll inte på mig för det här haveriet. :meh:
Tom jag som inte har råd med mer än det nödvändigaste i livet la 5 smsröster (de billigaste) utöver hjärtrösterna
Är forfarande helt "numbed" över att hon inte gick vidare ...O_o

Fast på ett sätt är det bra att Loreen inte kommer till Eurovision. Standarden i år har varit så låg att vi inte förtjänar att gå till final. Och det lär ingen av de svenska bidragen ha en chans att göra.

Indeed!

Visst - hans låt var det absolut "andra chansen-kvalité" på och att han gick hit kändes helt okej. Men slå Loreen?! Nej, fy fan! :yuck:

Indeed!

Visst - hans låt var det absolut "andra chansen-kvalité" på och att han gick hit kändes helt okej. Men slå Loreen?! Nej, fy fan! :yuck:
Antingen är Anton mer "viral" än någon förstod (eller syntes i någon statistik innan) eller så fanns det andra orsaker till att Loreen inte gick vidare (såsom : många gillade inte/ förstod inte låten, alt att det var så att jantelagen trädde in?)
Eller faktiskt att andra grupper i samhället inte gillade att hon tog ett "statement" - med tanke på hur de kan trolla annars så är jag inte främmande för det- tyvärr...

Antingen är Anton mer "viral" än någon förstod (eller syntes i någon statistik innan) eller så fanns det andra orsaker till att Loreen inte gick vidare (såsom : många gillade inte/ förstod inte låten, alt att det var så att jantelagen trädde in?)
Eller faktiskt att andra grupper i samhället inte gillade att hon tog ett "statement" - med tanke på hur de kan trolla annars så är jag inte främmande för det- tyvärr...
Jag tror att låten är för svår, bara. Till Mello ska vi äta chips och tralla med. Fan så tråkigt.

Att Anton skulle vara viral tror jag inte. Googlade faktiskt, och han ska tydligen vara nästan exakt 1 år yngre än mig, samt varit aktiv på och gjort covers på YT. Jag hade aldrig hört talas om honom före Mellon, och då är jag ändå aktiv på sociala medier, tittar mycket på YT och skulle väl kalla mig rätt så "uppdaterad". Men nepp.
I så fall tror jag mer på teorin att folk inte gillade Loreens budskap.

Att Anton skulle vara viral tror jag inte. Googlade faktiskt, och han ska tydligen vara nästan exakt 1 år yngre än mig, samt varit aktiv på och gjort covers på YT. Jag hade aldrig hört talas om honom före Mellon, och då är jag ändå aktiv på sociala medier, tittar mycket på YT och skulle väl kalla mig rätt så "uppdaterad". Men nepp.
I så fall tror jag mer på teorin att folk inte gillade Loreens budskap.
Vilket budskap? Hon sjunger statements men inte om vad.

Liknande trådar

Kultur På lördag får vi äntligen komplettera med de sista 4 bidragen till årets stora final! Det är dags för Andra Chansen och dess dueller...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
4 018
Senast: ameo
·
Kultur Neeej har inte glömt bara jobbat mycket :) På lördag är det dags för Andra Chansen, det är fyra dueller där segraren i varje duell går...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 815
Tjatter Verkligen på tiden att börja bena i detta heta ämne: Andra Chansen i Mello! :banana::banana::banana: Det är som vanligt dueller, och det...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 537
Senast: voltis
·
Tjatter Tiden går fort när man har roligt.... På lördag är det MELLOFINAL! :banana::banana::banana: Vi har gått igenom 4 deltävlingar och...
21 22 23
Svar
448
· Visningar
23 801
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar